تاریخ انتشار: دوشنبه 1393/09/17 - 14:26
کد خبر: 150077

در نشست خبری 4 اتحادیه دانشجویی مطرح شد؛

رخدادهای نادر روز دانشجو

رخدادهای نادر روز دانشجو

وی در واکنش به سخنان رئیس‌جمهور که منتقدین را افراد تازه به دوران رسیده عنوان کرد: گفت: مگر چه اشتباهی قرار است در دولت بیفتد که دوبار رئیس‌جمهور به منتقدان برجسب جدید زدند. همانطور که در زمان محکومیت ما در پرونده کرسنت که به منتقدان گفتند به جهنم بروید.

خبرنامه دانشجویان ایران: علی بیانی دبیر دفتر تحکیم وحدت در نشست خبری 4 اتحادیه بزرگ دانشجویی که در دفتر مرکزی تحکیم وحدت برگزار شد، اظهار داشت: برای ما روز دانشجو روز خوبی نبود البته ناراحتی ما تنها برای عدم فرصت صحبت در حضور رئیس‌جمهور نیست بلکه تاسف اصلی ما این است که چرا تشکل‌های دانشجویی را به اصلاح‌طلب و اصولگرا تقسیم می‌کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ وی افزود: مگر ما شاخه دانشجویی احزاب هستیم وقتی خود رئیس‌جمهور می‌گویند دانشگاه خانه احزاب نیست پس چگونه با تشکل‌های دانشجویی اینگونه برخورد می‌کنند. البته نقاط اشتراک تشکل‌ها و اتحادیه‌ها دلیل نمی‌شود همه را یکی ببینیم چرا که هر کدام از اتحادیه‌های دانشجویی سابقه، هویت و استقلال خاص خود را دارند.انتساب تشکل‌های دانشجویی به احزاب و جریانات سیاسی خیانت به دانشجویان است.

دبیر دفتر تحکیم وحدت گفت: ما در هر جلسه‌ای با مسئولان وزارت علوم و دولت حضور یافتیم کلید واژه آنان این بود که همه شما تشکل‌ها یکی هستید که این مسئله باعث ناراحتی ما می‌شود. از اینکه این تفکر در وزارت علوم حکمفرماست.

بیانی تصریح کرد: طیفی در بدنه وزارت علوم قرار دارند که به دنبال ایجاد فضای دوقطبی در دانشگاه‌ها هستند که این باعث می‌شود برخی افراد تندرو از این فضا سوءاستفاده کرده و جایگاهی برای خود ایجاد کند.

این فعال دانشجویی تصریح کرد:‌ همچنین اتفاق نادر دیگری که در خصوص روز دانشجو مشاهده شد، لغو سخنرانی پی در پی افراد ارزشی و کسانی که سابقه روشنی در انقلاب داشتد، بود و از طرف دیگر شاهد حضور افرادی در دانشگاه‌ها بودیم که در فتنه نقش مؤثری داشتند و همچنین پخش پیام تصویری یکی از سران فتنه نمی‌تواند پیام خوبی داشته باشد.

وی با بیان اینکه در یکسال و نیم اخیر یک تشکل خاصی مورد حمایت ویژه دولت و وزارت علوم قرار گرفته است، گفت: این نگاه ویژه به گونه‌ای است که به این تشکل بالاتر از یک اتحادیه نگاه می‌شود و برای این تشکل 50 سهمیه برای حضور در مراسم 16 آذر اختصاص داده می‌شود اما برای دیگر اتحادیه‌ها تنها 10 نفر.

بیانی ادامه داد:‌البته به این تشکل خاص خوب است گوشزد کنیم نزدیکی زیاد به دولت و قدرت آفت است چرا که همان بلایی که در دوران اصلاحات برای یک جریان دانشجویی خاص اتفاق افتاد، برای آنان رقم خواهد خورد.

دبیر دفتر تحکیم وحدت با اشاره به فضای امنیتی حاکم بر دانشگاه‌ها گفت: اقدامات این دولت همانند دوران سازندگی است که دوباره فضای خفقان دارد در دانشگاه‌ها حاکم می‌شود این عملکرد از سوی هر دولتی باشد اشتباه است. نمی‌شود 5 اتحادیه بزرگ دانشجویی را نادیده گرفت اما این دولت برای اولین بار در روز دانشجو این کار را کرد. اوج این فاجعه لغو سخنرانی همسر شهید علیمحمدی بود.

بیانی افزود: در کنار این وضعیت برخی افرادی که در فتنه نقش فعال داشتند می‌توانند در دانشگاه‌ها حضور یابند و از فتنه حمایت کنند. به طوری که مورد توجه ویژه شبکه‌های ضدانقلاب قرار می‌گیرد.

