تاریخ انتشار: یکشنبه 1393/09/16 - 00:14
کد خبر: 149829

حمایت وزیر از همراه اول برای داشتن مجوز3G

خبرنامه دانشجویان ایران: وزیر ارتباطات گفت: همراه اول اپراتور غالب کشور است و از این رو پروانه تجاری نسل سوم (۳G) حتما به آن داده می‌شود اما باید شروط کیفیتی را رعایت کند.

محمود واعظی در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، در ارتباط با جلساتی که پیرامون ارائه مجوز تجاری 3G به همراه اول داشته‌اند، اظهار کرد: شخصا جلسه‌ای را با مدیر عامل و اعضای هیات مدیره شرکت ارتباطات سیار گذاشتم و تمامی مشکلات و نارضایتی‌های مشترکان را به آنان انتقال دادم.

وی عنوان کرد: همراه اول هم در برابر انتقادات و تذکرات جدی من، دلایلی را از جمله توسعه همزمان چند کار با هم عنوان و در نهایت فرصت 15 روزه‌ای را از ما طلب کردند.

او درباره این فرصت 15 روزه گفت: همراه اول قرار بود ظرف این مدت که امروز (یکشنبه) به پایان می‌رسد، روند توسعه و بهبود کیفیت شبکه‌ را ارائه کند و احتمال می‌رود این برنامه را امروز به رئیس رگولاتوری برساند.

وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال که اگر همراه اول در مدت زمان تعیین شده نتواند شاخص‌های کیفی را احصاء کند، ممکن است از دریافت مجوز 3G و نسل‌های بالاتر ارتباطی محروم شود؟، به تسـنیم گفت: این اپراتور برای دریافت مجوز تجاری باید مشکلاتش در شبکه را رفع و مردم (مشترکان) را راضی کند.

واعظی ابراز کرد: همراه اول اپراتور غالب کشور است و از این رو حتما به آن مجوز 3G و نسل‌های بالاتر را می‌دهیم اما باید شروط کیفیتی را رعایت کند.

پیش از این و یک هفته گذشته رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت‌وگو با تسنیم گفته بود که "همراه اول طلب فرصت 15 روزه‌ای برای ارتقای شاخص‌های کیفیت شبکه نسل سوم خود داشته که تنها یک هفته از آن باقی مانده است و بعد از آن مجوز تجاری 3G را دریافت می‌کند."

علی اصغر عمدیان در این باره عنوان کرد: پروانه همراه اول برای ارائه خدمات در این نسل‌ها (3G و LTE) تاکنون آزمایشی بوده و به دلیل مشکلاتی که در حوزه کیفیت خدمات‌رسانی به مشترکان داشته، تاکنون موفق به اخذ پروانه تجاری نشده است.

مردادماه امسال هر دو اپراتور اول و دوم ارتباطی با پایان یافتن انحصار رایتل مجوز ورود به نسل‌های سوم و بالاتر ارتباطی را دریافت کردند اما با توجه به اینکه تست ایرانسل زودتر از همراه اول صورت گرفته بود، اپراتور دوم پروانه تجاری دریافت کرد و همراه اول به شکل پایلوت مجوز ورود به این نسل‌ها را گرفت.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اعلام نحوه اعمال حدنصاب مرحله دوم مصاحبه دکتری
هفته فیلم سینمای دفاع مقدس در تلویزیون
آماده‌باش آتش‌نشانی برای تامین ایمنی مراسم وداع با پیکر شهید رئیسی در مصلی تهران
گزارش تصویری| دسته بزرگ عزاداری هیئات دانشجویی
افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری +عکس
اجتماع طلاب و حوزویان در بزرگداشت شهدای خدمت در مدرسه علمیه فیضیه قم +عکس
برگزاری بزرگداشت سیدالشهدای خدمت در حرم شاهچراغ
بیانیه مجمع جهانی بیداری اسلامی در پی شهادت رئیسی
مروری بر ۲۳ بار حضور و دیدار رئیس‌جمهور شهید با دانشگاهیان
تعطیلی تمامی واحدهای قضایی در روز چهارشنبه
تایید انتخابات مجلس در ۲۱ حوزه و تعیین تاریخ انتخابات ریاست جمهوری
پیام تسلیت دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در پی شهادت رئیس‌جمهور
حضور مقامات سوریه در سفارت ایران در دمشق برای ابراز همدردی
تعطیلی موزه‌ها در روز چهارشنبه
اعلام برنامه جدید امتحانات نهایی دانش‌آموزان
حیدر حیدر گویان دانشجویان عزادار شهید مظلوم در مقابل دانشگاه تهران +فیلم
دسته عزاداری دانشجویان دانشگاه تهران در فراق شهید جمهور +فیلم
بسیج تمامی امکانات شهرداری مشهد برای تشییع شهید جمهور
برپایی دسته عزاداری هیئت‌های دانشجویی در سوگ رییس جمهور شهید +عکس
استقبال از پیکر شهدای خدمت در فرودگاه مهرآباد +عکس
محل استقرار اتوبوس ها برای جابجایی شرکت کنندگان در مراسم تشییع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top