تاریخ انتشار: شنبه 1393/09/01 - 11:53
کد خبر: 148193

مهران احمدی در هفت: با ماشین شاسی بلند نمی‌شود بین مردم رفت

خبرنامه دانشجویان ایران: مهران احمدی: بازیگر باید بین مردم باشد البته نه با ماشین شاسی‌بلند! / این بازیگر با بیان این مطلب، افزود: "شیار ۱۴۳" صداقتی دارد که مرا راضی به ایفای نقش کرد/ فیلم نرگس آبیار یک کار روستایی است که جنگولک بازی ندارد/ هنرمند باید راست بگوید؛ اگر اینگونه باشد مردم حاضرند برایش پول بدهند
 
به گزارش «نسیم»، مهران احمدی در برنامه هفت درباره فیلم سینمایی "شیار 143" به گفتگو نشست. این بازیگر در این باره گفت: بازیگر کسی است که بتواند نقشهای متفاوت را بازی کند نه فردی که فقط دیالوگهای متفاوت را بگوید.

وی گفت: از سال 86 به بعد کم کم شاید دیده شدم در صورتی که بازی من از سال 69 برمیگردد. کارگری کردن در حوزه تئاتر و سینما و مطالعه کردن و دانشگاه رفتن به اضافه استعدادی نصفه و نیمه که خدا به من داده باعث شد که بازیگری را دنبال کنم.

* بازیگری یک دروغ محض بزرگ است
احمدی بیان کرد: بازیگری کار پرزحمتی است و یکی از سخت ترین کارهای دنیاست. بازیگری یک دروغ محض بزرگ است که ما باید به واقعی ترین شکل ممکن آن را بسازیم؛ توانایی بازیگر در تصویر این است.

این بازیگر درباره شروع بازیگری خود گفت: زمانی که "سلطان و شبان" را پخش میکرد شاید حدود 10سالم بود. یادم می آید ادای مهدی هاشمی را در می آوردم. بعد از آن در دبیرستان من تئاتر کارگردانی میکردم و عبدالرضا کاهانی بازیگری میکرد. کم کم از این شرایط در نیشابور کار را شروع کردیم. با کاهانی در دانشگاه و غیره تئاتر کار میکردیم و کم کم هم سراغ کارگردانی رفت.

* گاهی یک اپیدمی توهمی را بین خودمان می‌بینیم
وی افزود: کاهانی هوش وافری در کارگردانی دارد و چون خودش بازیگری کرده و تحصیلکرده بازیگری است پس یکی از شاخصه های او هدایت خوب بازیگران در فیلمهایش است.

احمدی در ادامه گفت: گاهی یک اپیدمی توهمی را بین خودمان میبینیم که فکر میکنند فقط آنان میتوانند از پس برخی کارها بربیایند. درحالی که فیلمسازی یک کار گروهی است. در سینمای ایران تعداد محدودی بازیگر مستقل هم وجود دارد یعنی جز هیچ اندیشه و حزبی نیستند و اندیشه خودشان را دنبال میکنند.

* حتی در آژانس هم کار میکردم
وی در این باره توضیح داد: من برای بازیگر شدن خیلی تلاش کردم و حتی در آزانس هم کار میکردم زمانی که در تلویزیون بازیگری میکردم. جز افتخارات من است چون میخواستم با سختی بازیگری شوم که احساس لذت کنم. بجز خداوند هیچ پارتی هم نداشتم. جوانان هم بدانندکه سینما جای پول و پارتی نیست. من نمونه ای هستم که با مشقت و تحصیلات بازیگر شده ام. گرچه الان هم از بازیم راضی نیستم و باید خودم را ارتقا بدهم.

مهران احمدی تأکید داشت: من با اینکه رضا کاهانی دوست بودم اما وقتی میخواست فیلمش را شروع کند سراغش نمیرفتم جز اینکه خود او سراغم می آمد برای بازیگری؛ نقشهایم هم متفاوت بود.

این بازیگر اعلام کرد؛ باند سینمایی هم هست مثل یک تعدادی بازیگر که فقط آدمهایی هستند که کار میکنند. من مقاومت میکنم که جز گروهی نباشم و البته ادمهای پاکی هستند که میتوان در این سینما رویشان قسم خورد و من هم ترجیح میدهم با بهترینها کار کنم.

