تاریخ انتشار: سه شنبه 1393/09/18 - 12:05
کد خبر: 150193

مهندسی ادامه دار 16 آذر 93؛ لغو برنامه‌های دانشجویان در هرمزگان و ورامین

حضور حامی فتنه بجای «فائزه» و قفل بر درب سالن برنامه بسیج دانشجویی

حضور حامی فتنه بجای «فائزه» و قفل بر درب سالن برنامه بسیج دانشجویی

با اینکه دستورالعمل مسئولان عدم برگزاری برنامه ای با عنوان روز دانشجو در روزهایی به غیراز16 آذر بوده است اما برخی دانشگاه ها به همین دستورالعمل نیز پایبند نبوده و برنامه های تشکل ها در برخی دانشگاه ها امروز لغو گردید در عوض برنامه ای با حضور فاطمه راکعی در دانشگاه آزاد تدارک دیده شده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: مهندسی برنامه های روز دانشجو همچنان در برنامه های دانشگاه ها از سوی وزارت علوم دنبال می شود؛ در چند روز گذشته بی سابقه ترین اتفاقات در آستانه روز دانشجو صورت گرفت؛ از مهندسی برنامه روز دانشجوی رئیس جمهور در دانشگاه علوم پزشکی ایران با سانسور اتحادیه های دانشجویی و برگزاری برنامه یک سویه و چینش خاص حاضران برنامه تا عدم صدور مجوز برای منتقدان و در برخی موارد لغو برنامه ها به صورت یکجا در دانشگاه ها به اجرا در آمد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فاز دوم مهندسی صدای دانشگاه از فردای 16 آذر عملی شد بدین ترتیب که هیچ تشکلی حق ندارد فردای 16 آذر برنامه ای با این عنوان برگزار نماید.

بدین ترتیب در دانشگاه تهران تنها در روز 16 آذر دو برنامه برگزار شد و سایر تشکل های دانشجویی اجازه برگزاری برنامه در روز 16 آذر و حتی پس از آن نیز نیافتند.با اینکه دستورالعمل مسئولان عدم برگزاری برنامه ای با عنوان روز دانشجو در روزهایی به غیراز16 آذر بوده است اما برخی دانشگاه ها به همین دستورالعمل نیز پایبند نبوده و برنامه های تشکل ها در برخی دانشگاه ها امروز لغو گردید و در عوض برنامه ای با حضور فاطمه راکعی در دانشگاه آزاد تدارک دیده شده است.

به عنوان مثال برنامه مناظره با موضوع «جنبش دانشجویی یا دولتی» با حضور افکانه و رئوفی در دانشگاه هرمزگان لغو شد و این در حالی بوده است که مجوز این برنامه صادر و مغایرتی با دستورالعمل فوق الذکر نیز نداشته است.(اینجـــــا)

اما ماجرا امروز در دانشگاه آزاد ورامین شکل جدیدی به خود گرفت.

چندی پیش اعلام شد که قرار است فائزه هاشمی در دانشگاه آزاد ورامین در روز دانشجو سخنرانی کند.

در ادامه این جریان و به دنبال انتشار خبر سخنرانی فائزه هاشمی به عنوان یک عنصر فتنه‌گر در دانشگاه آزاد پیشوا روحانیون، طلاب و بسیجیان پیشوا و ورامین در صحن امامزاده جعفر بن موسی کاظم(ع) پیشوا تجمع کردند.

دانشجویان با تجمع خود در صحن مطهر امامزاده جعفر بن موسی کاظم (ع) خواستار برخورد قاطع با فتنه گران و لغو سخنرانی فائزه هاشمی در دانشگاه آزاد پیشوا شدند؛ که اعتراضات در نهایت منجر به لغو این سخنرانی شد.

اما ماجرا به اینجا ختم نشده و امروز تراکتی با عنوان «جشن انجمن اسلامی دانشجویان به مناسبت هفته دانشجو» با حضور یک خواننده (فریدون فروغی 2) و فاطمه راکعی، یکی از متحصنین مجلس ششم و عضو جبهه منحله مشارکت، در این دانشگاه پخش شده است.

