تاریخ انتشار: یکشنبه 1393/09/02 - 16:02
کد خبر: 148369

از لیونل مسی تا هانیه توسلی

خبرنامه دانشجویان ایران: الف نوشت: مهم ترین وجه مشترک دو چهره نسبتا معروف تیتر این است که توسط گروهی خودجوش، انواع ناسزاها و توهین ها نصیبشان شده است. یکی به دلیل این که مهم ترین بازیکن تیم حریف ایران در جام جهانی بوده و دیگری صرفا به خاطر این که اطلاعیه رسمی تسلیت برای پاشایی صادر نکرده.!
تنها باری که در ورزشگاه آزادی بودم جماعتی(تماشاگر نماهای! چند هزار نفری یکی از تیم های معروف پایتخت) باز هم به صورت خودجوش! ابتدا به تیم حریف فحاشی می کردند، آخرین وقت های نیمه دوم به دلیل دریافت گل به تیم خودشان فحاشی کردند و وقتی بازی تمام شد به خودشان ناسزا گفتند.
آن ها البته جماعتی هستند که نزدیک به سه دهه به هر کس که مطابق میل و خواسته آن ها رفتار نکرده باشد، فحاشی می کنند و البته بخش قابل توجهی از آن ها اکنون در حوزه تفریحات و سرگمی ها متمرکز اند. به عبارتی بخش عمده آنها یا تماشاگر نماهای ورزشگاههای فوتبال هستند یا کاربرنماهای! فیس بوک و شبکه های ارتباطی چون وایبر و لاین و...
و به دلیل همین حضور در چنین فضاهایی صدای ناسزاگویی و توهین آن ها همیشه شنیده می شود تا جایی که برخی آن را لطمه به فرهنگ غنی ایرانی دانسته و درصدد کم کردن از لطمات آن به حیثیت ملی و بین المللی ایرانیان برآمده اند.( ماجرای سفر مشایخی و دل جویی از مسی در جریان فحاشی و توهین به او قبل از جام جهانی فوتبال).
واقعیت آن است که آن ها جماعت اندکی هستند که اولا همیشه در حال فحش دادن هستند روزی به چهره های سیاسی، زمانی به چهرهای ورزشی و مدتی نیز به ستاره ها و گاهی نیز به خودشان و در ثانی به دلیل حضور در موقعیت های رسانه ای صدایشان نسبت به دیگران همیشه بلند است و البته گه گداری هوس جریان های سیاسی(عموما خارج نشین و بعضا داخلی) برای بهره گیری از فحاشی های آن ها نیز مشوقی برای تکرار و تقویت حرکت آن هاست.
از ۷۸ میلیون ایرانی که در این مرزها زندگی می کند، تعداد بسیار بسیار کمی می توانند در محیط های عمومی بر خلاف عرف و فرهنگ عمومی ایرانیان زبان به بد دهنی باز کنند و البته درمان درد آن ها اگر غیر ممکن نباشد بسیار دشوار خواهد بود تنها باید خاطرمان باشد آنها نه نماینده ایران هستند و نه نشان فرهنگ ایرانی آنها البته گروه کمی از ایرانیانی هستند که از نعمت سلامت زبان محروم و دچار بیماری اخلاقی بدگویی هستند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top