تاریخ انتشار: 03 شهریور 1388 - 00:00:00
کد خبر: 1492

دستمزد ما در سایت جمهوریت از طریق دانشگاه آزاد پرداخت می شد

در ادامه رسیدگی به پرونده متهمان کودتای مخملی و اغتشاشات اخیر تهران که از صبح امروز در شعبه 15 دادگاه عمومی و انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی در حال برگزاری است متن کیفرخواست مسعود باستانی فرزند محمدرضا متولد 1357 صادره از اراک از متهمان طراحی کودتای مخملی از سوی معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران قرائت شد.

خبرنامه دانشجویان ایران:یکی از متهمان پرونده حوادث اخیر تهران با اشاره به گردانندگی سایت جمهوریت توسط مهدی هاشمی رفسنجانی و نیز استقرار این سایت در محل دانشگاه آزاد گفت: دفتر این سایت در یکی از دفاتر دانشگاه آزاد مستقر بود و مبالغی که به ما ارائه می‌شد از طریق چکی از سوی دانشگاه آزاد بود.

به گزارش«خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از فارس، در ادامه رسیدگی به پرونده متهمان کودتای مخملی و اغتشاشات اخیر تهران که از صبح امروز در شعبه 15 دادگاه عمومی و انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی در حال برگزاری است متن کیفرخواست مسعود باستانی فرزند محمدرضا متولد 1357 صادره از اراک از متهمان طراحی کودتای مخملی از سوی معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران قرائت شد.

متن کیفرخواست ارائه شده برای مسعود باستانی به شرح زیر است:
" رب بما انعمت علیّ فلن اکون ظهیراً للمجرمین "
ریاست محترم دادگاه های انقلاب اسلامی تهران
مقدمه:
همانگونه که استحضار دارید پس از حضور حداکثری مردم خدا دوست و پرافتخار ایران اسلامی در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری و لبیک به دعوت مقام معظم رهبری "مدظله العالی " و سایر مسئولین نظام در تجدید میثاق مجدد با آرمانهای امام راحل "رحمه اله علیه " در سی امین سال پیروزی انقلاب اسلامی که برگ زرینی در مردم سالاری دینی و رکوردی

بی¬سابقه از حضور مردم در جهان به ثبت رسانید جریانی معاند با افتخارات نظام اسلامی در داخل و خارج از کشور درصدد ایجاد فتنه و سیاه نمایی این افتخار عظیم و اخلال در نظم و امنیت جامعه و تشویش اذهان عمومی برآمد و با بهره گیری از رسانه های معاند و افراد فرصت طلب و ارتباط با بیگانگان و استفاده از همه ظرفیت گروههای ضد انقلاب که از سالها قبل درصدد فرصتی برای ضربه زدن به امنیت میهن اسلامی ما بودند با طراحی توطئه و سناریوی فریب کارانه ادعای تقلب و جعل در انتخابات سعی در تبدیل نمودن یکی از بزرگترین افتخارات سیاسی نظام جمهوری اسلامی ایران به چالش امنیتی و حربه تبلیغاتی براندازانه علیه نظام داشتند. در همین راستا متهم پرونده علیرغم علم و اطلاع از غیرقانونی بودن تجمعات و اغتشاشات وحساسیت زمانی پس از انتخابات و ضد مصالح امنیتی- اقتصادی و سیاسی و اجتماعی بودن این حرکات به لحاظ

اطلاع¬رسانی¬ها و روشنگریهای مکرر و متعدد رسانه های دیداری و شنیداری و مکتوب داخلی و توصیه مسئولین و دلسوزان نظام از جمله مقام معظم رهبری "دام ظله " بر لزوم پیگیری قانونی اعتراضات از طریق مبادی و مراجع قانونی اقدام به حضور در تجمعات غیرقانونی و مشارکت درایجاد اغتشاش و بلوا و آشوب پس از انتخابات نموده است. اقدامی که با فراخوان رسانه های معاند و ضد انقلاب و افراد آشوب طلب داخلی صورت گرفته و علاوه بر سلب آسایش عمومی موجب ایجاد فضای التهاب آلود سیاسی و اجتماعی- ناامنی روانی، اقتصادی و اجتماعی- ایجاد هزینه های امنیتی در مقابل حاکمیت - اختلال در نظم عبور و مرور روزانه شهروندان - تخریب و احراق گسترده اموال عمومی، دولتی و خصوصی- ایجاد رعب و ترس و