حضور راکعی در حالی مورد موافقت مسئولین دانشگاه قرار گرفته است که این مسئولین برای اجرای این برنامه، به دنبال کنسل کردن یکی دیگر از برنامه های دانشگاه که توسط بسیج دانشجویی برگزار می شود بوده و بنرهای مربوط به آن برنامه را از سطح دانشگاه جمع‌آوری کرده‌اند و امروز دانشجویان که می خواستند به برنامه بسیج دانشجویی بروند با قفلی بر درب سالن برنامه مواجه شدند.

گفتنی است لغو برنامه بسیج در حالی است که موضوع برنامه بسیج دانشجویی ارتباطی با 16 آذر هم نداشته است و قرار بود نشست درون تشکیلاتی با عنوان جریان شناسی تحریف معارف اسلام برگزار گردد.

ابوالقاسم هوشمند، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد ورامین و پیشوا در گفت و گو با «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در خصوص حضور یک فتنه گر دیگر در دانشگاه اظهار داشت: فرقی ندارد که این شخص کیست و چون فتنه یکی از خطوط قرمز نظام است، خواسته ما از مسئولین این است که جلوی ورود فتنه گران به دانشگاه را بگیرند.

وی ضمن اشاره به اینکه بسیج در این ساعت و در همین سالن برنامه داشته است و مسئولین دانشگاه درصدد هستند برنامه بسیج را بر هم بزنند گفت: متأسفانه گویا قرار است به هر قیمتی پای یک فرد مسئله دار به دانشگاه آزاد ورامین و پیشوا باز شود و منافع برخی از این طریق تأمین شود؛ در برنامه حضور فائزه هاشمی در دانشگاه هم رئیس دانشگاه این چنین گفت که این برنامه دست من نبوده و از بالا هماهنگ شده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد ورامین و پیشوا تصریح کرد: این مسئولین بالا چه کسانی هستند که نمی خواهند دانشگاه از دست فتنه‌گران راحت باشد و حضور افراد مسئله دار تکلیف چه کسانی به مسئولان دانشگاه است؟

هوشمند در نهایت هشدار داد که اگر پای عناصر فتنه به شهرستان ورامین و پیشوا که مبدأ قیام ۱۵ خرداد ۴۲ است، باز شود، اگرچه مسئولین دانشگاه موافقت کرده‌اند، مردم شهید پرور شهرستان ورامین و پیشوا هرگز این افراد را در شهرستان تحمل نمی‌کنند.

وی همچنین تصریح کرد: عملکرد وزارت علوم در جریان ۱۶ آذر امسال بسیار قابل تأمل بوده است؛ چرا که در حالی که منتقدان دولت اجازه سخنرانی در دانشگاه ها را نداشته اند، چه لزومی دارد که با گذشت چند روز از روز دانشجو یک عنصر مسئله‌دار در این دانشگاه سخنرانی کند؟

هوشمند در پایان عنوان کرد: این تصور که عده ای دانشگاه را جولانگاه سیاسی خود می دانند و بدنبال پوست اندازی و مطهر کردن خود در این فضا هستند یک رویای کاذبی بیش نیست. همانطور که در سال ۸۸ کمر فتنه را شکستیم امروز هم در برابر میتینگ سیاسی فتنه‌گران در دانشگاه سکوت نمی کنیم، چرا که فرهنگ ما عاشورائیست و مقتدایمان حسین بن علی(ع) است.

وی خطاب به روحانی گفت: آن روزی که شما در دفتر کارتان استراحت می کردید همین تازه دوران رسیده‌ها فتنه را جمع آوری کردند که شاهد این مدعا هم بیانات مقام معظم رهبری است که فرمودند فتنه ۸۸ را جوان های ما خواباندند.

مسئول بسیح دانشجویی دانشگاه آزاد پیشوا و ورامین خطاب به مسئولین دانشگاهی خود نیز گفت: توقع ما از مسئولین مرز بندی روشن با فتنه است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
ناشناس
1393/09/19 - 10:27

از انجمن اسلامی که هیچکدامشان حتی ظواهر اسلامی را برای حداقل مقدس نمایی رعایت نمی کنند ، چه انتظار دیگری داشتید؟
تورهای مسافرتی آفری
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top