تاریخ انتشار: پنجشنبه 1393/09/27 - 14:27
کد خبر: 151200

آیت‌الله‌ مصباح‌: بعضی‌ از شعار «انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست» پشیمانند

عضو خبرگان رهبری در دیدار با رئیس و جمعی از مسئولان بسیج دانشجویی قم بیان کرد: برخی می‌گویند ما اشتباه کردیم که در ۸ سال گذشته گفتیم انرژی هسته‌ای حق مسلم ما است و باید در برابر غرب کوتاه بیاییم

خبرنامه دانشجویان ایران: عضو خبرگان رهبری در دیدار با رئیس و جمعی از مسئولان بسیج دانشجویی قم افزود: برخی می‌گویند ما اشتباه کردیم که در ۸ سال گذشته گفتیم انرژی هسته‌ای حق مسلم ما است و باید در برابر غرب کوتاه بیاییم

به گزارش نسیم، آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی ظهر امروز در دیدار با رئیس و جمعی از مسئولان بسیج دانشجویی قم که در موسسه امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به فرارسیدن روز وحدت حوزه و دانشگاه اظهارداشت: نام‌گذاری این روز به نام وحدت حوزه و دانشگاه به دلیل اهمیت فعالیت‌های این دو نهاد موثر در جامعه است. حوزه و دانشگاه دو نهاد اجتماعی بزرگ در کشور است. انقلاب از حوزه شروع شد و حوزه نمادی از فعالیت‌های دینی در جامعه است. حوزه نماد دین است و دانشگاه نماد علم که وحدت این دو سبب ترویج دین و دانش و در کشور می‌شود.

وی با اشاره به افکار برخی افراد در ابتدای انقلاب مبنی بر وحدت حوزه و دانشگاه گفت: در ابتدای انقلاب که موضوع وحدت حوزه و دانشگاه بیان شد برخی افراد گفتند که طلاب می‌خواهند دانشگاه‌ها را به حوزه تبدیل کنند و به مخالفت با آن پرداختند. برگزاری همایش‌ها و مراسم‌های نمادین برای وحدت حوزه و دانشگاه فایده‌ای ندارد بلکه باید برای وحدت واقعی قدم‌هایی برداشته شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به آفاتی که انقلاب اسلامی را تهدید می‌کند، تصریح کرد: آفت انقلاب ما سکولاریسم و جدایی دین از زندگی اجتماعی است چون برخی هنوز باور ندارند که دین می‌تواند زندگی را به خوبی اداره کند و مدعی می‌شوند که دین مزاحم پیشرفت است.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: برخی مسئولان می‌گویند که ما اشتباه کردیم که در 8 سال گذشته گفتیم انرژی هسته‌ای حق مسلم ما است و باید در برابر غرب کوتاه بیاییم.

اصلاح‌طلبان مروج فرهنگ لیبرال بودند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به هجمه‌های صورت گرفته توسط اصلاح‌طلبان به دین عنوان کرد: درگذشته برخی مسئولان می‌گفتند که اگر دین در برابر علم قرار بگیرد شکست می‌خورد و دین باید گور خود را بکند ومحکوم به شکست است. ترویج فرهنگ لیبرال توسط اصلاح‌طلبان صورت می‌گرفت. مسئولان اصلاح‌طلب در زمان دولت دوم خرداد به ترویج فرهنگ سکولار در جامعه می‌پرداختند و در این باره کتاب‌های زیادی را نوشتند. بسیاری از مسئولان و فرهیختگان دانشگاهی ما در دل خود قبول ندارند که با همراهی دین و علم می‌توان به پیشرفت رسید و این موضوع را باور ندارند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به نشریات دوران اصلاحات که هنوز هم تداوم دارد، اظهار داشت: افرادی صریحا مقاله می‌نوشتند که برای رسیدن به پیشرفت غربی باید فرهنگ آن‌ها را در جامعه پیاده کرد که ریشه فکری آن‌ها سکولاریسم است. امروز در جامعه و در ذهن مردم این موضوع را ایجاد کرده‌اند که برای رسیدن به پیشرفت باید از فرهنگ غرب الگوبرداری کرد و بدون این فرهنگ جامعه ما به هیچ پیشرفتی نمی‌رسد.

تغییر نام، اصل ربا را عوض نمی‌کند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به مشکلات سیستم بانکی در کشور عنوان کرد: متاسفانه بانک‌ها با سود سپرده‌ها ربا‌خواری می‌کنند و اسم آن را تغییر می‌دهند که این اصل موضوع ربا خواری را تغییر نمی‌دهد.

مسئولان فرهنگی ما اقدامی جهت مقابله با فرهنگ غربی انجام نمی‌دهند

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به مشکلات فرهنگی در جامعه بیان کرد: مسئولان فرهنگی ما اقدامی را جهت مقابله با فرهنگ غربی انجام نمی‌دهند و این به دلیل این است که خود موافق این فرهنگ هستند. رفتار و کرداربرخی از افراد با عمل آن‌ها مطابقت ندارد چون در ظاهر یک حرفی را می‌زنند که به آن اعتقاد ندارند و در عمل اندیشه ذهنی خود را دنبال می‌کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به فرهنگ غربی که خود غربی‌ها هم از آن نگران هستند اظهار داشت: غرب زده‌های جامعه ما می‌گویند که اگر می‌خواهیم به پیشرفت برسیم باید از غرب الگو برداری بکنیم و فرهنگ آن‌ها را هم به جامعه‌مان وارد کنیم در غیر این صورت به هیچ پیشرفتی دست پیدا نمی‌کنیم.

آیت‌الله مصباح یزدی با تاکید بر پیشرفت‌های انقلاب اسلامی بیان کرد: ما در این 35 سال به پیشرفت‌های عظیمی دست پیدا کردیم که خوشبین‌ترین افراد جامعه هم آن را باور نمی‌کردند. برگزاری همایش‌ها و مراسم‌های نمادین برای وحدت حوزه و دانشگاه فایده‌ای ندارد بلکه باید برای وحدت واقعی قدم‌هایی برداشته شود.

تفکیک جنسیتی موجب افزایش سطح علمی است

استاد حوزه علمیه قم با حمایت از تفکیک جنسیتی دانشگاه‌ها خاطر نشان کرد: تفکیک جنیستی دانشگاه‌ها نه تنها مانع پیشرفت نمی‌شود بلکه سبب می‌شود تا سطح علمی دانشجویان افزایش یابد.

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top