اخافه¬الناس و ایراد خسارت جانی و مالی به مردم- ایجاد فضای تبلیغاتی منفی بر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و به نفع گروههای معاند و مخالف نظام و اخلال در امنیت کشور گردید. لهذا با توجه به دستگیری متهم در صحنه ارتکاب جرم توسط مأموران امنیتی و انتظامی حین اقدام علیه امنیت و ایجاد اغتشاش و بلوا و آشوب به شرح محتویات پرونده و گزارش اعلامی اتهام وی ثابت و محرز می¬باشد. بنا به مراتب آتی به استناد ماده 3 قانون اصلاح قانون تشکیل دادگاههای عمومی و انقلاب مصوب سال 1381 مبادرت به صدور کیفرخواست می نماید:
الف: هویت متهم : آقای مسعود مرادی باستانی فرزند: محمدرضا اهل: تهران ساکن:تهران متولد:1357
بازداشت با قرار : بازداشت موقت - دارای پیشینه سابقه محکومیت کیفری - شغل: کارمند روزنامه فرهیختگان دانشگاه آزاد

ب : اتهام متهم : 1- فعالیت تبلیغی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی از طریق ارسال اخبار و مطالب جهت دار برای سایتهای ضد انقلاب در خارج از کشور و اخذ وجه از سایت های ضدانقلاب بطور متوالی طی چهارسال 2- اقدام علیه امنیت کشور ازطریق فعالیت به گروهکهای معاند و ضدانقلاب در جهت براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران 3- جاسوسی و ارسال اخبار و اطلاعات خلاف واقع علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و به نفع گروهکهای معاند و ضدانقلاب 4- نشر اکاذیب بقصد تشویش اذهان عمومی و توهین و افتراء به مسئولان عالیرتبه نظام ازطریق سایت جمهوریت 5- فعالیت تبلیغی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی و ایجاد شبهه جعل و تقلب در نتیجه انتخابات و سلب اعتماد عمومی نسبت به حاکمیت و مراجع رسمی کشور 6- اخلال در نظم عمومی از طریق بلوا و آشوب و حرکات غیرمتعارف و ایجاد ترس و وحشت در جامعه
ج: مکان دستگیری متهم :تهران

د: دلایل و مستندات اتهام:
1- گزارش و تحقیقات وسیع مرجع امنیتی (وزارت اطلاعات) درخصوص متهم

2- اقاریر صریح متهم به بزه های انتسابی فوق الذکر در پرونده

3- گردشکار نهایی وزارت اطلاعات درخصوص متهم که در راستای فعالیتهای تبلیغی علیه نظام وجوهی از اشخاص ضدانقلاب خارج از کشور طی سالیان متمادی دریافت کرده و حتی مردم را در راستای ایجاد کودتای مخملی (براندازی نرم) تحریک و تشویق نموده و بر این اساس نیز اقدام به تهیه و توزیع شب نامه معروف به موج که حاوی مطالب خلاف واقع و توهین و هتک حرمت نسبت به مسئولین نظام می باشد نموده است و با ارسال اخبار کذب، با عناصر ضدانقلاب خارج از کشور جهت براندازی نرم همکاری مستمر داشته است قابل ذکر است نامبرده دارای سابقه هواداری در جریانات چپ مارکسیستی نیز می باشد.

4- سایر قراین و امارات موجود در پرونده

ح: دلایل قانونی درخواست مجازات:
اتهامات نامبرده با توجه به مجموع محتویات پرونده و دلایل و مستندات موجود منطبق است با مواد 500 ، 610، 611، 609، 502، 499، 618 ، 697 و 698 قانون مجازات اسلامی با رعایت مواد 42، 46 و 47 قانون مرقوم.

