تاریخ انتشار: سه شنبه 1393/09/18 - 14:08
کد خبر: 150217

در پی حضور فعال و حامی فتنه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛

دیشب یک دانشجو را کتک زدند! +تصاویر و واکنش دانشجویان

دیشب یک دانشجو را کتک زدند! +تصاویر و واکنش دانشجویان

فتوتیان ادامه داد: دیروز گفتند شورای تامین استان نمیتواند دخالتی در برگزاری برنامه در دانشگاه کند اما امروز با نامه مکتوب متوجه شدیم شورای تامین استان قدرت این که یک مناظره دانشجویی را در دانشگاه شیراز تعطیل کند اما برنامه ای که این شخصیت هتاک که در ان به خود اجازه می دهد در حیات خلوتی که برایش مهیا کرده اند انواع حرف ها را بزند.

خبرنامه دانشجویان ایران: جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های شیراز شامگاه دوشنبه تجمع اعتراض‌آمیزی نسبت به درگیری‌های مراسم روز دانشجو و حضور هادی غفاری مقابل دفتر امام جمعه و استانداری فارس برگزار کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در ادامه اعتراض به اقدام استانداری فارس در تریبون دادن به فعال و حامی فتنه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز و فراهم کردن مقدمه توهین به رهبر انقلاب و همچنین خلف وعده درباره هادی غفاری، دانشجویان شیراز برای دومین بار مقابل استانداری تجمع کردند.

دبیر سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز در اینباره به غریو گفت: استان فارس بعنوان یکی از استان های مهم دارای مسائل مهم امنیتی سیاسی در سطح کشور بار دیگر شاهد حضور و سخنرانی یکی از فعالین فتنه بود. جای بسی تعجب است که مراجع ذی صلاح دانشگاه علوم پزشکی و نهادهای امنیتی و سیاسی استان فارس بالاخص شورای تامین فارس و اداره کل سیاسی امنیتی استانداری فارس چگونه به همچین فردی برای سخنرانی در دانشگاه مجوز داده اند.

رضا نجابت ادامه داد: ایشان دوباره حرف های هتاکانه به نظام و رهبری زد و به حمایت از سران فتنه پرداخت و دانشجویان بدون مصلحت اندیشی غیرضروری تجمعی روبروی استانداری برگزار کردند و از شورای تامین فارس میخواهند توضبح دهد چرا چنین شخصی وارد دانشگاه علوم پزشکی شده است. چنین شخصی باید دستگیر بشود وار این به بعد هم افراد اینچنین که فعالین فتنه بودند و هتاکی میکنند به ساحت مقدس نظام ورهبری نباید اجازه ورود به دانشگاه پیدا کنند.

وی گفت:امشب هم با تجمع در برابر دفتر نماینده محترم ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز فریاد تظلم خواهی خود را به گوش ایشان خواهیم رساند و امیدواریم با دیگر حمایت و راهنمایی های ایشان دیگر شاهد حضور عناصر فتنه در دانشگاه و شهر شیراز نباشیم ؛چرا که کار به اینجا ختم نخواهد شد. این آخرین اتمام حجت ما با مسئولان در این عرصه است که چنانچه بخواهند عناصر فتنه گر را به دانشگاه راه بدهند امت حزب الله برخورد کوبنده تری انجام خواهد داد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز هم با بیان اینکه جنبش دانشجویی بیدار و پویا ست و افکار ما هیچ وقت منزوی نخواهد شد؛ گفت: با افراد هتاکی مانند غفاری باید برخورد شود و چنین افرادی ارزش این را ندارند که در برابر دانشجو سخن بگویند. چگونه این افراد تمام نظام را به سخره میگرند و مسئولان هیچگونه موضع گیری نمی‌کنند.

نماینده این دانشجویان معترض با بیان اینکه متاسفانه مسئولین استان تاکنون پاسخی به ما نداده اند و مسئولینی هم که وعده داده بودند؛ خلف وعده کرده اند؛ گفت: به کسانی که فکر می کنند میتوانند از محیط دانشگاه سو استفاده کنند؛ اعلام می کنیم دانشگاه جای فتنه گران نیست و نخواهد بود.

