تاریخ انتشار: 03 شهریور 1388 - 00:00:00
کد خبر: 1509

نگاه اخم آلود بهزاد نبوی به سعید حجاریان

چهارمین جلسه علنی دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمان کودتای مخملی و اغتشاشات اخیر تهران صبح امروز در شعبه 15 دادگاه عمومی و انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد که با حاشیه‌هایی همراه بود.

خبرنامه دانشجویان ایران:چهارمین جلسه متهمان پرونده کودتای مخملی که امروز صبح برگزار شد با حاشیه هایی همراه بود.

به گزارش«خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از فارس، چهارمین جلسه علنی دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمان کودتای مخملی و اغتشاشات اخیر تهران صبح امروز در شعبه 15 دادگاه عمومی و انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد که با حاشیه‌هایی همراه بود.

* در جلسه تعدادی از وکلای متهمان حضور داشتند که براساس کسب اطلاع خبرنگار فارس وکلای سعید حجاریان و شهاب طباطبائی، تعیینی بودند.

* پس از استقرار متهمان در جایگاه‌های خود، خوش و بش لیلاز و طباطبائی و همچنین قوچانی با لیلاز و دیگر متهمان قابل توجه بود.
* در ابتدای جلسه اعلام کردند که هر کدام از متهمان که قصد استفاده از سرویس‌های بهداشتی را دارند همین الان از جلسه خارج شده و مجددا باز گردند که در این هنگام 3 تن از شخصیت‌های برجسته جبهه اصلاحات به نام‌های بهزاد نبوی، صادق نوروزی و صفایی فراهانی از جای خود برخاستند.

* زمانی که احمد زیدآبادی از دور نگاهش به سعید لیلاز افتاد چشمکی معنادار به وی زد.

* بهزاد نبوی ابتدا در ردیف دوم جلسه نشست ولی پس از آن به ردیف اول جلسه منتقل شد، البته خنده‌های تلخ و گاها معنادار نبوی نیز قابل توجه بود.

* معاون دادستان تهران درحال قرائت کیفرخواست عمومی متهمان بود، وی در بخشی از کیفرخواست خواند: اموال را تخریب کردند و ادعای تقلب و تخلف در انتخابات را مطرح کردند. در این هنگام صفایی فراهانی دست به پیشانی گذاشته و پلک‌های خود را سنگین به یکدیگر می‌زد.

* گاهی اوقات اضطراب برخی از متهمان مخصوصا در اوایل جلسه بسیار نمایان می‌شد تا حتی برخی از آنان شهاب طباطبائی و محمد قوچانی اقدام به ساییدن دندان به لب می‌کردند.

* صفایی فراهانی به علت طولانی بودن و ملال‌آور بودن قرائت حدودا 2 ساعتی کیفرخواست عمومی برای لحظاتی چرت می‌زد که وقتی نماینده دادستان گفت که سعید حجاریان می‌گوید، صفایی فراهانی ناگهان از چرت زدن پرید.

* در کیفرخواست عمومی درخواست انحلال حزب مشارکت در سازمان مجاهدین و همچنین محاکمه اعضای سازمان مجاهدین انقلاب به دادگاه ارائه شد.

* در میان متهمان حاضر در جلسه دمپایی‌های آنها جلوه دیگری داشت در این بین دمپایی بهزاد نبوی، سعید شریعتی، محسن میردامادی، صادق نوروزی، مصطفی تاج‌زاده و عرب سرخی سفید بود.

مچنین دمپایی قوچانی، طباطبایی، تاجرنیا، تاجبخش و آقایی قهوه‌ای رنگ بود البته در این بین یک نفر هم دمپایی سیاه رنگ به پا داشت و آن محسن صفایی فراهانی بود.

* نماینده دادستان در بخشی از کیفرخواست قرائت کرد که تاجبخش که بنا به گفته خود تاکنون کلمه الله را به زبان نیاورده اینک از روی کاغذ نماز می‌خواند.

* سعید حجاریان ساعت 10:15 به جمع متهمان حاضر در جلسه پیوست.

* یکی از میکروفون‌های قرارداده شده در جایگاه متهمان خود به خود در حین جلسه به زمین افتاد که صدای ناشی از این اتفاق توجه همه را به جایگاه متهمان معطوف کرد ولی در نهایت سعید شریعتی به دلیل نزدیکی به جایگاه متهمان میکروفون را در مکان خود قرار داد.

