تاریخ انتشار: شنبه 1393/10/06 - 10:29
کد خبر: 151965

مرتضی دهقان

نقش بصیرت و تزویر در پیشبرد الگوی ایرانی- اسلامی پیشرفت

نقش بصیرت و تزویر در پیشبرد الگوی ایرانی- اسلامی پیشرفت

در جنگ بدر که برای قافله قریش اتفاق افتاد تنها 300 نفر از افراد مخلص و بابصیرت بدون امکانات و ابزار جنگی تنها با سلاح ایمان و توکل بر خداوند در مقابل 900 نفر از سپاه دشمن که تا دندان مسلح بودند قرار گرفتند. به نظر می رسید که کارشان تمام است.

خبرنامه دانشجویان ایران:: مرتضی دهقان*// در صفین دو قدم بیش به پیروزی مسلمانان نمانده بود که دشمن قرآن را بر نیزه ها زد. گفتند قرآن بین ما و شما حکمیت کند. پیشنهاد مذاکره دادند. علی بن ابیطالب ابراز ناخشنودی کرد. او به این مذاکره خوشبین نبود اما با توجه به اصرار تنگ نظران، سست عنصران و بی بصیرتان اطرافش که ارتباطاتی شوم نیز با جبهه مخالف داشتند با اصل مذاکره به مخالفت برنخواست چراکه ایشان معتقد بودند که نتیجه این مذاکره ، عبرتی برای آیندگان خواهد بود. در ادامه متاسفانه یکی از بی بصیرتان اطراف امام یعنی ابوموسی اشعری در مذاکره با فردی سیاس از دشمنان یعنی عمروعاص مغلوب تزویر حریف شد و تمام زحمت و خون شهیدان را به باد داد.

مختار ثقفی به خونخواهی امام شهیدش حسین بن علی (ع) قیام کرد. در ابتدا افرادی اندک اما باوفا او را حمایت می کردند. او حکومت را بدست آورد و پس از نیل به حکومت، دِین ملقب شدنش به صفت «منتقم الکرار» از سوی رسول خدا (ص) را با قصاص کردن قاتلین حسین بن علی (ع) ادا کرد. مختار قصد داشت حکومتش را بر پایه عدل امیرالمومنین علی (ع) تثبیت کند. آل زبیر خبیث او را به محاصره درآوردند. مختار قصد دفاع و مبارزه کرد اما تنگ نظران، سست عنصران و بی بضصیرتان اطرافش وی را اجابت نکردند چراکه آل زبیر ادعای دادن امان نامه به آنها را در صورتیکه تسلیم شوند داده بودند. مختار که از نیت کثیف آل زبیر اطلاع داشت به همراه تعداد انگشت شماری از یاران باوفا و بابصیرتش شهادت در راه خدا و مرگ با عزت را انتخاب کرد و بقیه همراهانش که از او سرپیچی کردند مغلوب تزویر زبیریان شدند و خود را تسلیم زبیریان کردند اما زبیریان خونخوار خلف وعده کرده و همه را از لبه تیغ تیز مملو از کینه خودشان عبور داده و گردن زدند .

در طول هشت سال دفاع مقدس حضرت آیت الله العظمی امام خمینی (ره) مردم این سرزمین را با شعار استبدادستیزی و امر به جهاد در راه خدا در مقابل دشمنان کینه توزش سربلند نگه داشت. در اواخر جنگ بر اوضاع تسلط یافتیم و در حال نیل به پیروزی نهایی بودیم و حتی علاوه بر پس گرفتن ذره ذره خاکمان از چنگال دشمنان بی شماری که در قالب کشور عراق به ما هجوم آورده بودند به تحقیر آنان نیز پرداختیم. دشمن که خود را در تنگنا و اوج رسوایی می دید پیشنهاد مذاکره داد. امام (ره) با اظهار اینکه «جنگ در راس امور است» برائت خود را از مذاکره نشان داد. اما تنگ نظران، سست عنصران و بی بصیرتانی که قرار بود جنگ را پشتیبانی کنند امام را اجابت نکرده و وی را وادار به نوشیدن جام زهری کردند که به مثابه خوردن شمشیری به پشت از ناحیه خودی بود .