در ادامه دانشجویان معترض در تایید صحت های وی شعار " فرماندار؛ استعفا استعفا" را سردادند.

علی هوایی در ادامه بیان کرد: بار دیگر به همه اعضای شورای تامین و مسئولین استان تذکر میدهیم که مطمئن باشید ؛ دانشجویان اجازه ورود فتنه گران را به سالن های دانشگاه نخواهیم داد و این اخرین اتمام حجت امت حزب الهی شیراز است.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: به دوستان دستگاه های امنیتی اعلام می کنیم آن کسانی که دیروز دانشجوی بسیجی خبرنگار را در سالن سینا و صدرا کتک زدند و مورد ضرب و شتم قرار دادند؛ مطمئن باشند برخورد قاطع قضایی با این عناصر و عوامل خود سر را دنبال می کنیم و تا اینان را به سزای عملشان نرسانیم، نخواهیم نشست.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز هم درباره خلف وعده فرماندار شیراز گفت:فرماندار دیشب قول دستگیری هادی غفاری را دادند ولی در عمل دیدیم که غفاری آزادانه حرفهایش را زد و در تریبون یک طرفه هم حرف هایش زد و از شیراز خارج شد و ما از آقای فرماندار مکدر هستیم که چرا به قول خود عمل نکردند.

دکتر رحمت اله مرزوقی نیز که به نمایندگی از بسیج اساتید فارس در تجمع اعتراضی دانشجویان حضور یافته بود با یان اینکه از غیرت انقلابی دانشجویان تشکر میکنم که این حساسیت را نشان دادند و با جامعه دانشجویان حزب الهی اعلام همبستگی میکنم؛ افزود: با توجه به تحولات سیاسی کشور، جریان فتنه قدری پر و بال گرفته است و می‌خواهد حساسیت سنجی کند.آدم های معروفشان که جرم امنیتی هم دارند به صحنه می آورند و حرف هایی هم می زنند ببنند آیا افرادی هستند که واکنش نشان دهند یا نه و بعد گام های بعدشان را بر دارند. حرکت مقدس و حضور انقلابی شما که نشان از ایمان و غیرت دینی شماست قطعا پیام خوی برای آنها خواهد بود و دیگر جرأت حضور در این صحنه ها را نخواهند کرد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگه شیراز نیز در جمع دانشجویان معترض گفت: ولایت فقیه رأس اصول انقلاب است و امام هم بارها گفتند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرد.در قرون گذشته دشمن با مثلث زور و زرو تزویر تلاش کرده این حقیقت بعد اجتماعی پیدا نکند اما برخلاف خواست تمامی جریانات باطل این پدیده اجتماعی به بار نشست و شخصتی الهی چون امام سکاندار این جریان حقه الهی هستند.

علی فتوتیان ادامه داد: ما دانشجویان انقلابی تا آخرین قطره خون در برابر زور و زر و تزویر برای پشتیبانی ولایت فقیه ایستاده ایم و اجازه نمی دهیم بار دیگر علی زمان تنها بماند. جریان تزویر تاریخ که امروز خود را در قالب اسلام آمریکایی، آخوند های غرب زده و روشن فکر نما ها متجلی کرده در پی پوشاندن نور انقلاب و خدشه وارد کردن به راس اصول انقلاب اسلامی است . ما اینجا جمع شدیم جلوی این جریان نحس تاریخی را بگیریم و اجازه ندهیم بار دیگر تاریخ تکرار شود. با تمام وجود هرجریانی بخواهد خدشه ای به راس اصول نظام که ثمره حرکت انبیاست وارد کند می ایستیم.

