تاریخ انتشار: 03 شهریور 1388 - 00:00:00
کد خبر: 1511

اعتصاب غذا درنیویورک حال می ده؟!

عدم استقبال اکثریت قاطع ایرانیان مقیم نیویورک از نمایش مفتضح اعتصاب غذا که توسط شماری از افراطیون فراری مدعی اصلاحات ترتیب داده شده بود، اعتراض جریان های قدیمی تر ضد انقلاب را برانگیخت. این اعتراض از آن رو عنوان می شود که افراطیون مدعی اصلاحات بارها جریان های قدیمی تر ضد انقلاب را به بی عرضگی، انحصارطلبی و فسیل شدگی متهم می کردند.

خبرنامه دانشجویان ایران:خبرهای ویژه کیهان چهارشنبه:
شیادی در نیویورک به اسم جنبش سبز برای کارت سبز! (خبر ویژه)
عدم استقبال اکثریت قاطع ایرانیان مقیم نیویورک از نمایش مفتضح اعتصاب غذا که توسط شماری از افراطیون فراری مدعی اصلاحات ترتیب داده شده بود، اعتراض جریان های قدیمی تر ضد انقلاب را برانگیخت. این اعتراض از آن رو عنوان می شود که افراطیون مدعی اصلاحات بارها جریان های قدیمی تر ضد انقلاب را به بی عرضگی، انحصارطلبی و فسیل شدگی متهم می کردند.

سایت سکولاریسم نو که توسط شماری از عناصر ضد انقلابی پیر و پاتال اداره می شود، با اشاره به برنامه اعتصاب غذا در نیویورک می نویسد: در بیانیه دعوت با اعلام پشتیبانی از جنبش سبز، قرار بود با تحصن 3 روزه مقابل سازمان ملل صدای مظلومیت مردم به گوش جهانیان برسد اما دریغ و درد آنچه در نیویورک اتفاق افتاد، غیر از آن چیزی بود که در بیانیه گفته شده بود. در این برنامه کنج اصلاحات ]![ به عنوان قهرمان ملی به غلو و گنده گویی و دروغ پرداخت. ایرانیان مقیم نیویورک بالغ بر 20 الی 30 هزار نفر را شامل می شوند اما در تجمع مذکور از سراسر آمریکا فقط 300 تا 400 نفر شرکت کردند، هر چند که تبلیغات وسیعی از مدت ها پیش به راه افتاده بود و این سؤال را پیش آورد که چرا از سوی ایرانی ها از این تحصن و اعتصاب حمایت از جنبش سبز حمایتی نشد.
سکولاریسم نو با اشاره به اینکه اگبرگاف حاضر به مصاحبه با خبرنگاران ایرانی نبود اما بلافاصله دعوت خبرنگار سی ان ان را پذیرفت می نویسد: این ترجیح، نشانه نوعی تحقیر و حس حقارت است و البته پرواضح است که برای دریافت کارت سبز اقامت در آمریکا این گونه ترجیح دادن ها ضروری می باشد.

این سایت ضد انقلابی بدون اشاره به مطربی و حضور برخی خوانندگان مبتذل در نمایش رسوای مذکور به گاف های دیگر اشاره می کند و می نویسد: یکی از سخنرانان بدون توجه به مفاد بیانیه منتشره برای برنامه، مفاد اطلاعیه جدائی طلبان آذربایجان شمالی را قرائت کرد و گفت «نباید نقش موسوی در سرکوب آیت الله شریعتمداری و جنبش جدایی طلبی آذربایجان فراموش شود». این سخنان وی مورد استقبال و کف جمعی از حضار قرار گرفت اما اعتراض دیگران را باعث شد.

دعوای گردانندگان روزنامه های اجاره ای بالا گرفت (خبر ویژه)
مدیر مسئول روزنامه زنجیره ای و توقیف شده صدای عدالت، مسئولیت انتشار غیرقانونی روزنامه «آرمان روابط عمومی» به جای صدای عدالت را متوجه سردبیر خود کرد و از مدیر مسئول «آرمان...» شکایت کرد.

در پی توقیف چند هفته پیش روزنامه صدای عدالت به خاطر توهین به حضرت امام خمینی(ره)، روزنامه «آرمان روابط عمومی» به مدیر مسئولی هوشمند سفیدی با همان شکل و شمایل و صفحه بندی و محتوای صدای عدالت منتشر شد و این احتمال را تقویت کرد که آرمان به جای صدای عدالت اجاره شد تا تندروی های سابق را در راستای تشنجات پس از انتخابات ادامه دهد.

