تاریخ انتشار: یکشنبه 1393/10/07 - 20:12
کد خبر: 152249

گلایه کارگردان «شیار 143» از کرمانی‌ها

خبرنامه دانشجویان ایران: کارگردان فیلم شیار 143 گفت: فیلم شیار 143 را در فضای کرمان و با فرهنگ و لهجه کرمانی‌ها ساختم و این فیلم، فیلم مردم کرمان شده است، اما این اثر در سکوت عجیبی در کرمان به‌سر می‌برد.

به گزارش فارس، نرگس آبیار عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فیلم شیار 143 در حال اکران است و من پیام‌های بسیار عالی از مردم دریافت می‌کنم.

وی بیان داشت: تمام ساختار و جزئیات فیلم با فکر انتخاب شده است و این فیلم را از رمان خودم اقتباس کردم و بارها و بارها فیلمنامه را بازنویسی کردم، سعی شد حتی یک دیالوگ زائد وجود نداشته باشد.

آبیار ادامه داد: علاوه بر توجه به فیلم شیار 143 در کشورمان این فیلم در جشنواره‌های خارجی هم دیده شده و جایزه ویژه جشنواره آسیا پاسیفیک را دریافت کرده است.
وی افزود: ارتباط مخاطبان جشنواره‌های خارجی با فیلم شیار 143 خوب بوده است و شاهد این بودم که تحت تاثیر فیلم قرار می‌گیرند، زیرا جنگ در همه کشورها به‌نوعی وجود داشته و همه با آن درگیر بوده‌اند.

کارگردان و نویسنده فیلم شیار 143 اضافه کرد: این فیلم جزء معدود  فیلم‌های دفاع مقدس است که در آن یک تاریخ دقیق از جنگ شامل آغاز جنگ، عملیات والفجر مقدماتی، قطعنامه، بازگشت اسرا و ماجرای تفحص ارائه می‌دهیم.

آبیار با اشاره به اینکه در فیلم شیار 143 اطلاعاتی هم درباره جنگ ایران می‌توانیم به مخاطب خارجی بدهیم، افزود: در کشورهای خارجی متوجه شدم، مردم این کشوها اطلاعات زیادی درباره جنگ ایران ندارند و این جنگ در بحران‌های خاورمیانه گم شده است.

وی خاطرنشان کرد: فیلم شیار 143 موجب می‌شود بیننده خارجی هم نگاهی از ابتدا تا انتها به جنگ ایران داشته باشد.

آبیار اظهار کرد: قطعا دوست دارم، کار کنم و نمی‌خواهم، فیلمسازی را کنار بگذارم و در حال کار کردن بر روی فیلمنامه‌ای هستم که در آن نیز نگاه اجتماعی را دنبال می‌کنم و در پس‌زمینه این فیلمنامه هم جنگ به‌نوعی وجود دارد و دیده می‌شود.

وی بیان داشت: فیلم شیار 143 را بر اساس رمان خودم با عنوان چشم سوم نوشتم و ماجرای این رمان در شهر بیجار می‌گذشت، اما من در پروژه اعلام شهدا همکاری داشتم و زندگینامه شهدا را بررسی و برای چاپ آماده می‌کردیم.

آبیار یادآور شد: زندگینامه شهدای استان کرمان را هم خوانده بودم و می‌دانستم، استان کرمان نقش اساسی در تاریخ جنگ دارد همان‌طور که دیگر استان‌ها از جمله استان کردستان و شهر بیجار نقش داشته‌اند.

وی اظهار کرد: دوستان بیجاری خیلی بر من خرده گرفتند که چرا داستانی که مربوط به این شهر بود را در جای دیگر ساختید، اما به اعتقاد من داستان شیار 143 داستان همه مادران شهدا است.
کارگردان فیلم شیار 143 افزود: فیلم شیار 143 را به کرمان آوردم و با لهجه کرمان کار کردم و این فیلم، فیلم مردم کرمان شده است و به یک شهید کرمانی پرداخته‌ایم، اما چرا در شهر کرمان اینقدر به این فیلم بی‌توجهی شده و این امر خیلی برای من دردناک است.

آبیار استقبال از فیلم شیار 143 در نقاط مختلف از جمله مشهد، یزد و قم را مطلوب خواند و ادامه داد: چرا نهادها، سازمان‌ها و ارگان‌های کرمان تلاش نکردند که تبلیغات خوبی برای این فیلم صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: فیلم شیار 143 را در فضای کرمان با لوکیشن‌های کرمانی، لهجه، فرهنگ بومی و فولکلور کرمان ساختم و ظرفیت‌های کرمان را معرفی کردم، اما فیلم شیار 143 در کرمان در سکوت عجیبی به‌سر می‌برد.

آبیار عنوان کرد: کرمان مردم نجیبی دارد و دارای ظرفیت‌های فراوانی در بخش‌های مختلف است که انسان را برای انجام دوباره کار وسوسه می‌کند و امیدوارم، بی‌توجهی‌ها برطرف شود.
وی افزود: بعد از اکران فیلم شیار 143 تقریبا هر فضایی وارد می‌شدیم، مادران شهدا حضور داشتند و از آنها تقدیر می‌شدند و یاد مادران شهدا بیش از گذشته زنده نگه داشته شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش سازمان ملل به رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان
جدول لیگ برتر/ تداوم صدرنشینی استقلال
تداوم تساوی های بدون گل/ توقف پرسپولیس مقابل سپاهان
تساوی بدون گل دو تیم استقلال و تراکتور
ادامه رونق اکران‌های مردمی فیلم‌های سینمایی؛ فروش سال ۱۴۰۳ از یک میلیارد تومان عبور کرد
افتتاح نخستین دانشکده علوم خانواده ایران
زارع‌پور: به زودی سایتی برای نمایش سرعت اینترنت اپراتورها رونمایی می‌شود
سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملو از کودک بود
اصابت موشک‌های حزب‌الله به ۲ سازه در شمال فلسطین اشغالی
۹۰ درصد مردم غزه زیر خط فقر قرار گرفتند
میانگین مالیات طلافروشان کمتر از کارمندان شد
کاهش نرخ تورم چرا هنوز به نقطه مورد انتظار دولت نرسیده است؟
تجمع دانشگاهیان در حمایت از دانشجویان آمریکا و اروپا
فریب مردم با درج "بدون کلسترول" روی روغن‌های نباتی
بررسی آخرین وضعیت ایجاد حساب واحد خزانه توسط دستگاه‌ها در کمیسیون اصل نود
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر معظم انقلاب +عکس
ثبت دانشکده تاریخی «سه‌گوش» اهواز به نام دانشگاه
بازداشت حداقل ۱۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های آمریکا
برهنگی و عریانی یکی از دسیسه‌های دشمن برای نابود کردن خانواده‌هاست
آماده‌باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید
استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top