در دوران پس از هشت سال دفاع مقدس به بعد، دشمنان اسلام، شیعه و امام زمان (عج) که دیگر از مبارزه سخت افزاری ناامید شدند به مبارزه در زمینه های فرهنگی ، اقتصادی و گزینه های غیرنظامی و در یک کلام به مبارزه نرم افزاری روی آوردند. مبارزه ای که به مراتب سخت تر از مبارزه سخت افزاری است. چراکه در نوع سخت افزاری انسان دشمن مقابل را مشاهده می کند و با او به مبارزه تن به تن می پردازد اما در مبارزه نرم افزاری عامل مقابل در معرض دید قرار ندارد و قابل تشخیص نیست. هدف دشمن در مبارزه سخت افزاری گرفتن قسمتی از خاک یا منابع یک مملکت است که مملکتِ مغلوب امکان این را دارد که با تجهیز امکانات و برنامه ریزی مجدد خاک یا منابع از دست رفته را بازپس بگیرد در حالیکه هدف در مبارزه نرم افزاری تغییر ایدئولوژی و ارزشهای یک جامعه و حتی تمامی مردمان یک روزگار است. در واقع در این نوع از مبارزه، دشمنان با توجه به سلاح محوری «تزویر» که از جمله مهم ترین حربه های آن می توان به ایجاد «فتنه» اشاره کرد گاهی در روبه رو، گاهی در پشت سر و گاهی در بین خودی ها حضور دارند. تزویر با ایجاد فتنه فضایی غبار آلود در جامعه ایجاد می کند که در آن واقعیت و دروغ درهم می آمیزد. انسان عادی و حتی مومن نیز نمی تواند به راحتی حق را از باطل تشخیص دهد.

نمونه بارز چنین فتنه ای در سال 88 رخ داد. فتنه ای که تنها هدف آن برانداز ی نظام مقدس جمهوری اسلامی بود. اخیراُ نیز زمزمه هایی از طرف برخی سیاستمداران احمق و حتی سران فعلی دولت مبنی بر فراموش کردن اصل فتنه 88 شنیده می شود. این تنگ نظران و بی آبرویانی که گستاخانه جراُت میکنند شکستن حصر سران فتنه را بر زبان کثیفشان جاری سازند، بدانند که این ننگ، ابدی است و هرگز از اذهان ملت بابصیرت و وقت شناس کشورمان بیرون نخواهد رفت.

این فتنه که یکی از مضرات آن نزول گفتمان جمهوری اسلامی در مجامع بین المللی بود جز نتیجه تزویر دشمنان همیشگی این نظام که گاه خود را با رعایت ظواهر دین استتار میکنند نبود. درواقع این تزویر با سلاح خطرناک و خبیثانه ای چون فتنه و با ایجاد فضایی غبارآلود در جامعه موجب شد تا بسیاری از سست عنصران و تنگ نظران نتوانند حق را از باطل جدا کنند. به طوریکه برخی از آنان به جبهه باطل پیوسته و البته اکثریتشان سکوت اختیار کرده و اعلام موضع خود را به دلیل کسب منفعت شخصی به نتیجه فتنه موکول کردند. تا جایی که رهبر انقلاب با قلبی خونین ناچار به گفتن «اُین عمار» شد.

این نوع مبارزه که به مراتب خطرناک تر است به فرموده رهبر معظم انقلاب به «بصیرتی عمارگونه» احتیاج دارد.

حال در عرصه این چنینی نیز چون گذشته سست عنصران، تنگ نظران و بی بصیرتانی در راس کشور بوده و هستند که متاسفانه بر طبق آیه «و از تاریخ پیشینیان عبرت بگیرید» عمل نکرده و باز هم در وادی ضلالت و آرزوهای واهی فرو رفته و مغلوب تزویر جامعه مدرنیته غرب شده اند. در این بین رهبر عصرمان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مد ظله العالی) برائت خود را از جامعه مادی گرای غرب و سگان طاغوتی آمریکا و سیاست های کثیفشان بویژه در عرصه اقتصادی، که تحت حمایت نوادگان خبیث امویان یعنی سعودی های یزید صفت زمانه است آشکارا و به صراحت اذعان داشته است.