بناء علیهذا با توجه به مطالب صدرالذکر و مجموع محتویات پرونده به لحاظ اهمیت موضوع و میزان خسارت وارده به کشور و اعتماد عمومی جامعه و همسویی با رسانه های معاند و گروههای مخالف نظام و اخلال شدید در نظم و امنیت جامعه درخواست محاکمه و اشد مجازات برای متهم مذکور را دارم.

در ادامه پس از قرائت کیفرخواست، و دلایل اتهامی مسعود باستانی وی با حضور در جایگاه متهمین به دفاع از موارد اتهامی خود پرداخت.

باستانی با کسب اجازه از ریاست دادگاه دفاعیات خود را بیان داشت.

این متهم به کودتای مخملی و اغتشاشات اخیر تهران در بخشی از اظهارات خود گفت: بنده به مدت 10 سال در کار حرفه‌ای خبرنگاری در داخل کشور مشغول بودم و در دوران گذشته از نظر فکری گرایشات چپ مارکسیستی داشتم.

باستانی با اشاره به همکاری خود با رسانه‌ها و روزنامه‌های اصلا‌ح‌طلب این همکاری را موجب استحاله فکری خود و نیز شکسته شدن قبح همکاری با رسانه‌های بیگانه برشمرد.

وی در ادامه به همکاری و ارتباط خود با سایت‌ها و شبکه‌های ضد انقلاب اشاره کرد و گفت که با رادیو فردا، سایت ضد انقلابی روز آنلاین، هفته نامه شهرگان و نیز رادیو چکاوک ارتباط داشته‌ام که در خصوص وضعیت کشور سیاه‌نمائی علیه نظام و نیز اخباری از وضعیت زندان‌ها و برجسته‌سازی مسائل سیاسی گزارشاتی به این رسانه‌ها ارائه کردم.

وی به اخذ وجه نقدی از سوی رسانه‌های بیگانه توسط یک صرافی در تهران که ماهیانه به وی ارائه می‌کردند اعتراف کرد و گفت: چندی پیش فردی به نام شمیرانی گرداننده یکی از رسانه‌های ضد انقلاب در کانادا از من خواست تا از وضعیت سندیکاهای کارگری ایران گزارشی تهیه کنم و در ازای مبلغ 400 دلار کانادا آنرا به این رسانه‌ها ارائه دهم که من با ارسال این گزارشات به خارج موجب تبلیغ علیه نظام شدم.

باستانی با اشاره به سابقه فعالیت خود با سایت جمهوریت که مکررا وی گرداننده اصلی این سایت را مهدی هاشمی رفسنجانی اعلام می‌کرد گفت: سایت جمهوریت زیر نظر مهدی هاشمی رفسنجانی اداره می‌شد و من به عنوان عضو شورای سردبیری شیفت بعدازظهر زیر نظر افرادی چون کرمی و نوربخش کار می‌کردم.

این متهم به کودتای مخملی و اغتشاشات اخیر تهران با اشاره به محورهایی که از سوی مهدی هاشمی رفسنجانی مدیریت کلان سایت جمهوریت به آنها ارائه می‌شد گفت: حمله به عملکرد 4 ساله دولت و تضعیف نهادهای قانونی کشور همچون شورای نگهبان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی مقاومت بسیج و نیز نیروی انتظامی، تضعیف شخص احمدی‌نژاد، ایجاد شبهه در انتخابات، ارائه اخبار ضد و نقیض مبنی بر سوء استفاده از اموال دولتی، القاء تقلب در انتخابات جزو محورهایی بود که در راستای وحدت شکنی و ایجاد التهاب در جامعه ما آن را در دستور کار داشتیم.