* سعید حجاریان طی سخنانی درحالی که روی صندلی متهمان در ردیف اول نشسته بود خود را به همان حالت معرفی کرده و از محضر دادگاه درخواست کرد تا دفاعیاتش را که قبلا مکتوب آماده کرده بود را سعید شریعتی قرائت کند.

* لباس سعید حجاریان در بین دیگر متهمان وجه تمایزی داشت و به نظر می‌رسید که لباس وی از همه نوتر است. حتی خط اتوی لباس وی بسیار برنده نشان داده می‌شد.

* نکته‌برداری بهزاد نبوی از مسائل مطرح شده و کیفرخواست و نگاه اخم‌آلود وی به حجاریان جلب توجه می‌کرد.

* سعید شریعتی در ابتدا به قرائت متن سخنان حجاریان گفت: خبرنگاران می‌دانند که من همیشه افتخار قرائت سخنان حجاریان را داشته‌ام و این افتخار هم امروز نصیب من شد.

* شریعتی طی سخنانی در ابتدای قرائت متن مکتوب سخنان حجاریان گفت: در کنگره من نفر آخر لیست حزب مشارکت بوده‌ام و سعید حجاریان نفر اول بود لذا اول و آخر حزب اینجا هستند.

* کیان تاجبخش مشاور رسمی سروس در ایران طی سخنانی گفت: عطریانفر قبل از سال 76 با شخص سوروس در نیویورک دیدار داشت و پس از آن خاتمی و ظریف نیز در سال 85 در شهر نیویورک با سوروس دیدار کردند لذا این دیدارها ادامه‌دار بوده است.

* پس از ارائه دفاعیات توسط تاجبخش وکیل وی در محضر دادگاه گفت: اقدامات موکلم زیاد جای دفاع ندارد.

* تاجبخش در حدود 1 ساعت از خود دفاع کرد و وکیل وی هم در دفاع از موکلش سخنانی را ایراد کرد و وقتی که پس از آن قاضی صلواتی خطاب به تاجبخش گفت:‌ آخرین دفاعیات خود را هم بیان کن. تاجبخش در پاسخ گفت: چند نکته دیگر باید بگویم، در این وقت بود که آه حاضرین شنیده شد.

* دادگاه راس ساعت 15 و ربع به پایان رسید.

* پس از پایان جلسه علنی سعید شریعتی، کیان تاجبخش و هدایت آقایی در نشستی خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

* پس از پایان جلسه و هنگام بردن برخی از متهمان عده‌ای در مقابل درب ورودی تجمع کرده و در حمایت از تاج‌زاده و بهزاد نبوی و البته تعدادی دیگر از متهمان شعار می‌دادند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تاکید اردوغان بر گسترش روابط با ایران
ظریف: نباید منتظر دستور از تهران باشیم ؛ دستور از مردم می‌رسد
پیراهن قرن؛ امضای مسی تاریخی شد
خبری که سنوار به مادرش داد
نخستین زن فرماندار در کردستان منصوب شد
جانور منقرض شده به طبیعت بازگشت!
تهران سرد می شود
زلنسکی: یا دنبال سلاح اتمی می‌رویم یا ...
حرف‌های جالب حامد بهداد درباره دوران دانشجویی اش
واکنش فرهاد مجیدی به سرمربی جدید استقلال
حملات سنگین موشکی حزب الله به عکا
راهکار جدید بریکس برای دلار زدایی تحقق می‌یابد؟
داتیس پرو؛ مرجع اخبار و آموزش‌های تکنولوژی و فناوری اطلاعات
بررسی مزایا و معایب استفاده از فویل آلومینیوم در خانه
نصرتی ، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها شد
نظارت بر تاکسی‌ها هوشمند می‌شود
ایرج طهماسب به تئاتر برگشت
لیلا حاتمی و محمدرضا فروتن در یک فیلم جدید
قاشق هخامنشی با طراحی پیچیده الهام‌گرفته از اساطیر کهن ایران!
تتلو و رفتارهای عجیب‌اش تا پیش از دستگیری
کاهش ۴۳ تومانی نرخ یورو در مرکز مبادله ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top