دبیر دفتر تحکیم وحدت خطاب به وزیر علوم گفت:‌انتظار ما از فرهادی این است که این روند را تغییر دهد و تیم مدیریت حاکم بر وزارت علوم که همان تیم وزیری است که از طرف مجلس استیضاح شده است را بهبود بخشد.

وی در واکنش به سخنان رئیس‌جمهور که منتقدین را افراد تازه به دوران رسیده عنوان کرد: گفت: مگر چه اشتباهی قرار است در دولت بیفتد که دوبار رئیس‌جمهور به منتقدان برجسب جدید زدند. همانطور که در زمان محکومیت ما در پرونده کرسنت که به منتقدان گفتند به جهنم بروید.

بیانی در پایان با بیان اینکه جنبش دانشجویی به جریان اصلاح‌طلب اعتماد ندارد،‌گفت:‌چرا که ما در گذشته حمایت این جریان را از یک طیف غیرقانونی تحکیم وحدت شاهد بودیم که این به بدنه دانشجویی ضربه وارد کرد که البته امروز نیز در بدنه وزارت علوم افرادی هستند که به دنبال بازگرداندن همان وضعیت هستند.

عده‌ای به دنبال تشنج‌آفرینی و دوقطبی‌سازی در دانشگاه‌ها هستند/ تصنعی بودن مراسم روز دانشجو با حضور رئیس‌جمهور

میکائیل دیانی دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در نشست خبری 4 اتحادیه بزرگ دانشجویی که صبح امروز (دوشنبه) در دفتر تحکیم وحدت برگزار شد، اظهار داشت: تاسف ما از این است که در روز دانشجو همه فرصت سخن داشتند به جز جریانات دانشجویی، دانشجویانی که باید زبان گویای جامعه باشند اما در روز دانشجوی امسال این زبانی گویا در حضور رئیس‌جمهور بسته بودند.

وی افزود: در وزارت علوم و نهاد ریاست جمهوری تلاش می‌شود جریان دانشجویی که فراتر از احزاب و گروه‌های سیاسی هستند را در دسته‌بندی جریانات سیاسی قرار دهند. این در حالی است که در سند گفتمان جنبش دانشجویی مسلمان آمده است که آنها نه اصلاح‌طلب هستند نه اصولگرا.

این فعال دانشجویی ادامه داد: تقسیم‌بندی جنبش دانشجویی خیانتی به آنان است چرا که این کار جفا به استقلال فکری دانشجویان است. اگر خرده‌تشکل‌هایی بخواهند پیاده‌نظام احزاب باشند کسی نمی‌تواند جلوی آنها را بگیرد اما این کار جز افول جریان دانشجویی نتیجه دیگری نخواهد داشت.

دیانی با بیان اینکه تشنج آفرینی و دوقطبی‌سازی در دانشگاه‌ها در حال وقوع است، گفت: البته دانشجویان در برابر این فضا خواهند ایستاد و یکی از دلایل عدم حضور دانشجویان در مراسم 16 آذر با حضور رئیس‌جمهور عدم مشروعیت دادن به همین رفتار وزارت علوم و نهاد ریاست جمهوری بود که می‌خواهند جریان دانشجویی را در دسته‌بندی احزاب و گروه‌ها قرار دهند.

وی افزود: اینکه تنها سه دقیقه به تشکل‌ها فرصت صحبت داده شود و بعد از دو سال بیاییم به آنان بگوییم نقدهایتان را بیان کنید بدین معناست که می‌خواهیم دانشجویان را تنها زینت‌المجالس مسئولین قرار دهیم. البته تصنعی بودن این جلسات با حضور مسئولان و مدیران در مراسم 16 آذر که حدود دو سوم سالن را تشکیل می‌دهند عیان است.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت:‌بر خلاف آنچه که رئیس جمهور بیان کردند از اینکه عمده فضای دانشگاه از دولت رضایت دارند، باید بگویم آنچه که در فضای دانشگاه‌ها حاکم است این موضوع را نفی می‌کند. نقدهایی وجود دارد که دولت هیچ گاه برای شنیدن آن وقت نداشت که این کار باعث شکاف بین نخبگان و دولت می‌شود و قطعا پوست‌ موزی زیر پای مسئولان خواهد بود.

دیانی با بیان اینکه هنوز بعد از دو سال دولت تعریفی از اعتدال ارائه نداده است،‌گفت: البته عملکرد دولت با منتقدان تعریف اعتدال را مشخص کرده است اینکه دهان منتقدان را ببندیم و بگوییم همه در دانشگاه‌ها از ما رضایت دارند.

وی در ادامه با مهم خواندن اقتصاد مقاومتی گفت: وقتی مقام معظم رهبری بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح می‌کنند و اینکه مردم منتظر اجرایی شدن آن هستند، اما مسئولان از بالا آوردن فروش نفت خام سخن می‌گویند. حال سؤال ما اینجاست که چرا دولت فکری برای پایین آوردن قیمت نفت نکرد. چرا می‌خواهند کالاهای دانش‌بنیان را وارد کنند که این خیانت به کشور و شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی است.

