تاریخ انتشار: شنبه 1393/08/24 - 10:41
کد خبر: 147539

شمقدری:«انقلاب دوم» را با سند می‌سازم

خبرنامه دانشجویان ایران: جواد شمقدری که قصد دارد سریال «انقلاب دوم» را بسازد از موضوع سه فصل این مجموعه و روایت 444 روز اسارت نیروهای آمریکایی و همچنین مستند بودن روایت از تسخیر لانه جاسوسی سخن گفت.

جواد شمقدری در گفتگو با مهر درباره بازیگران سریال «انقلاب دوم» که قرار است تا حدود دو ماه دیگر پیش تولید آن را آغاز کند، گفت: در فصل اول این کار عمده قصه ما با شخصیت‌هایی سپری می‌شود که بین 16 تا 23 سال سن دارند و بنابراین مجبوریم از بازیگرانی استفاده کنیم که ناشناخته تر هستند. 

وی ادامه داد: در این کار بنا داریم از استعدادهای تازه استفاده کنیم ولی قطعا از چهره ها نیز کمک خواهیم گرفت.

فصل اول سریال انقلاب تا تسخیر لانه جاسوسی را دربر می‌گیرد

رییس سابق سازمان سینمایی با اشاره به داستان مجموعه «انقلاب دوم» بیان کرد: ایده کلی این سریال در سه فصل است و ما فعلا روی فصل اول آن کار می‌کنیم. توافقاتی هم درباره فصل‌های دوم و سوم آن انجام گرفته است که البته زمان می‌برد تا به نگارش دربیاید. 

شمقدری با بیان اینکه فصل اول مجموعه «انقلاب دوم» به تصویب نهایی رسیده است، افزود: پیش تولید این کار شروع شده است و داستان این فصل از انقلاب اسلامی تا تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را در برمی‌گیرد. در واقع انقلاب اسلامی نقطه شروع و نقطه عطفی دارد و تسخیر لانه جاسوسی این نقطه عطف است که در قسمت آخر فصل اول به آن پرداخته می‌شود و قبل از آن هم مجموعه حوادثی را که منتهی به این واقعه می‌شوند در طول داستان می‌بینیم. 

444 روز حضور جاسوسان آمریکایی در فصل دوم سریال «انقلاب دوم»

کارگردان فیلم «توفان شن» با اشاره به فصل‌های بعدی این مجموعه بیان کرد: فصل دوم این مجموعه به حوادث بعد از تسخیر لانه جاسوسی و اسارت جاسوسان آمریکایی اختصاص دارد و آمریکا می‌فهمد که به راحتی نمی‌تواند گروگان‌ها را آزاد کند و تئوری‌های جدیدی را شکل می‌دهد. در این فصل به حوادث 444 روز  و حوادث و اتفاقاتی که در این مدت رخ می‌دهد، پرداخته می‌شود.

وی ادامه داد: در فصل سوم سریال هم به قرارداد الجزایر و دیگر وقایع می‌پردازیم. همچنین به قراردادی پرداخته می شود که در آن به توافقی رسیدیم که جاسوسان آمریکایی آزاد می شوند و دوره جدیدی شروع می شود که قرار است آمریکا در مسایل ایران دخالت نکند و روابط شکل پیچیده تری پیدا می کند. حوادث زیادی در این دوره هم رخ می دهد که در فصل سوم این مجموعه به آنها پرداخته می شود.

«انقلاب دوم» براساس اسناد تاریخ است

شمقدری درباره وقایع تاریخی و اختلافاتی که گاهی نسبت به تصویر کشیدن این وقایع بوجود می‌آید، بیان کرد: ممکن است طرح بعضی از موضوعات مخالفان و موافقانی به دنبال داشته باشد اما من تلاش کردم فیلمنامه‌ام براساس آن چیزی باشد که واقعا رخ داده است. برخلاف نظر بعضی از نویسندگان و کارگردانان که می‌گویند ما روایت خود را از حوادث داریم من درست برعکس این دیدگاه معتقد هستم که باید آنچه را که در منابع و اسناد آمده است، مطرح کنم. 

کارگردان فیلم «بر بال فرشتگان» اضافه کرد: عمده مسایلی که در این فیلم مطرح می‌شود متکی بر اسناد است. اسناد جاسوسی و دیگر اسنادی که وجود دارند و اگر کسی هم مخالفتی داشت من می‌توانم آنها را به این اسناد حواله دهم و فکر می کنم برای مخاطب نسل جوان جالب باشد که برای یک بار آنچه را که در لایه های پنهان بوده است، ببینند چون اسناد لانه جاسوسی را فکر نمی‌کنم هرکسی توانسته باشد ببیند. همچنین در این کار ما از خاطرات افراد خارج نشین هم استفاده کرده ایم تا دیدگاه های آنها را هم داشته باشیم و از لحاظ رجوع به اسناد و مدارک و خاطرات می توان گفت کار کاملی است.

شمقدری در پایان با اشاره به فضای سریال خود بیان کرد: این مجموعه شاید پرداختی شبیه به فیلم سینمایی داشته باشد که درباره جان اف کندی ساخته شد یعنی براساس واقعیات شکل گرفته است و مثل «آرگو» تخیل پردازی نیست که حتی اگر هم بتواند عده ای را جذب کند اما جنبه اسناد تاریخی ندارد. بنابراین در سریال «انقلاب دوم» نود درصد اتفاقات و حوادث اسناد تاریخی دارند.

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
علم‌الهدی: سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است
دادستان کل کشور: لازمه فسادزدایی نظارت هوشمند است
حسینی: لزوم تبیین ماهیت واقعی تمدن غرب برای جوانان
برگزاری اولین جلسه هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم +اسامی اعضا
رستمی: ایران اسلامی به حاکمیت عقل و عدل در جهان نزدیک شده است
اعتراف تازه رسانه‌های رسمی رژیم صهیونیستی درباره حمله ایران
۵ تکنیک [تست شده] برای تمیز کردن کیف چرم طبیعی و مصنوعی
سرمربی پرسپولیس جایگزین حمید مطهری در تیم ملی ؟
معلم‌های سلبریتی که نمی‌شناسید! +فیلم
کلاهبرداری اینترنتی خودش را خواننده سرشناس جا زد
دریافت هرگونه هدیه از سوی کارمندان دولت ممنوع
حادثه در ایستگاه راه‌آهن اهواز/ ۴ نفر مصدوم شدند
واکنش وزیر کشور به گزارش ادعایی درباره مرگ نیکا شاکرمی
افت ۳ هزار و ۹۰۲ واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند
طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد
اعلام جرم دادستانی علیه برخی فعالان رسانه‌ای درباره پرونده نیکا شاکرمی + جزئیات
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب +عکس
جزییاتی جدید از پرونده بابک زنجانی
بسته ویژه اینترنت رایگان برای معلمان
واکنش رهبر انقلاب به خیزش دانشجویی در جهان +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top