تاریخ انتشار: سه شنبه 1393/10/09 - 10:08
کد خبر: 152469

ما فراموش نمی کنیم؛ چرا فراموش نمی کنیم؟

ما فراموش نمی کنیم؛ چرا فراموش نمی کنیم؟

همیشه تعریف از «مردم» چالش ادعای طرفین هر ماجرایی در جمهوری اسلامی بوده است. این روزها حتی رییس جمهور هم با برخی عبارات می خواهد «مردم» را محک بزند تا شاید آن حرف اصلی را -که اصلاح طلبان مدت زیادی است منتظرشنیدنش هستند- بگوید.

خبرنامه دانشجویان ایران: علیرغم وجود معدود درخواست کنندگان مسئله رفع حصر، که شاید به زور سازماندهی گسترده بنیاد باران و حلقه ای در وزارت علوم در یک سالن جمع شوند و به خاطر همین معدود بودن به راحتی در قاب دوربین های گوشی تلفن همراه با محمدخاتمی و چندتا اصلاح طلب در یک عکس یادگاری جا می گیرند، مردم بسیارزیادی هستند که هر هفته میلیونی به نماز های جمعه در سراسر کشور می روند و همان نظر سال 88 را دارند و فوج فوج در همین نه دی هر سال در شهرها و روستاهایشان یادواره می گیرند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بعلاوه این جمعیت میلیونی پدران و مادران شهدای فتنه سال 88 هستند که آرزویشان از بین رفتن سران فتنه است. این را پدر شهید غلام کبیری اولین شهید فتنه در مصاحبه با یکی از خبرگزاری ها گفته بود.

همیشه تعریف از «مردم» چالش ادعای طرفین هر ماجرایی در جمهوری اسلامی بوده است. این روزها حتی رییس جمهور هم با برخی عبارات می خواهد «مردم» را محک بزند تا شاید آن حرف اصلی را -که اصلاح طلبان مدت زیادی است منتظرشنیدنش هستند- بگوید. حرفهای از جنس تفسیر نادرست توبه «حر» و یا ماجرای آفتاب و لکه های سیاه.

به لحاظ جامعه شناختی محل ایراد این دو سخنرانی مهم بود و اقبالی که به این حرفها نشد! رییس جمهور در جمع مردم زنجان در مورد توبه حر حرف زد که همه می دانستند به مسئله سران فتنه مربوط است. مردم زنجان با طبیعت عاشورایی و آن دسته جات عظیم که در راهپیمایی بعد از هتک حرمت عاشورا در تهران، آن برخورد محکم را با سران فتنه داشت و تا مرز لعن آنان پیش رفت، نمی توانست تفسیر رییس جمهور از «توبه حر» و نسبت آن با سران فتنه را هضم کند. سخنرانی رییس جمهور در بیرجند نیز قابل تایید مردم نبود.

اما رییس جمهور حتی برای تیتر فردای روزنامه های اصلاح طلب هم که شده این حرفها را می زند، اگرچه هیچ تاییدی از سوی مردم نمی گیرد. مردمی که میلیونی در نه دی به خیابان ها آمدند، در جای دیگری و در راهپیمایی دیگری حرفی خلاف آنچه در نه دی زدند را نگفته اند. در این پنج سالی که از این حضور میلیونی گذشته است مردم در هیچ تریبونی نگفته اند که نظرشان عوض شده است، یا آن روزها را فراموش کرده اند.

حالا به عادت رسم زمانه یا هر دلیل دیگری دولت که باید خود را مدیون شهدای فتنه بداند، -که نگذاشتند جمهوریت نظام زیر سوال برود تا فردایی که آقای روحانی می خواهد کاندیدا شود، در صورت رای آوری مصونیت قانونی برای ریاست جمهوری داشته باشد- سری به آنها نمی زند. رییس جمهور عادت خوب دیدار با شهدا را ادامه می دهد اما با شهدای فتنه که رهبری در دیدار با خانواده یکی از آنها "مرتبه شهدای فتنه را بالاتر از مقام شهدای جنگ تحمیلی " عنوان کرده است دیدار نمیکند.

بنیاد شهید تلاش خاصی برای دستگیری از خانواده های مظلوم این شهدا انجام نمی دهد.

در این میان اما گروههای مردمی به شکل های مختلف این حماسه را زنده نگه داشته اند. کمپین گسترده فراموش نمی کنیم مورد استقبال جمع فراوانی در شبکه های اجتماعی قرار گرفته است. این ها هم بخشی از همان مردمی هستند که نظرشان در مورد فتنه عوض نشده است.

خیلی چیزها برای فراموش نشدن وجود دارد، از دروغ تقلب، خون بهای شهدای فتنه، پروژه کشته سازی، خدشه به آبروی بین المللی نظام، افزایش تحریم های دارویی و قطعات هواپما و بازی با جان و مال مردم، گره خوردن مذاکرات هسته ای، جری شدن دشمن علیه ملت، افزایش عملیاتهای تروریستی، ترور شهدای هسته ای و یتیمی علیرضا و آرمیتا، نا امنی کشور و هزار هزار طلب دیگر که از سال 88 باقی مانده است.  نه قراموش شدنی است و نه بخشیدنی.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
ناشناس
1393/10/09 - 13:20

ما هرگز فراموش نمی کنیم
و برای سران فتنه آرزوی اشد مجازات را داریم هم دردنیا هم در آخرت
ناشناس
1393/10/09 - 13:33

ای مرجع قضایی اقدام انقلابی/ منافق فتنه گر اعدام باید گردد
تورهای مسافرتی آفری
رشد مثبت اقتصادی در هر ۳ سال اخیر
تاثیر رشد ۵ درصدی نرخ ارز نیمایی بر بورس
ایرانیان عصر امروز فریاد برائت از مشرکین سر خواهند داد
کوثری: برای اجماع نامزدهای جبهه انقلاب تلاش می‌کنیم
سرلشکر باقری: جهاد سازندگی بسترهای رشد روستاها را فراهم آورد
برنامه‌های هفتمین روز تبلیغات نامزدهای ریاست‌ جمهوری در رسانه ملی
نامه انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر به مسعود پزشکیان
وعده درمانی یا علاج واقعی/ برنامه‌ نامزدهای انتخاباتی برای اقتصاد چیست؟
انتخابات ریاست جمهوری/ نامزدها چه نقدهایی را بر برنامه‌های هم وارد کردند؟
شرط تداوم بورس شهیدجمهور ویژه دانش‌آموزان مستعد در دوره دانشجویی
روز عرفه هیئت کجا برویم؟
زلنسکی:پیشنهاد مورد توافق همه برای پایان جنگ به مسکو می‌دهیم
دیدار علی باقری و رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای روسیه
قالیباف: یک مدیریت قوی توان اجرای برنامه هفتم توسعه را دارد
میزگرد جلیلی: باید هزینه‌ها در عرصه فرهنگ اثربخش باشد
رضایی: هیچ راهی جز اجماع نیروهای انقلاب نداریم
مجموعه انتظامی جان خود را فدای امنیت مردم می‌کنند
کاریکاتور| توهم پولدار شدن یا اتلاف وقت با همستر کامبت!
نظارت ۳۲ اکیپ دامپزشکی بر ذبح بهداشتی دام‌ها در عید قربان
استاندار لرستان: نسبت به ترمیم ارکان مدیریت استان مسئولیت دارم
واکنش بیرانوند به اظهارات جنجالی‌مدیرعامل سابق استقلال
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top