وی افزود: چرا در حوزه فرهنگ اینقدر ضعف وجود دارد که شورای عالی فضای مجازی بعد از یک سال و نیم هنوز مصوبه‌ای ندارد و چرا طرح مهندسی فرهنگی کشور یکسال و نیم است متوقف به اجرای دولت است. اینها نشان از خلاءهای بزرگ فرهنگی در دولت است.

دیانی با بیان اینکه سیاست خروج از رکود دولت مغایر با اقتصاد مقاومتی است، گفت: وقتی دولت روی کار آمد شعارش این بود که می‌خواهد با نظر کارشناسان کار را پیش ببرد ولی الان می‌بینیم که علی‌رغم نظر کارشناسان سیاست خروج از رکود که مغایر با اقتصاد مقاومتی است از طرف دولت پیگیری می‌شود.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل تصریح کرد: چرا وزارت علوم و دانشگاه‌ها تا اینقدر برای رئیس‌جمهور بی‌اهمیت هستند که 4 وزیر برای این وزارتخانه معرفی می‌شوند در عین اینکه رئیس‌جمهور می‌داند اینان رای نمی‌آورند و کار به جای می‌رسد که ظرف یک سال ما شاهد سقوط علمی هستیم که این خیانت به شهدای علمی کشور است.

وی با بیان اینکه نگاه امنیتی در فضای دانشگاه‌ها در حال حاکم شدن است،‌گفت: ما شاهد برخوردهای سلیقه‌ای و خارج از اعتدال با تشکل‌های دانشجویی بودیم و چنین تصور می‌شود که دولتی‌ها دوست دارند یک نگاه خاص در دانشگاه‌ها حاکم شود. البته نقد جدی به صدا و سیما وجود دارد که برنامه 16 آذر رئیس‌جمهور را یک برنامه بانشاط به تصویر کشید و تصویری از حذف شدن سخنرانی نمایندگان اتحادیه دانشجویی ارائه نکرد.

دولت اراده‌ای برای شنیدن صدای دانشجویان ندارد

علی پهلوان دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در نشست خبری 4 اتحادیه دانشجویی که صبح امروز (دوشنبه) در دفتر تحکیم وحدت برگزار شد، اظهار داشت: اعتراض ما نه فقط به حذف تریبون تشکل‌های دانشجویی در حضور رئیس‌جمهور است بلکه اعتراض ما به فضای حاکم بر جنبش دانشجویی است. اینکه مسئولین به جنبش دانشجویی یک نگاه سیاسی‌کاری دارند.

وی افزود: البته مسئولان با اجازه ندادن به تشکل‌های دانشجویی برای صحبت در حضور رئیس‌جمهور خود را از سخنان آنان محروم کردند.

پهلوان تصریح کرد: اصل روز دانشجو به حرکت‌های دانشجویی برمی‌گردد و اینکه مسئولان صدای دانشجویان را بشنوند اما در 16 آذر امسال آنچه که اتفاق افتاد حذف بخش بزرگی از صدای دانشجویان بود.

دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه دولت اراده‌ای برای شنیدن صدای دانشجویان ندارد، گفت: دولت بر عکس آنچه که شعار می‌دهد فضای دانشگاه‌ها را امنیتی‌تر کرده که این فضا باید برداشته شود و این طبیعی است که دولت‌ها دوست دارند صدای انتقادی از دانشگاه‌ها بلند نشود اما این دولت می‌خواهد صدای دانشجویان را آنگونه که دوست دارد بشنود و بازتاب دهد.

پهلوان با اشاره به این موضوع که دولت نگاه ابزاری به تشکل‌ها دارد،‌ گفت: اینکه مجلس معیارهایی برای وزیر علوم معرفی می‌کند اما دولت بدون توجه به آن معیارها افرادی را برای این وزارتخانه معرفی می‌کند به معنای قربانی کردن دانشجویان است.

وی افزود: برای اینکه شعار اعتدال دولت معنا دهد باید یک گروه افراطی را در مقابل آن به وجود آورد بر همین اساس به برخی تشکل‌های دانشجویی و بعضی افراد برچسب افراطی می‌زنند.

این فعال دانشجویی با بی‌عدالتی خواندن طرح دانشجوی پولی گفت: اینکه دانشجویان پولی در کنار دانشجویانی بنشینند که با زحمت و دادن آزمون کنکور سر کلاس‌های دانشگاه حاضر شدند بی‌عدالتی است.

دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در ادامه تصریح کرد: ما انتظار داریم که در بودجه امسال مسئله بودجه فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌ها مدنظر مجلس و دولت قرار گیرد و اینکه بودجه فرهنگی از بودجه دانشجویی جدا شود چرا که معمولا بودجه فرهنگی فدای بودجه دانشجویی می‌شود. البته در کنار آن از مسئولان می‌خواهیم بودجه تشکل‌ها را محدود نکند.

وی در پایان پیرامون لزوم توجه دولت به فرهنگ خاطرنشان کرد: از سخنان رئیس‌جمهور چنین برداشت می‌شود که دولت نقش خود را در فرهنگ کمرنگ می‌داند در حالی که انتظار است طبق قانون اساسی در خصوص مسائل فرهنگی توجه ویژه‌ای شود. همچنین تلاش بیشتری در راستای اسلامی شدن دانشگاه‌ها انجام می‌دهد.عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی گفت: نگاه سخیف به جریان دانشجویی این است که نه تنها برای صحبت آنها وقت گذاشته نشود و به آنها تریبون داده نشود، بلکه برخورد امنیتی نیز با آنها شود.

برخورد امنیتی با تشکل‌های دانشجویی/ لزوم توجه به نیاز اساسی مردم

هادی مسعودی عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی در نشست 4 اتحادیه بزرگ دانشجویی که صبح امروز (دوشنبه) در دفتر تحکیم وحدت برگزار شد، گفت: نگاه سخیف به جریان دانشجویی این است که نه تنها برای صحبت آنها وقت گذاشته نشود و به آنها تریبون داده نشود، بلکه برخورد امنیتی نیز با آنها شود.

وی افزود: ما معتقدیم امروز جریان دانشجویی باید در میان مردم باشد و برای حل مشکلات مردم اقدام کند. وقتی نگاه غلط به مردم داشته باشیم این می‌شود که مانند دولت نسبت به تمام حقوق اساسی آنان بی‌توجهی می‌کنیم.

وی افزود: وزیر راه و شهرسازی در زمان گرفتن رای اعتماد قول می‌دهد که مسکن مهر را به پایان برساند اما الان مشاهده می‌کنیم پس از گذشت یک و نیم سال هنوز این موضوع پیشرفت خاصی نداشته است.

عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی در ادامه پیرامون طرح دولت درباره خصوصی‌سازی مدارس تصریح کرد: همه ما می‌دانیم که آموزش و پرورش و تامین خدمات اجتماعی باید رایگان باشد اما طرح خصوصی‌سازی مدارس که در دستور کار دولت قرار گرفته است، خلاف این مسیر است چرا که دود این کار به چشم مردم مستضعف می‌رود.

مسعودی در پایان پیرامون طرح تحول سلامت گفت: واقعی کردن تعرفه‌ها به معنای دو برابر کردن همه تعرفه‌ها نیست. این خلاف مصالح مردم و عدالت است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پرسپولیس بدون ۲ بازیکن تمرین کرد
برنامه اردوی تیم ملی در فیفادی خرداد مشخص شد
تونسی‌ها سفیر ایتالیا را از نمایشگاه کتابشان بیرون کردند
کدام داروها ارز ترجیحی می‌گیرند؟
وزیر علوم در اجتماع دانشجویان: دنیای سلطه و استکبار حق طلبی دانشجویان را بر نمی‌تابد
رئیسی: سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی رسوایی دیگری برای مدعیان آزادی بیان و تمدن غرب است
بورل: تقسیم اراضی تنها راه جلوگیری از درگیری در فلسطین اشغالی است
فرانسه: تشدید درگیری میان حزب‌الله و اسرائیل به نفع هیچ کسی نیست
موج همبستگی با فلسطین از پاریس و لندن تا ژنو، وین و برلین
صادرات فرش دستباف ایران به ۴۰ میلیون دلار رسید
برگزاری ششمین اجلاس کمیسیون اقتصادی ایران و عراق
تامین ۴.۴ میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی در سال جاری
واکنش رئیس پلیس آگاهی به فیلمبرداری مردم از جرائم و قانون‌شکنی‌ها
برنامه امسال تولید ۱۰۰ میلیون تن محصول پتروشیمی است
دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
از زلزله دانشگاه کلمبیا تا بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
آرسنال دربی لندن را برد و در صدر ماند
اسرائیل دانشگاه‌های آمریکا را که از دست داد؛ قدم بعدی چیست؟
تمرکز اعتراضات جهانی علیه اسراییل؛ دستاوردی برای مردم فلسطین
حرفهای جالب مدیر عامل حذف پرسپولیس با یکسال قرارداد!
فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور آغاز شد
اعتراض دانشجویان شریف به روند کند تعمیر مسجد دانشگاه
تجمع دانشجویان دانشگاه های تهران در حمایت از دانشجویان آمریکا
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top