تاریخ انتشار: سه شنبه 1393/08/20 - 09:27
کد خبر: 147230

وزیر ورزش: هزینه سفرم به اینچئون 61 دلار شد!

خبرنامه دانشجویان ایران: وزیر ورزش و جوانان گفت: با سفرهای خارجی مخالف هستم به همین دلیل به جام جهانی هم نرفتم و از روسای فدراسیون‌ها هم می‌خواهم در این باره حساس نباشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان ضمن قدردانی از عملکرد تمامی فدراسیون ها، فارغ از اینکه تیم های آنها مدال آورده باشند یا خیر، به دشوار بودن مسیر اعزام ورزشکاران اشاره کرد و گفت: بنده به دلیل اینکه سال ها از نزدیک در جریان اعزام ورزشکاران به مسابقات مختلف آسیایی و المپیک و جهانی بوده ام، به خوبی درک می کنم که فدراسیون ها با چه شرایط دشواری رو به رو بوده اند.

وزیرورزش و جوانان با تشکر ویژه از کمیته ملی المپک اظهار داشت: وزارت ورزش و جوانان به هیچ وجه قصد مصادره کردن پیروزی ها را به نام خود ندارد و قدردان زحمات و تلاش همه دلسوزان عرصه ورزش بوده و خواهد بود.

وی از صدا و سیما به عنوان یاور پیشاهنگ ورزش یاد و خاطر نشان کرد: رسانه ملی به طور عادلانه و منصفانه به یاری ورزش کشور برخاسته است.

گودرزی استمرار برگزاری جلسات بررسی عملکرد بازی های آسیایی را مورد تآکید قرار داد و افزود: این جلسات باید تا پایان سال به طور مستمر برگزار شود تا موضوعات و مسائل مشترک برحسب حوصله جلسه مقرر و مورد واکاوی قرار بگیرد و با رایزنی مفید، به رشد و توسعه ورزش کشور کمک کنیم.

وزیر ورزش و جوانان از روسای فدراسیون دعوت کرد که به منظور ساماندهی و پیگیری بازی های المپیک ریو برنامه های خود را از هم اکنون ارائه دهند تا راهکارهای عملیاتی شدن آن برنامه ها مورد بررسی قرار گیرد. همه فدراسون ها بایدبرنامه چهار ساله مختص المپیک داشته باشند تا با تحلیل و گزینش درست و منطقی به برنامه ای منطبق با واقعیت رسید.

گودرزی به تقدم و ارجحیت بازی های آسیایی اشاره کرد و افزود: برای ما مسابقات آسیایی مهمتراز مسابقات جهانی است و من به شدت مخالف این مسئله هستم که برخی ورزشکاران برای رئیس فدراسیون مربوطه خود برنامه ریزی می کنند و نگاه جهانی خود را به وی تحمیل می کند و بازی های آسیایی را سست می انگارند و بدنبال رزومه خود هستند.

وزیر ورزش و جوانان با ابراز تاسف از اینکه بسیاری از اهالی فدراسیون و ورزشکاران کسب تجربه را توجیه خود برای ناکامی هایشان عنوان می کنند گفت: درعرصه ورزش باید قوی ظاهر شویم و نقاط ضعف خود را در مسابقات دیگر شناسایی کنیم و اینگونه میادین آسیایی و المپیک محل کسب تجربه نیست.

گودرزی حضور بانوان در ورزش قهرمانی و حرفه ای را عالی توصیف کرد و به فدراسیون هایی که با محدودیت های قانونی و شرعی کمتری مواجه هستند سفارش کرد تا زمینه حضور پیشرفت بانوان ورزشکار را فراهم کنند.

وزیر ورزش و جوانان درخصوص عدم اتکاء فدراسیون ها به منابع دولتی گفت: این یک حقیقت است که ما در کشور خودمان با مشکل منابع مالی روبرو هستیم و منابع دولتی کفاف هزینه های ما را نمی دهد.

وی فرهنگ و اخلاق و آموزش را از مقوله های مهم درعرصه ورزش دانست و گفت: در میان این سه مولفه مهم آموزش رکن ورزش است و تاکید می کنم که آموزش مربیان و ورزشکاران بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار بگیرد.

وزیر ورزش و جوانان موفقیت در عرصه ورزش را مستلزم رعایت منطق و دور شدن از رویا پردازی دانست و خاطرنشان کرد: ارزیابی ستاد از مدال طلا در بازی های آسیایی 22 مدال بود حال آنکه فدراسیون ها که بازوی اجرایی و عملیاتی هستند 32 مدال طلا را پیش بینی کرده بودند و ببینید که تا چه اندازه پیش بینی ستاد به واقعیت نزدیکتر بود و ما در بازی های آسیایی 21 مدال طلا گرفتیم.

گودرزی با اشاره به انتقاداتی که درخصوص عدم سفرهای وی به آوردگاههای جهانی و آسیایی مطرح شده است تصریح کرد: بدون اینکه بخواهم بگویم انسان خوبی هستم عرض می کنم که با سفرهای خارجی و ورزشی خودم و هر مسئول دیگری که آورده ای برای کشور نداشته باشد، مخالف هستم و بخاطر همین امر به بازی های جام جهانی نرفتم و اگر اصرار و دعوت سجادی نبود به بازی های آسیایی هم نمی رفتم. برای اینکه آن را بی توجهی به بیت المال میدانم، اما برای اینکه همگان بدانند که با هزینه کم نیز می توان عازم سفر شد، عرض می کنم که کل هزینه شخصی سفر بنده به اینچئون 61 دلار شده است که از آقای مناف هاشمی خواسته ام تا این رقم را نیز ازحقوق بنده کسر کند. از روسای فدراسیون ها می خواهم نسبت به سفرهای خارجی خود و اعضای وابسته در فدراسیون حساس باشند و البته ما هم در شورای برون مرزی با تغییر قوانین و حساسیت بیشتر این موضوع را دنبال می کنیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top