تاریخ انتشار: 03 شهریور 1388 - 00:00:00
کد خبر: 1484

اعترافات حجاریان درباره پروژه تقلب

سعید حجاریان متهم پرونده انقلاب مخملی در اعترافات خود که در متن کیفر خواست به آن اشاره شده است، در خصوص آمار اعلامی تمام مراکز معتبر نظرسنجی اظهار داشت: قبل از انتخابات آقای گودرزی، آماری را از ایسپا آورده بود و حاکی از آن بود که اختلاف آنقدر فاحش است که احمدی نژاد نیازی به تقلب ندارد.

خبرنامه دانشجویان ایران:متهم پرونده انقلاب مخملی گفت: در دیدارهای به عمل آمده قرار بود سازمانهای غیر دولتی را در ایران فعال کنیم و یکی از اهدافمان قدرتمند نمودن جامعه مدنی بود و قرار بود از تجارب بنیاد سوروس در جهت انقلاب رنگی استفاده کنیم.

به گزارش«خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل ازفارس، سعید حجاریان متهم پرونده انقلاب مخملی در اعترافات خود که در متن کیفر خواست به آن اشاره شده است، در خصوص آمار اعلامی تمام مراکز معتبر نظرسنجی اظهار داشت: قبل از انتخابات آقای گودرزی، آماری را از ایسپا آورده بود و حاکی از آن بود که اختلاف آنقدر فاحش است که احمدی نژاد نیازی به تقلب ندارد.

وی با اشاره به صدور اطلاعیه غیر قانونی و تحریک آمیز و سایر اطلاعیه‌ها و اظهارات عناصر حزب مشارکت و گروه های هم‌پیمان گفت: این بیانیه موجب شد تا عده ای تحریک شوند شعار بدهند بلوا درست کنند، شیشه بشکنند و هر کار غیر قانونی دیگر، اغتشاشات را پدید آورند و رسانه‌ها و بیگانگان، موضع‌گیری و جوسازی کنند.

متهم پرونده کودتای مخملی در ادامه به تشکیلاتی با اقتباس از روش گلدکوئیستی بنام‌های سازمان رای، موج سوم، گروه 88 اشاره می‌کند و می‌نویسد: این سازمان به صورت خوشه‌ای و مانند گلدکوئیست است و طراح آن آقای میردامادی بود و با طرح آن در دفتر سیاسی ما به آن رای دادیم و آنرا تایید کردیم.

حجاریان در پاسخ به سوالی مینی بر اینکه شما که با این وضوح انحرافات را می‌دانستید چرا تصحیح نکردید؟ آورده است: من همه این انحرافات را نقد کردم ولی به نقد من ترتیب اثر ندادند.

وی در واکنش به عبارت این سند مهم حزبی، بخشهای زیادی از آن را کاملا مردود می‌شمارد و بعنوان نمونه چنین می‌نویسد: جمهوری اسلامی مشروعیت داشته و دارد، اینکه بگوییم هر زمان یک گرایش غالب بوده اشتباه است، اینکه ظرفیت نظام محدود است اشتباه است، اصطلاح دیکتاتوری لیبرال غلط است، توتالیتاریسم در ایران منتفی است. الفاظی نظیر تمامیت خواه، توتالیتاریسم و سلطانیسم برای ایران اشتباه است.

وی افزود: حسین بشیریه با پروفسور جان کین مرتبط و ملاقاتهایی داشته است وی کتب زیادی درباره گذار به دمکراسی نوشته که به لحاظ محتوایی با اهداف بنیاد سوروس همنوایی دارد.

این متهم کودتای مخملی افزود: 90 درصد اعضای مرکزی اصلا نمی‌دانند این متن چیست حتی یکبار هم نخوانده و به اعتماد دیگران امضاء کرده‌اند.

حجاریان در ادامه در خصوص بنیاد سوروس اظهار داشت: به واسطه آقای ناصر هادیان استاد دانشکده حقوق دانشگاه تهران با نماینده بنیاد سوروس (کیان تاج بخش) آشنا و دو مرحله نیز با وی ملاقات کردم.

حجاریان می‌افزاید: در دیدارهای به عمل آمده قرار بود سازمانهای غیر دولتی را در ایران فعال کنیم و نیز یکی از اهدافمان قدرتمند نمودن جامعه مدنی بود و قرار بود از تجارب بنیاد سوروس در جهت انقلاب رنگی استفاده کنیم.

وی همچنین می‌افزاید: در جلسه اول آقای تاج‌بخش کتاب "پانتام " را به من داد و من پس از تورق احساس کردم که جای آن در کتب درسی دانشگاهی خالی است و از او خواستم که آن را ترجمه نماید تا از آن در دروس دانشگاهی استفاده نمائیم و در جلسه بعد هم قصد مطالعه در خصوص سرمایه اجتماعی در ایران را داشت که مقدمات آن را فراهم کردیم.

این عضو مرکزیت حزب مشارکت در پاسخ به این سئوال که تردد جان کین به ایران و ملاقات با برخی احزاب در راستای جامعه مدنی چه توجیهی دارد؟ پاسخ می‌دهد: قطعاً پروژه دموکراتیزه کردن ایران به سبک غربی است، اینطور فکر می‌کنند که تکنیک‌های انقلاب رنگی که در بعضی جاها کارگر افتاده در ایران نیز قابل پیاده شدن است.

متهم پرونده انقلاب مخملی در پاسخ به سئوال دیگر مبنی بر اینکه آیا از تئوریهای جان کین در راستای انقلاب رنگین اطلاع دارید؟ گفت: جان کین فقط درباره فاز اول این پروژه با من صحبت کرد که همان جامعه مدنی و تقویت نهادهای آن است اینکه کسی که 30 سال در ایران نبوده است و بیشتر از ایرانی بودن یک آمریکایی بوده است، یک‌باره به عنوان مشاور ارشد یک بنیاد استعماری از راه می‌رسد و در عالیترین سطح یک حزب رسوخ فکری می‌کند مسئله کوچکی نیست.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
امن ترین کشور شرق آسیا که می‌توانید در در آن وسایل گران خود را بدون مراقب رها کنید
بهترین قرارداد بین کارگر و کارفرما چه ویژگی‌هایی دارد؟
سایت یا اینستاگرام/ کدام یک برای کسب و کار پر فروش تر است؟
پرسش و پاسخ کاربردی درباره جراحی بینی
راهنمای خرید برنج ایرانی (نکات مهم و کاربردی)
باغ گیاه شناسی ملی ایران کجاست؟
امدادرسانی به ۸۰۰هموطن درگیر سیل و آبگرفتگی
دعایی که آیت‌الله بهجت به رهبر انقلاب توصیه کردند +فیلم
میرسلیم ۴ گزینه ریاست مجلس را معرفی کرد
قایق سواری برای نجات در خیابان‌های مشهد +فیلم
«بدبختی»، ژانری جدید در سینمای ایران! +فیلم
حمله سنگین ترکیبی از جنوب لبنان به سرزمین‌های اشغالی
فروش دستمال توالت با طرح پرچم اسرائیل! +فیلم
تب جام حذفی در غیاب سرخابی‌ها!
پخش مستقیم تلویزیونی جشن بزرگ امام رضایی‌ها
تعطیلی شنبه‌ها تبلیغاتی است یا نیاز واقعی؟
آخرین گزارش شهردار مشهد از محلات سیل‌زده
قیمت غذای دانشجویی تا مهرماه افزایشی ندارد
وزیر کشور وارد مشهد شد
فوتی های سیل مشهد به ۷ نفر رسید
این افراد مادام‌العمر در فوتبال ایران محروم می شوند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top