* صداقت "شیار 143" مرا راضی به بازی کرد
وی درباره فیلم "شیار 143" نیز گفت: فیلمی زنانه است و صداقتی که داشت مرا راضی میکرد. فکر میکردم که سفارشی باشد اما قصه ای بود که گروه میخواست دلی آن را بسازد. به نظرم اثر سفارشی، کار خوبی بشود چون من ندیده ام. بخصوص در مورد جنگ و دفاع مقدس وقتی میخواهی حرف بزنیم باید حرف دلت را بزنی.

این بازیگر توضیح داد: به نظرم راز موفقیت فیلم "شیار143" همین است و شاکرم بخاطر همین فروش خوب. یک فیلم روستایی که جنگولک بازی هم در آن نیست. وقتی با مردم صادقه حرف بزنیم مردم هم استقبال میکنند. هنرمند باید راست بگوید و واقعی باشد؛ اگر اینگونه باشد مردم هم حاضرند برایش پول بدهند. مردم "شیار143" را پس نمیزنند.

* با ماشین شاس بلند نمی‌شود بین مردم رفت
به گفته وی؛ لهجه کرمانی در این فیلم محصول حدود یک ماه تمرین است. البته باید درون جغرافیا و فرهنگ مربوطه هم رفت. کلی با کارگران مس سرچشمه ارتباط میگرفتم. با ماشین شاس بلند نمی‌شود در مردم نقش پیدا کرد باید به میان مردم رفت. هیچ نقشی را امکان ندارد که ندیده باشم و بازی کنم.

وی با اشاره به اینکه به نظرم "هیچ" بهترین فیلم کاهانی است، ادامه داد: احمدرضا معتمدی یکی از باسوادترین و نخبگان سینمایی ایران است که در "آلزایمر" با او کار کردم. دومین همکاریم با مهدی هاشمی نیز بود که پر از کلاس بازیگری است و میتوان در کنار او یاد گرفت. من اگر بتوانم راه بازیگرانی مثل آقایان شکیبایی، پرستویی، انتظامی و هاشمی را بازی کنم خدا را شاکرم. من کیلیویی نقش قبول نمیکنم و به دنبال عمق و تأثیر نقشم نه طولانی بودنش.

*امیدوارم شاهد سینمای مستقل باشیم با تولید فیلمی چون "شیار 143"
مهران احمدی همچنین گفت: امیدوارم سینمای ایران از لوای دولتی بودن درآید و سینمای مستقل شکل بگیرد. پول هم بدهیم اما کمکش کنیم مثل "شیار 143". من اعلام میکنم آقایان تهیه کننده این فیلم خانه شان در قم را فروختند و پول عوامل را میدادند.

ور در پایان بیان کرد: فعلا مشغول بازی در سریال "ابله" کمال تبریزی هستم کارگردانی که برای سینمای ایران یک غنیمت است. قرار است بزودی در فیلم سینمایی نیز بازی کنم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه
تمجید میرجلال‌الدین کزازی از «مست عشق»
حمله موشکی مجدد حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
نقش محوری دانشگاه در مردمی‌سازی اقتصاد
جزئیات جدید از تشکیل استان‌های غربی و شرقی تهران
ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری افزایش یافت
شناورسپاه از خط استوا عبورکرد/ اولین ماموریت در نیمکره جنوبی
اتفاقات ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرده است؛ ظرف یک هفته بررسی کنید و گزارش دهید
فیلم/ در ون‌های پلیس چه می گذرد؟
انقلاب فرهنگی امام صادق (ع) برای جهاد بود
فیلم/ برگزاری راهپیمایی میلیونی در یمن
سازمان جهانی بهداشت: در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
قاتل فراری دو میهمان عروسی در مخفیگاهش دستگیر شد
قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود
امدادرسانی به ۲۴۰ شهروند گرفتار در سیل/مردم به هشدارها توجه کنند
تداوم بارش‌های رگباری؛ هشدار سیل به ۱۳ استان کشور
ساحلی‌بازان والیبالیست ایران راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند
درخواست آمریکا از قطر برای اخراج سران حماس
ظرفیت سد دز تکمیل شد/ احتمال افزایش خروجی سد دز
محدودیت‌های تردد در معابر تهران به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
افزایش تولید با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top