تاریخ انتشار: شنبه 1393/08/24 - 15:00
کد خبر: 147519

نمایشگاه مطبوعات، نمایشگاه مسئولان

دیدارها تازه شد؟

دیدارها تازه شد؟

برخی چهره های سیاسی با همان نگاه های انتخاباتی به نمایشگاه آمدند و بدون اینکه در یک بحث چالشی جدی شرکت کنند، به غرفه های نامرتبط با حوزه تخصصی خود هم سرزدند و چند برابر زمان یک میزگرد تخصصی را با چرخ زدن در نمایشگاه و عکس انداختن با دکورهای نمایشگاه گذراندند.

خبرنامه دانشجویان ایران: نمایشگاه مسئولان؛ نمایشگاه مطبوعات. مسئولان زیادی در بیستمین نمایشگاه مطبوعات حضور یافتند، اما جز معدودی بقیه پاسخگوی سوالات اصلی خبرنگاران نبودند و صرفا به گرفتن عکسهای یادگاری بسنده کردند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ برخی چهره های سیاسی با همان نگاه های انتخاباتی به نمایشگاه آمدند و بدون اینکه در یک بحث چالشی جدی شرکت کنند، به غرفه های نامرتبط با حوزه تخصصی خود هم سرزدند و چند برابر زمان یک میزگرد تخصصی را با چرخ زدن در نمایشگاه و عکس انداختن با دکورهای نمایشگاه گذراندند.

بیش از 400 رسانه با عناوین مختلف و در حوزه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، اندیشه ای، علمی و دانشجویی و کودک و نوجوان و ...در 7 روز  نمایشگاه مطبوعات گردهم آمدند.

این گردهمایی سالانه اگرچه پس از تعطیلی سال گذشته، قرار بود با رویکردی متفاوت برگزار شود، اما در واقع اینطور نبود. به غیر از تقسیم بندی رسانه ها بر اساس موضوعاتشان که البته آن هم به شکلی ناقص اتفاق افتاد، تغییر به خصوصی در نمایشگاه اتفاق نیافتاد.

البته حضور نشریات اندیشه ای و کودک و نوجوان در نمایشگاه امسال متفاوت تر بود، اگرچه آن نیز به خاطر عدم تبلیغات مناسب مورد استقبال قابل قبول قرار نگرفت.

ناظران می گویند، نمایشگاه امسال با استقبال کمتری نسبت به سالهای گذشته روبرو شده است.

نمایشگاه بیستم، عملا فاقد فناوری های جدید و نوآوری های سخت افزاری و نرم افزاری بود. بسیاری از رسانه ها هم سطح بودند و تنها اختلاف هزینه آنها بود که محل تمایز آنها به شمار می آمد، اگرچه معلوم بود بسیاریاز سایت ها و خبرگزاری های تازه تاسیس هنوز مقدمات خبری را نیز به خوبی نیاموخته بودند.

چندین سایت پس از استقرار دولت یازدهم به نام حمایت از دولت شکل گرفته اند که حضور نسبتا محسوسی در نمایشگاه داشتند. برخی دیگر نیز با تغییر دولت، رویکردهای خبری خود را تغییر داده بودند.

جانمایی غرفه ها به صورت الکترونیکی یکی از کارهای خوبی بود که امسال اتفاق افتاد، اگرچه با اشکالاتی مواجه بود. البته جای سوال نداشت که چرا غرفه های بزرگ نمایشگاه و اصلی در اختیار رسانه های دولت بود. تعداد کمی از رسانه ها و روزنامه ها ادعا کردند که به خاطر همین تنگ نظری ها در نمایشگاه حضور پیدا نکردند.

برخی رسانه ها تمام قوای خود را به نمایشگاه اورده اند و برخی نسبت به نمایشگاه بی میلی نشان داده اند. هنوز بخش زیادی از رسانه‌ها کارکرد زیادی برای نمایشگاه قائل نیستند.

نمایشگاه مطبوعات برخلاف دیگر نمایشگاههای تخصصی به دلیل اینکه محصولی به غیر مطبوعه ها و اخبار دیده شده ندارد، غرفه ها در تلاش بودند تا با آوردن میهمانان مختلف در رقابتی خودساخته با رسانه دیگر پیشی بگیرند. این نمایشگاه حتی کارکرد نمایشگاه کتاب را ندارد و شاید صرفا محلی برای دیدار اهالی رسانه باشد.

آزادی مسئولانه شعار خوبی برای این دوره از نمایشگاه بود، اگرچه قول و عمل تعدادی از رسانه ها خلاف آن بود.

نشست های زیادی هم در نمایشگاه برگزار شد. نشست هایی که با استقبال حاضران در نمایشگاه و خود رسانه ای ها مواجه شد. پرونده کرسنت، آینده اصلاح طلبی و اصولگرایی، مفاسد دانشگاه آزاد و مذاکرات هسته ای، بی اخلاقی های فوتبال از جمله این نشست ها بود.

شخصیتهای سیاسی و اجتماعی و فکری بسیاری در این یک هفته از نمایشگاه مطبوعات دیدن کردند. خیلی ازرسانه ای ها هم برای دیدن دستاوردهای دوستانشان به نمایشگاه آمدند. کمی هم دانشجویان رغبت نشان دادند و البته مردم گویا مایل بودن به نمایشگاههای دیگری بروند؛ مثل نمایشگاه انار که در نزدیکی نمایشگاه مطبوعات دایر شده بود و البته شلوغ تر از بیستمین دوره نمایشگاه مطبوعات بود.

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هشت کیلو شیشه در آزادراه زنجان - قزوین کشف شد
متفاوت ترین قاب از مراسم تشییع و تابوت ابراهیم رئیسی
اولین تصویر از آماده‌سازی محل دفن شهید سید ابراهیم رئیسی
پیکر شهید امیرعبداللهیان در حرم عبدالعظیم به خاک سپرده می‌شود
مقامات کدام کشورها در مراسم تشییع شهدای خدمت شرکت می‌کنند؟
وداع با پیکر رئیس‌جمهور و شهدای خدمت در مصلی تهران برگزار شد
حزب تمدن اسلامی شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش را تسلیت گفت
مراسم وداع با شهیدان خدمت در پایتخت آغاز شد
پرونده مجلس یازدهم بسته شد
انتشار دستخط رهبر انقلاب در تجلیل از رئیس‌جمهور شهید رئیسی
روایت رئیس‌دفتر «رئیس‌جمهور شهید» از جزئیات سانحه سقوط بالگرد
رهبر انقلاب فردا بر پیکر شهدای خدمت نماز اقامه می‌کنند
اطلاعیه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در پی شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش
تقدیر رئیس قوه قضائیه از نمایندگان مجلس یازدهم
امیر حیدری در دیدار با پدر شهید آل‌هاشم: همه ما فرزندان شما هستیم
دیدار فرمانده نیروی هوایی ارتش با خانواده کادر پرواز شهادت
بزرگداشت شهدای خدمت در ستاد نیروی هوایی ارتش/ امیر هادیان: شهید رئیسی تا پای جان خادم مردم بود
آیت‌الله مدرسی‌یزدی: مجلس خبرگان رهبری دارای استقلال و عظمت است
اعلام نحوه اعمال حدنصاب مرحله دوم مصاحبه دکتری
هفته فیلم سینمای دفاع مقدس در تلویزیون
آماده‌باش آتش‌نشانی برای تامین ایمنی مراسم وداع با پیکر شهید رئیسی در مصلی تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top