تاریخ انتشار: چهارشنبه 1393/08/14 - 08:49
کد خبر: 146686

تاثیر پیروزی جمهوری‌خواهان بر مذاکرات

خبرنامه دانشجویان ایران: روزنامه واشنگتن‌پست در ستون «رایت ترن» خود نوشته است که پیروزی جمهوری‌خواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره و کسب اکثریت سنا از سوی آن‌ها، سیاست آمریکا در مذاکرات هسته‌ای را تغییر می‌دهد.

به گزارش فارس، روزنامه «واشنگتن‌پست» روز سه‌شنبه در مطلبی به قلم «جنیفر رابین»، به انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا اشاره کرده و نوشته است در صورتی که جمهوری‌خواهان موفق شوند کنترل سنا را نیز به دست گیرند، سیاست آمریکا در قبال ایران دچار تغییر می‌شود.

در ابتدای این گزارش که در بخش «رایت ترن» (Right Turn) که همواره حاوی مطالبی نزدیک به دیدگاه‌های نئوکان‌ها است، انتشار یافته، آمده است: «در حالی که دموکرات‌ها همچنان اهمیت انتخابات میان‌دوره‌ای را انکار می‌کنند، یکی از مباحثی که قطعا با به اکثریت رسیدن جمهوری‌خواهان در سنا دچار تغییر می‌شود، بحث ایران خواهد بود.»

رابین می‌افزاید: «قانونگذاران می‌توانند با تعیین حداقل‌های مدنظر خود برای رفع تحریم‌ها، خود را از پذیرش یک توافق غیرقابل قبول برهانند. دست کم، این حداقل‌ها باید شامل مسدود کردن قابل راستی‌آزمایی مسیرهای اورانیوم و پلوتونیوم ایران به سمت یک سلاح هسته‌ای و اعمال بازرسی‌های فشرده و رژیم راستی‌آزمایی‌ای باشد که بتواند اطمینانی معتبر فراهم آورد مبنی بر اینکه ایران نه در عیان و نه در خفا در حال ساخت سلاح هسته‌ای نیست.»

نویسنده این یادداشت به طرح «مارک کرک» و «رابرت منندز» سناتورهای آمریکایی بر تصویب تحریم‌های مشروط علیه ایران اشاره کرده و نوشته است که این طرح باید بار دیگر معرفی شود، تا در صورتی که مذاکرات تمدید شد و ایران به توافق موقت پایبند نبود، تحریم‌های تازه‌ای اعمال‌ شود.

نویسنده این مطلب از این حد هم پیشتر رفته و نوشته است که کنگره‌ای که به طور کامل در اختیار جمهوری‌خواهان باشد، می‌تواند بودجه وزارت دفاع را بار دیگر افزایش داده و ضمنا خواستار اخراج مقام دولتی‌ای شود که به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی توهین کرده است.

نشریه آتلانتیک دو هفته قبل گزارش داد که یک مقام آمریکایی نتانیاهو را «بزدل» و «حقیر» خوانده که همین امر تنش‌هایی تازه‌ای را در روابط تل‌آویو و واشنگتن ایجاد کرد.

انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا روز سه‌شنبه آغاز شد و در صورتی که جمهوری‌خواهان ۶ کرسی جدید به دست آورند، کنترل سنا را علاوه بر مجلس نمایندگان به دست می‌گیرند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
شیعه جعفری
مقاومت اسلامی عراق برای اولین بار تل آویو را هدف قرار داد
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف / اعتراض دانشجویان شریف / جذب ۷۲ هزار معلم از طریق آزمون‌های استخدامی
مرکز تولید مشروبات الکلی در رژیم‌ صهیونیستی هک شد
لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد
طرز تهیه خورش بادمجان با گوشت چرخ کرده
شگفت‌زدگی فعال اقتصادی چینی از پیشرفت‌ دانش‌بنیان‌ها در حوزه انرژی خورشیدی
بیش از ۴۰ درصد رای‌دهندگان آمریکایی جنگ داخلی را محتمل می‌دانند
شهادت ۳ شهروند ترکیه‌ای از سوی رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر
پیام اعتراض دانشجویان آمریکا، پایان دادن به جنایت در غزه است
تعطیلی یک دانشگاه در فرانسه بدلیل اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین
تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت مقامات تل آویو
۲۰۰ بازداشت فقط در یکی از دانشگاه‌های امریکا
یورش اشغالگران به مناطق مختلف کرانه باختری/ شهادت ۱۸ فلسطینی
بمباران بامدادی رفح در جنوب نوار غزه/ شهادت شماری از فلسطینیان
دانشگاه «ساینس‌پو» فرانسه به دلیل اعتراضات تعطیل شد
سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
آمریکا: ایران در حال دور زدن تحریم‌ها و فروش نفت است
مربع مدعیان صعود به لیگ برتر+جدول لیگ
پیام خداحافظی خطیر: برای ۵ فینال باقی مانده هم قسم شویم
تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب آغاز شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top