وی با اشاره به گردانندگی سایت جمهوریت توسط مهدی هاشمی رفسنجانی و نیز استقرار این سایت در محل دانشگاه آزاد گفت: دفتر این سایت در یکی از دفاتر دانشگاه آزاد مستقر بود و مبالغی که به ما ارائه می‌شد از طریق چکی از سوی دانشگاه آزاد بود.

باستانی با اشاره به سندسازی‌ها و استفاده از امکانات دولتی در سایت جمهوریت افزود: سندسازی‌ها و استفاده از امکانات این سایت مانند ریاست مهدی هاشمی رفسنجانی در سازمان بهینه‌سازی بود.
وی سایت جمهوریت را اطاق جنگ روانی علیه مسئولین نظام دانست و گفت که در این سایت با درج اخباری نادرست و نمایش ناکارآمدی دولت نهم اقدام می‌کردیم.

این متهم اغتشاشات اخیر تاکید کرد: سوژه ده برابر شدن صندوق‌های سیار از طریق مهدی هاشمی رفسنجانی به سایت جمهوریت داده شد.

همچنین اخبار ستادهای موسوی نیز در دستور کار این سایت بود.

وی با اشاره به انتشار شب‌نامه‌ای توسط وی و گردانندگان سایت جمهوریت علیه رئیس جمهور این شب‌نامه را مصداق توهین و افترا عنوان کرد و گفت: مقرر شد تا هزینه مالی این ویژه‌‌نامه از سوی کرمی و هاشمی رفسنجانی تامین شود و سپس پس از تهیه به اعضای ستاد 88 تحویل داده شد تا آنان این شب‌نامه را توزیع کنند.

باستانی با تاکید بر اینکه در سایت جمهوریت اخبار مربوط به مواضع و بیانیه‌های موسوی در اعتراض به نتیجه انتخابات دائما از سوی سایت جمهوریت برای التهاب‌آفرینی منتشر می‌شد گفت: من تحت تاثیر القائات برخی از آقایان دچار توهم شدم و در سایت جمهوریت مطالبی را همسو با روزنامه‌های بیگانه منتشر کردم از این رو از عملکرد خود پشیمانم و از آنجا که خود را متعلق به نظام می‌دانم از محضر خداوند متعال، رهبر معظم انقلاب و دادگاه درخواست عفو می‌کنم.

وی تاکید کرد: با توجه به امیال سیاسی نادرستی که داشتم وسیله‌ای برای پیشبرد اغراض سیاسی برخی افراد قرار گرفتم.

وی در پایان گفت که از سوی رادیو ضد انقلابی چکاوک به صورت ماهانه بین 300 الی 350 دلار طی 2 الی 3 سال دستمزد دریافت می‌کردم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان مقاومت را نمی‌ترساند/ دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین پشتوانه جبهه مقاومت در مصاف با دشمنان است
همچنان دفاع مقدس
غرب از رقابت در حوزه انرژی می‌ترسد
سرهنگ رحیمی فرمانده انتظامی لاهیجان شد
اعلام ترکیب تیم ملی فوتسال ایران مقابل مراکش
واکنش رسمی وزارت امور خارجه به ادعای تهدید مقامات سابق آمریکا توسط ایران
آخرین خبر از ناپدید شدن دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا
طرح «من شهردارم» به مدارس می‌رود
دستگیری عاملان قتل یک زن در شب عروسی
رسانه‌ صهیونیستی: حزب‌الله «تله مرگ» برای اسرائیل آماده کرده است
اجرای موفق مانورهای مداری ماهواره چمران ۱
فوری| جواد نکونام استعفا داد
گوگل و مایکروسافت به جان هم افتادند
محسن رضایی: اسرائیل اصلا جرات حمله به ایران را ندارد
اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر برای کمک به غزه، لبنان و یمن
روابط ایران با بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا تقویت می‌شود
قرارداد ۸۰ میلیاردی مجیدی
صرف سالانه ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی
۳۴۰ نظامی اوکراینی دیگر در یک روز کشته شدند
ساخت۳ بزرگراه در انتهای یادگار، بروجردی و شوشتری
تخفیف در برج میلاد در هفته گردشگری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top