تاریخ انتشار: شنبه 1393/10/06 - 08:45
کد خبر: 151944

«پرده نشین»؛ تیتر این هفته پنجره

خبرنامه دانشجویان ایران: هفته نامه پنجره در تازه ترین شماره خود به بهانه اتمام سریال محبوب پرده نشین، به سراغ این سریال رفته و دلایل محبوبیت آن را بررسی کرده است. بازتا‎ب‎‎های رسانه‎ای «پرده‎نشین» از جمله مطالب این پرونده است.نویسنده سایعات پیرامون این سریال را بیان نموده است.در ادامه محمود رضوی، بهروز شعیبی و هومن برق نورد در نشستی پیرامون این سریال از مراحل مختلف ساخت و نیز مشکلات بازی در نقش روحانیت و پرداخته اند.هم چنین محمد صابری در گزارشی، به بازخورد سریال در میان طلبه ها و روحانیونن حوزه های علمیه پرداخته است.

پرونده سیاست داخلی این شماره ضمن اشاره به سالگرد 9 دی به استراتژی های ناکام آمریکا در مورد ایران پرداخته و سند کدام راه به‎سوی ایران؟ را بررسی نموده است. عباسعلی کدخدایی سخنگوی سابق شورای نگهبان در گفت و گو با پنجره ابعاد حقوقی اعتراض کاندیدا‎ها به انتخابات 88 را زیر ذره بین قرار داده است. هم چنین زوایای مختلف انتخابات ریاست‎جمهوری دهم نیز در گفت‎وگو با محمدحسین صفار هرندی مورد بررسی قرار گرفته است. ابعاد امنیتی حاشیه‎‎های انتخابات ریاست‎جمهوری دهم در گفت وگو با حیدر مصلحی، تلاش برای به حاشیه راندن رسانه های انقلابی، خبر پیروزی احمدی‎نژاد هم‎چنان روی فارس موجود است!، نگاهی به حاشیه های مصاحبه محمد خامنه ای و نگاهی به چرایی ترویج جنجال مداری در فضای تاریخ نگاری انقلاب در مصاحبه با عباس سلیمی نمین از دیگر مطالب سرویس سیاسی این شماره پنجره است.هم چنین ابراهیم یزدی، فائزه هاشمی، عباس عبدی، احمد منتظری، رسول منتجب نیا و الهه کولایی به سوالات پنجره پیرامون سناریوی تقلب در سال 88 پاسخ داده اند.

سرویس بین الملل پنجره اما تجدید روابط آمریکا و کوبا را مورد کنکاش قرار داده است. تحلیلی بر روابط 55 ساله آمریکا و کوبا، ابعاد مختلف برقراری مجدد روابط آمریکا و کوبا در گفت‎وگو با فواد ایزدی، عوامل موثر بر بهبود  روابط کوبا و آمریکا از نگاه علی خرم مشاور وزیر خارجه و تفاوت های ایران و کوبا از جمله مطالب این پرونده است.

هفته نامه پنجره

نگاهی به گذشته و آینده اقتصاد جهانی، جنگ‎های خطرناک جهان آینده، استثناگرایی و شکنجه آمریکایی، شکنجه سیاه، لبنان در انتظار سمیر یا میشل، تاثیر نتایج انتخابات ریاست جمهوری در داخل و خارج از تونس و سیاست جدید اوباما در مورد کوبا مطالب بخش ترجمه پنجره و نگاهی به طبقه‎بندی علوم انسانی(خسروپناه)، عنایات حقتعالی در دفع فتنه88(مهدی نصیری)، خوانش تلقی های مختلف از تمدن اسلامی(محمدعلی فتح اللهی) و خصلت مردمی بدون درک رب العالمین(محمد روحانی) یادداشت های بخش اهل قلم را تشکیل می دهند.امید مهدی نژاد در پنجره پلاس ضمیمه رایگان پنجره نیز در کنار دیگر مطالب خود با غلامرضا امامی نویسنده و مترجم گفت و گو کرده است.

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top