این فعال دانشجویی گفت: دیشب مقابل استاندرای تجمع و اقدام استانداری فارس در دادن مجوز به حضور فردی معلوم الحال را محکوم کردیم.فرماندار گفتند شورای تامین استان تقصیری در برگزاری جلسه نداشته است. متقاعد نشدیم و ایشان قول دستگیری اقای غفاری را دادند که متاسفانه این مهم محقق نشد. امشب اینجا جمع شدیم تا اعلام کنیم تمام نهاد های ذیربط باید جوابگوی جوانان باشند و اجازه نمی دهیم این اتفاقات بار دیگر در این شهر مقدس تکرار شود. مسئولین استان ا حضور در جمع دانشجویان پاسخگوی مطالباتشان باشند.

فتوتیان ادامه داد: دیروز گفتند شورای تامین استان نمیتواند دخالتی در برگزاری برنامه در دانشگاه کند اما امروز با نامه مکتوب متوجه شدیم شورای تامین استان قدرت این که یک مناظره دانشجویی را در دانشگاه شیراز تعطیل کند اما برنامه ای که این شخصیت هتاک که در ان به خود اجازه می دهد در حیات خلوتی که برایش مهیا کرده اند انواع حرف ها را بزند.

مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز نیز گفت: فرماندار شب گذشته در جمع ما حاضر شد و به ما قول داد که هادی غفاری هتاک را دستگیر کند ولی به قول سردار غیب پرور به جای دستگیری، او را فراری دادند.

محمدحسین عظیمی با بیان اینکه واقعا من نمیدانم چطور افرادی این چنین بر کرسی فرمانداری شهر شیراز تکیه زده اند؛ افزود: البته آنطور که ما فهمیده ایم در فرمانداری شیراز، همه ی کارها و تصمیمات را معاون امنیتی او می گیرد. درکل برای شهر شیراز با این مسئولین متاسفم. تا جایی که ما از آموزه های دینی مان یاد گرفته ایم تقوا شرط مسئولیت و قدرت است.

در پایان این تجمع بیانیه تشکل های دانشجویی شیراز قرائت شد که در آن آمده است: حاشا به غیرت جریان دانشجویی اگر این زبان‌های دراز را نچیند. شرم به جریان دانشجویی اگر آقایان را سر جایشان ننشاند. ننگ به جریان دانشجویی اگر عوامل فتنه و باعث و بانی این حرکت شنیع را از استان بیرون نیندازد. نفرین بر جریان دانشجویی اگر مقصرین این حادثه را در پیشگاه ملت استیضاح نکند. فرزندان انقلابی امام روح الله با یک عزم 57ی کمر به کور کردن چشم فتنه در استان 15 هزار شهیدی فارس بسته‌اند و تا رسیدن به خواسته‌های مشروع خود، از پای نخواهند نشست.

این بیانیه می افزاید: ما با آقایان مسئول چه سیاسی چه امنیتی، اتمام حجت می‌کنیم و از آنان سوال می‌کنیم که آیا نمی‌دانستید که دست‌های این مزدور، به فتنه 88 آلوده است؟! اگر نمی‌دانستید که وامصیبتا؟؟!! و اگر می‌دانستید و او را به صحن دانشگاه آوردید؛ گمان این وجود دارد که به دنبال دمیدن به تابوت فتنه و یا ایجاد فتنه جدیدی هستید؛ ما براساس این ظن به فساد، فریاد خواهیم زد. همه بدانند که این استان، جایی برای حضور عناصر فتنه‌گر نیست. قصور در برنامه شب گذشته از جانب هرکسی چه نهاد های امنیتی چه استاندار و... باشد؛ پذیرفتنی نیست. آقایان باید از مردم شهید پرور شیراز عذرخواهی کنند. ما از نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه  محترم شیراز می‌خواهیم، پژواک فریاد دانشجویان در تریبون نماز جمعه، شنیده شود. و از نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم که به وظیفه انقلابی خود عمل کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید+فیلم
تفاوت چاپ مش و چاپ استیکر در چیست؟
بعد از ژل لب چکار کنیم؟/ تا نخوانده اید تزریق ژل لب انجام ندهید!
ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مهم است؟
تحویل مشعل المپیک به فرانسه
جزئیات مشوق‌های مهارت آموزی برای سربازان
زمان تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات
فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
کدام ورزشکاران و مربیان در ایران مسلمان شدند؟ +جزئیات
دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top