در این میان مصطفی کزازی مدیر مسئول صدای عدالت طی نامه ای به علیرضا ملکیان معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد از خود به خاطر تقلب و تخلف صورت گرفته سلب مسئولیت کرد و تقصیر را متوجه سردبیر (حسین عبداللهی) کرد که اکنون به روزنامه آرمان اسباب کشی کرده است.

در نامه کزازی به معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد آمده است: «پیرو نامه قبلی که مراتب شکایت از روزنامه آرمان روابط عمومی بعلت کپی برداری غیرقانونی از روزنامه صدای عدالت توسط سردبیر قبلی این روزنامه آقای حسین عبداللهی در حال انجام است به استحضار جنابعالی رسید، لازم به توضیح است به دلیل اینکه روزنامه آرمان روابط عمومی چون از هر نظری اعم از صفحه بندی، تعداد صفحات، صفحه قرآنی و... کاملا از روزنامه صدای عدالت کپی برداری می شود و سردبیر قبلی روزنامه صدای عدالت اکنون سردبیر روزنامه آرمان روابط عمومی است و این امر خود گواه کپی برداری از روزنامه صدای عدالت است، باعث شده شائبه ای بین مسئولین و مخاطبین صدای عدالت ایجاد گردد که روزنامه آرمان روابط عمومی توسط مدیر مسئول صدای عدالت اجاره شده است، لذا بدینوسیله اعلام می دارد قراردادی که فی مابین مدیر مسئول آرمان روابط عمومی با آقای حسین عبداللهی منعقد گردیده، ربطی به شخص بنده به عنوان مدیر مسئول روزنامه صدای عدالت نداشته و روزنامه صدای عدالت را از هرگونه خط و مشی از روزنامه آرمان روابط عمومی کاملا جدا می دانم و این کار روزنامه آرمان روابط عمومی را فاقد وجدان کاری و اخلاقی و کاملا غیرحرفه ای و خیانت به پرسنل و مخاطبین و جامعه روزنامه نگاری قلمداد می نمایم.»

گفتنی است انتشار چنین نامه ای، از مدیر مسئول صدای عدالت که روزنامه خود را به عناصر ضدانقلاب و افراطی واگذار کرده- اجاره داده!- بود، سلب مسئولیت نمی کند

تله گذاری CIA و MI6 با استفاده از فرزندان ناخلف (خبر ویژه)
بی بی سی انگلیس و صدای آمریکا در اقدامی مشترک، از قول احمد منتظری (پسر منتظری) و حسن شریعتمداری (فرزند سیدکاظم شریعتمداری) خواستار موضع گیری علما و مراجع علیه جمهوری اسلامی شدند.

احمد منتظری که از بقایای باند مهدی هاشمی محسوب می شود، مستقیماً وصل به ارگان سازمان سیا (رادیو فردا) و صدای آمریکاست و نقش مؤثری در انتشار بیانیه ها و مواضع ضدانقلابی به نام پدرخود ایفا می کند. حسن شریعتمداری نیز که در خارج از کشور اقامت دارد، از جاسوسان لانه جاسوسی سابق آمریکا در تهران محسوب می شود و به عنوان عضو مرکزیت گروهک منحله حزب خلق مسلمان نقش ویژه ای در انحراف پدر خود و بازی دادن وی در پروژه آمریکایی کودتا و همچنین ایجاد اغتشاش در آذربایجان در سال های اول انقلاب ایفا کرده بود.

احمد منتظری در گفت وگو با بی بی سی با استناد به مواضع چند عنصر خاص (شامل آقایان منتظری و صانعی) گفت بعضی از علما در هفته های گذشته حرکت خوبی را انجام داده اند اما این کافی نیست و مراجع تقلید باید نسبت به بازداشت های اخیر و فجایع پیش آمده موضع گیری کنند.

وی اشاره ای به این واقعیت نکرد که ایجاد اغتشاش و درگیری پروژه ای آمریکایی- انگلیسی بود و برخی عناصر همسو با باند مهدی هاشمی و منتظری در این پروژه به عنوان کارگزار به ایفای نقش پرداختند و بنابراین مسئولیت اصلی حوادث پیش آمده متوجه آنهاست.

