تاریخ انتشار: دوشنبه 1393/09/10 - 13:23
کد خبر: 149241

حیدرالعبادی:آمریکا برای کمک به ما مردد بود، اما ایران تردید نکرد

خبرنامه دانشجویان ایران: نخست وزیر عراق در مصاحبه با شبکه تلویزیون المیادین گفت: ایران در جنگ مرگ و زندگی در کنار عراق ایستاد.
به گزارش تسنیم، حیدرالعبادی نخست وزیر عراق در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المیادین گفت: ایران در جنگ مرگ و زندگی در کنار عراق قرار گرفت و من آمادگی ندارم که روابط خود را با ایران تخریب کنم چرا که دیگران خواستار این امر هستند.
وی افزود: ما اکنون در عراق با جنگ مرگ و زندگی دست و پنجه نرم می‌کنیم و ایران در این جنگ کنار ما ایستاده است.
عبادی در این مصاحبه همچنین تصریح کرد: در روزی که بغداد مورد تهدید قرار گرفت طرف آمریکایی برای حمایت از بغداد و نیروهای امنیتی و دیگر مناطق تردید داشت ولی ایران هرگز و هرگز حتی در مورد کُردها هنگامی که اربیل در معرض تهدید قرار گرفت، تردیدی به خود راه نداد.
وی همچنین با تاکید بر حمایت‌های ایران از عراق در امر مبارزه با گروهک تکفیری داعش، تصریح کرد: ایرانی‌‌ها تهدیداتی که عراق در معرض آن قرار گرفته است به مثابه تهدیدی مستقیم برای خود می دانند و منافع دو کشور در هم تنیده و به هم گره خورده است.
نخست وزیر عراق با اشاره بر آمادگی کشورش برای حل بحران سوریه بر راه حل سیاسی برای بحران این بحران تاکید کرد و افزود: ما آمادگی داریم تا برای پیدا کردن راه حلی برای درگیری‌ها در سوریه مشارکت کنیم و اینکه این خون‌ها در سوریه ریخته می‌شود ما را غمگین می‌کند و ما را به گریه می‌اندازد.
به گفته حیدر العبادی در اوایل دوره نخست وزیریش بشار اسد از وی خواسته بود تا عراق نقشی در روابط بین دمشق و طرف بین المللی بازی کند ولی وی در آن زمان این درخواست را رد کرده و گفته بود: زمانی که بغداد در معرض تهدید بود نمی‌خواستیم وارد میانجیگری ها بشویم؛ ولی در حال حاضر این امکان وجود دارد.
حیدر العبادی همچنین در بخش دیگری از این مصاحبه از ارسال سلاح و مهمات جنگی از سوی ارتش مصر برای نظامیان عراقی که اخیرا ً به دست وزارت دفاع عراق رسیده خبر داده است.
عبادی از قصد و نیت خود برای سفر قریب الوقوع به کشور مصر خبر داده است. قرار است مشروح کامل این گفت وگو امروز از طریق شبکه خبری المیادین پخش شود.
البعادی در این گفت وگو اعلام کرده است: عراق به دنبال توسعه روابط خود با کشور و دولت دوست و برادر مصر است، چرا که هر دو کشور با یک تروریسم مواجه هستند و بین دو ملت همبستگی و اتحاد مشترکی وجود داشته و دارد، از سوی دیگر بین دو دولت هم در بسیاری از دیدگاه های سیاسی مشترکات متعددی یافت می شود، که البته من در اینجا به دنبال ایجاد ائتلاف بین این دو کشور نیستیم اما می خواهم بگویم که مشترکات بسیاری در منافع بین دو کشور و ملت دیده می شود و باید این بخش را تقویت کرد.
العبادی همچنین از وجود رد و بدل کردن پیام‌های سیاسی گسترده بین مقامات دو کشور مصر و عراق خبر داد، از این رو وی خواستار توسعه و تقویت روابط راهبردی بین دو کشور در تمام سطوح سیاسی، اقتصادی ، امنیتی و نظامی شده است.
نخست وزیر عراق در این مصاحبه از ارسال سلاح و مهمات نظامی طی روزهای گذشته از سوی مقامات نظامی مصری به مقامات نظامی عراقی با هدف مقابله با تروریسم خبر داد.
وی تاکید کرد: هم اکنون مصر به امور بسیاری نیاز دارد و این کشور محور اصلی بین کشورهای عربی به شمار می آید.
العبادی در این مصاحبه، مصر و عراق و سوریه را ضمن کشورهایی دانست که برخی تلاش می کنند این کشورها را نابود و تجزیه کنند و در این باره گفت: از نظر تاریخی سه کشور در منطقه هستند که حضور تاریخی و واقعی داشته اند که این کشورها مصر و سوریه و عراق هستند، از این رو برخی در صدد گم کردن نقش این کشورها هستند ولی در نهایت این تلاش ها محتوم به شکست هستند. وی تاکید کرد: ما اطمینان داریم که مصر به زودی به جایگاه گذشته خود دست می یابد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تذکر مهم رهبر انقلاب به مسئولان حوزه کتاب +فیلم
لحظاتی از بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه کتاب +فیلم
جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان کالج "پیترز" با پرچم فلسطین
شکایت ۱۰۰۰۰ نفر از شرکت فایزر برای تولید داروی سرطان‌زا
تعامل، یا تکاثر و تفاخر؟
آزمون ارتقا دستیاری دندانپزشکی مردادماه برگزار می‌شود
اعطای «بورس فلسطین» به دانشجویان فلسطین و حامیان مردم غزه
دفع حملات سایبری به دانشگاه‌ها پس از عملیات وعده صادق
فرصت جدید ثبت نام در آزمون فلوشیپ پزشکی ۱۴۰۳ آغاز شد
فرار مالیاتی ۵۰ میلیاردی ۴ طلافروش
تصمیم مهم و جدید درباره امتحانات نهایی دانش‌آموزان
میدان ولیعصر(عج) میزبان «مائده» شد +عکس
جشن ویژه امام رضایی‌ها در روز جمعه
نقض رأی تبرئه ؛ مدت محکومیت یاسین رامین اعلام شد
اجازه امضا به آتیلا حجازی داده نشد
میانگین قیمت مسکن در تهران چقدر شد؟
ثبت موجودی طلا برای طلافروشان الزام نیست
وظیفه بزرگ شیعیان در کلام رهبرانقلاب +فیلم
بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه کتاب +عکس
 برگ تازه‌ای در اعتراضات ضد صهیونیستی/ پرچم فلسطین در دست پادشاه دانمارک
درگیری عجیب استقلال و فولاد بر سر پیراهن مشکی!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top