رهبر معظم انقلاب که کشورمان را در محاصره اقتصادی ، فرهنگی ، نظامی و... دید سیاست کشور را در عرصه های مختلف به صورت الگوی تعالی که تنها به سرمایه و استعداد درون تکیه دارد مطرح کرد که اقتصاد مقاومتی یکی از شاخصه های بارز آن است.طبق سخنان مقام معظم رهبری مهم ترین چالش پیش روی اقتصاد مقاومتی که چند سال اخیر به خوبی ملموس بوده و عینیت دارد مسئله پیشرفت درون زا می باشد. درواقع پیشرفت درون زا به همراه تمام مصائب و مشکلات کوتاه مدتی که به همراه دارد جزء ذات اقتصاد مقاومتی است. با وجود اینکه عمده کارشناسان و نخبگان جامعه بر اهمیت این موضوع تاکید دارند اما مسیری که سران فعلی دولت و همراهانشان داعیه دار آن هستند (لااقل در عرصه سیاست خارجی) دال بر رویکرد توسعه وابسته می باشد. به عبارت دیگر، رویکرد های مقطعی دولت در مورد برخی از مسائل کلان چون حوزه فرهنگ و هنر ، موضوع هسته ای و... خود یک مانع در تحقق سیاست های کلان مانند اقتصاد مقاومتی می باشد.

ایشان برای مردم تصریح کردند که «شما بدریون بدر کبرایید». توضیح اینکه در جنگ بدر که برای قافله قریش اتفاق افتاد تنها 300 نفر از افراد مخلص و بابصیرت بدون امکانات و ابزار جنگی تنها با سلاح ایمان و توکل بر خداوند در مقابل 900 نفر از سپاه دشمن که تا دندان مسلح بودند قرار گرفتند. به نظر می رسید که کارشان تمام است. باید گفت که بدون اغراق در آن جنگ ملائک به کمک آنها آمدند. آنان یا باید صلح می کردند دقیقا همان کاری که دشمن فعلی نیز در این عصر از ما میخواهد یا باید شمشیرشان را از غلاف می کشیدند. آنان معتقد بودند که اگر اسلام نباشد و قرار باشد که اسلام از بین برود همان بهتر است که خود نیز از بین بروند .

طبق فرمایش اقا امام خامنه ای که فرمودند: «امروز جنگ بدر کبراست» پس بر وفاداران حقیقی اوست که سلاح هایشان (اعم از قدرت نظامی، علمی، مدیریتی، فکری و... و هرچه که در توان دارند) را رو کنند و از غیر خدا منقطع بشوند و بند ناف دنیا را قیچی کنند، چراکه تنها با بدری عمل کردن خواهند توانست بر اوضاع خطیر فعلی فائق آیند. انشاا... همینهایی که در جنگ بدر کبرای امروز شرکت خواهند کرد همانهایی باشند که در ظهور ولی عصر (ارواحنا فداه) هم جزو آن 313 نفر باشند.

در پایان متذکر میشوم که وفاداران به حضرت حق و نمایندگان شایسته اش در دنیا برخلاف تنگ نظران، سست عنصران و بی بصیرتان زمانه بدانند رسیدن به تعالی یک مملکت و شهادت در راه خدا که تنها یکی از برکات قرار گرفتن در این راه می باشد بدون تحمل مشقات و مصائب گذرایی که در طول آن پدید می آید محقق نخواهد شد.

 

* دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه چابهار

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
ناشناس
1393/11/11 - 18:37

متن جالبی هست... ولی یه مقداری آرمانی به نظر میرسه...
شهید
1394/09/01 - 22:22

جالب بود.... امیدوارم زبیر زمان ما هم هر چه زودتر مرگش فرا برسد که اینقدر مایه رنجش رهبرمون نشه.
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top