حسن شریعتمداری نیز در گفت وگوهای جداگانه با صدای آمریکا و بی بی سی، به حمایت از اغتشاشگران و مظلوم نمایی به نفع آنان پرداخت و با حمله به علما گفت: اگر مراجع اعتراض نکنند باید بگویند که فایده شان چیست(!)

وی اضافه کرد: موضع گیری روحانیت می تواند باعث ریزش دین باوران و اصولگرایان شود و حکومت را با بحران سیاسی مواجه کند.

احمد منتظری و حسن شریعتمداری البته توضیح ندادند که رسانه های وابسته به دشمنان علنی روحانیت و مرجعیت، به چه دلیل به آنها سرویس ویژه می دهند تا در پوشش دفاع از مرجعیت علیه نظام دینی موضع بگیرند و خواستار عمل علما به وظیفه خود شوند؟! در عین حال عاقبت به شری و سقوط پدران هر دو آنها برای دریافت پاسخ این سؤال کافی است و معلوم نیست با این سابقه رسوا، حضرات چگونه انتظار دارند کسان دیگری هم در دام آنها بیفتند.

ذکر این عبارت شریف از امیر کلام علی(ع) به جاست که درباره انحراف زبیربن عوام ملقب به سیف الاسلام فرمود: «زبیر پیوسته خود را از ما اهل بیت به حساب می آورد تا آن که فرزند شوم و نافرخنده اش عبداله پا به جوانی گذاشت». (نهج البلاغه، کلمه قصار 453)

دکتر مایکل برانت رئیس اسبق بخش شیعه شناسی در سازمان سیا اخیراً با انتشار کتابی تصریح کرد که این سازمان نفوذ در درون نهاد روحانیت و مرجعیت را برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی و جریان شیعه از درون در دستور کار قرار داده و بودجه های کلان (یک نمونه 900 میلیون دلار) برای آن اختصاص داده است.

اخراج گسترده پادوها از صدای آمریکا پس از شکست پروژه آشوب (خبر ویژه)
منابع رسانه ای از تغییرات و اخراج های گسترده در شبکه ماهواره ای صدای آمریکا (VOA) خبر می دهند. این برکناری ها به عدم تاثیرگذاری شبکه مذکور در میان مخاطبان ایرانی و رویه غلط و پراشتباه به ویژه نسبت به اغتشاشات خیابانی پس از انتخابات در ایران مربوط می شود. گفته می شود شکست در پروژه اغتشاش و بر جای ماندن رسوایی برای گردانندگان صدای آمریکا باعث بالا گرفتن اختلافات در میان مدیران و همکاران این شبکه شده است.

VOA با وجود تلاش دولت و وزارت خارجه آمریکا و شخص اوباما برای کتمان دخالت در آشوب های خیابانی در ایران، به اتخاذ مواضع صریح در هدایت و حمایت از اغتشاشگران پرداخت. اگرچه ناشی گری همکاران صدای آمریکا در برجای گذاشتن ردپای مداخله جویی و خیانت بی تاثیر نبود اما اصل این رسوایی به هیجان زدگی دولتمردان آمریکایی به خیال تمام شدن کار در ایران برمی گشت.

پس از محسن سازگارا، 3 عنصر فرصت طلب دیگر به نام های احمد باطبی، کوروش صحتی و حسن زارع زاده از صدای آمریکا اخراج شدند. این عده به خاطر ایفای نقش در آشوب های خیابانی تیرماه 78 توانسته بودند به مدت چند سال از دلارهای وزارت خارجه، سازمان سیا و بودجه صدای آمریکا بهره مند شوند اما ظاهراً طرف آمریکایی پس از سال ها سواری دادن فهمیده که در نگاه این عناصر فرصت طلب، دلارهای آمریکایی علف خرس است.

تخریب بیشتر وجهه دولت آمریکا نزد ملت ایران از بدیهی ترین پیامدهای حضور عناصر مذکور در VOA بوده و به جای سود و فایده، هزینه های حیثیتی مضاعفی را به کاخ سفید تحمیل کرده است.
در این میان عناصر اخراجی نظیر زارع زاده متقابلاً با انتشار مقالاتی تلاش می کنند عناصر مزدور دیگر نظیر علی سجادی را که به تازگی به مدیریت دست یافته مسئول شکست ها و ناکامی های اخیر معرفی کنند.

ظاهراً سجادی پس از اقدامات فضاحت آمیز صدای آمریکا در چندماه گذشته از همکاران باقی مانده خواسته کمتر به اتخاذ مواضع ضد ایرانی و ضدجمهوری اسلامی بپردازند و در برنامه ها و تولیدات، دیگر کسی از تغییر نظام در ایران صحبت نکند.

به گزارش سکولاریسم نو یکی از همین عناصر در معرض اخراج، به سجادی گفته است «ما برای مردم ایران برنامه می سازیم نه مردم آمریکا و با فاکس نیوز و سی ان ان تفاوت داریم». او همچنین خواستار احترام- ولو ظاهری- به اعتقادات اسلامی مردم ایران شده است.

دولت آمریکا نگران است به خاطر حماقت های اخیر با تنگناهای بیشتری از سوی جمهوری اسلامی ایران در منطقه خاورمیانه و همچنین مذاکرات بر سر چالش هسته ای و موضوعات دیگر مواجه شود. مقامات آمریکایی با غضب و بدگمانی به کسانی چون سازگارا می نگرند و آنها را متهم می کنند که در ماجرای آشوب ها، اطلاعات و تحلیل های غلط به سازمان سیا و نهادهای مسئول مشابه فروخته اند.

وال استریت ژورنال: گمراه شدیم امپراتوری ایران از بین رفتنی نیست (خبر ویژه)
روزنامه وال استریت ژورنال با اشاره به توقعی که دولت آمریکا از آشوب در ایران داشت نوشت: در واقع این توقعات، آرزو و تصوری خام بود.

این روزنامه آمریکایی به قلم یکی از اعضای شورای روابط خارجی نوشت: اندکی پس از انتخابات ایران که با آشوب هایی همراه شد، منطق گمراه کننده قدیمی دوباره از محافل تصمیم گیری و سیاستگذاری غرب سردرآورد که نظام ایران اگر هم بتواند از این چالش جان سالم به در برد و به بقای خود ادامه دهد، به واسطه مشکلات، به طور قابل ملاحظه ای ضعیف خواهد شد و مجبور خواهد شد از سیاست ها و اهداف و خواسته های منطقه ای اش دست بکشد. در نتیجه نفوذ این کشور در خاورمیانه از بین خواهد رفت. اما در واقع این، تصور و آرزویی خام بود.

وال استریت ژورنال در پایان نوشت: باراک اوباما باید هوشیار باشد. امپراتوری ایران حتی بدون توجه به خواسته های آمریکا و متحدانش به این سادگی از بین رفتنی نیست.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نگاهی به تغییرات جدید در جامعه ژاپن با محوریت خانواده‌
دانشجویان خط مقدم اجرای سیاست‌های قانون جوانی جمعیت
بهانه‌های بنی اسرائیلی تل‌آویو برای کارشکنی در توافق جدید
اظهارات گروسی در خصوص مذاکراتش در ایران
نقش فعال ایران در ارتقای صلح و امنیت بین‌الملل
رونمایی از ۳ محصول نوآورانه و خلاق در اینوتکس ۲۰۲۴
زلفی‌گل: نشریات دانشجویی قدرت انتشار دستاوردهای علمی را دارند
برگزاری دو دیدار آینده پرسپولیس و سپاهان فقط با تماشاگر خانم
حجت الاسلام نبویان منتخب اول تهران در دور دوم انتخابات به چه کسانی رای می‌دهد؟
کاریکاتور| انقلاب اسلامی ایران زنجیرهای وابستگی به غرب و آمریکا را گسست
مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت شهدای راه قدس +عکس
اعلام نتایج فراخوان جذب مدرس حق التدریس دانشگاه علمی‌کاربردی
کنفرانس خبری رییس سازمان انرژی اتمی و مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی +عکس
دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با قالیباف +عکس
آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از فردا
دانشجویان آزادی‌خواه حامی غزه با شرایط ویژه پذیرش می‌شوند
عبور از نگاه سنتی به رسانه با پدیده‌ دانشجو خبرنگار
دادگاه رسیدگی به اتهامات گروهک تروریستی منافقین +عکس
وقوع زمین‌لرزه‌ای به‌بزرگی ۲.۹ ریشتر در شهرستان دماوند
کاریکاتور| سرکوب دانشجویان، دروغین بودن ادعای آزادی بیان در آمریکا را فاش کرد
رایگان شدن بازدید از موزه فاطمی در روز میلاد حضرت معصومه(س)
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top