تاریخ انتشار: سه شنبه 1393/10/16 - 00:48
کد خبر: 153263

حضور اقوام روحانی در دولت +اسامی و نسبت

خبرنامه دانشجویان ایران: با آغاز به کار دولت یازدهم، از همان ابتدا اخبار و گزارشات و شنیده‌هایی درباره حضور اقوام و نزدیکان رئیس‌جمهور در مناصب دولتی منتشر شد و به گوش رسید. با این حال رسانه‌های جریان منتقد در سطح بسیار محدود به این موضوع پرداختند و درباره آن نوشتند.

به گزارش «وطن امروز»، درحالی که عمده این افراد در مناصب مهم مشغول به فعالیت شده بودند اما شاید یکی از دلایل عدم ورود جدی منتقدان عملکرد اقتصادی دولت به این موضوع، تمرکز ویژه بر مسائل اصلی و بویژه نبود برنامه‌های کلان اقتصادی در منظومه جهت‌گیری‌های این دولت بود. به عبارتی منتقدان اقتصادی دولت، موضوع به‌کارگیری اقوام رئیس‌جمهور در مناصب مهم را یک موضوع حاشیه‌ای دانسته‌اند و ترجیح داده‌اند این حاشیه را جایگزین اصل ماجرا، یعنی نبود برنامه‌های اساسی برای بهبود معیشت مردم نکنند. در این میان اما اظهارات روز یکشنبه آقای روحانی درباره شفافیت عملکردهای اقتصادی و نیز تاکید او مبنی بر تقبیح مناسبات خانوادگی در عملکردهای اقتصادی، این بار منتقدان اقتصادی دولت را بر آن داشته است تا درباره حضور اقوام و نزدیکان آقای روحانی در مناصب دولتی اشاره‌ای داشته باشند. حسن روحانی روز یکشنبه در همایش اقتصاد ایران با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها باید فعالیت اقتصادی‌شان را به صورت شفاف بیان کنند، گفت: «همه مردم باید از آمار، ارقام و طرح‌های اقتصادی در یک لحظه باخبر شوند؛ در اینجا پسرخاله و پسرعمه نداریم!»

رسانه‌های خبری اعم از جراید، خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری بلافاصله پس از این اظهارات هرکدام گزارشی درباره حضور اقوام آقای روحانی در سمت‌های مهم دولتی منتشر کرده‌اند. خبرگزاری مهر دراین‌باره این اسامی را نام برده است:

1- حسین فریدون
فریدون برادر حسن روحانی است که در دولت مسؤولیت دستیار ارشد رئیس‌جمهور را بر عهده داشته و همیشه جزو همراهان رئیس‌جمهور محسوب می‌شود. البته پیش از این نیز در دوران ریاست جمهوری هاشمی، خاتمی و احمدی‌نژاد، «برادر»‌ها یکی از افراد مورد اعتماد دولت‌ها بوده‌اند.

۲- عبدالحسین فریدون
وی برادرزاده حسن روحانی است که مدیرکلی وزارت علوم را برعهده داشته و همچنین سرپرست مرکز جذب اعضای هیات علمی این وزارتخانه است.

۳- طاهره قیومی
قیومی مسؤول روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری است که حسن روحانی دایی مادرش می‌شود.

۴- اسماعیل سماوی
سماوی خواهرزاده حسن روحانی سرپرست گروه مشاوران جوان، رئیس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری و مشاور رئیس دفتر رئیس‌جمهور است. انتصاب سماوی در بسیاری از رسانه‌های اصلاح‌طلب با انتقاد مواجه شد.

۵- علی‌اصغر مونسان
مونسان خواهرزاده حسن روحانی مدیرعامل منطقه آزاد کیش است. (البته مونسان چندی پیش انتصاب فامیلی خود با روحانی را تکذیب کرد).

۶- علی‌اصغر پیوندی
وی پسرعمه حسن روحانی و سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است. در سوابق «پسرعمه» روحانی مسؤولیت‌هایی همچون ریاست دانشگاه علوم پزشکی سمنان، معاونت آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی و ریاست هیأت مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ نیز به چشم می‌خورد. در کنار این گزارش، برخی سایت‌های خبری افراد دیگری را نیز اسم برده‌اند. به عنوان نمونه گفته می‌شود اسدالله وطنی، دبیر شورایعالی گزینش ریاست جمهوری، شوهرخواهر حسن روحانی است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش سازمان ملل به رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان
جدول لیگ برتر/ تداوم صدرنشینی استقلال
تداوم تساوی های بدون گل/ توقف پرسپولیس مقابل سپاهان
تساوی بدون گل دو تیم استقلال و تراکتور
ادامه رونق اکران‌های مردمی فیلم‌های سینمایی؛ فروش سال ۱۴۰۳ از یک میلیارد تومان عبور کرد
افتتاح نخستین دانشکده علوم خانواده ایران
زارع‌پور: به زودی سایتی برای نمایش سرعت اینترنت اپراتورها رونمایی می‌شود
سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملو از کودک بود
اصابت موشک‌های حزب‌الله به ۲ سازه در شمال فلسطین اشغالی
۹۰ درصد مردم غزه زیر خط فقر قرار گرفتند
میانگین مالیات طلافروشان کمتر از کارمندان شد
کاهش نرخ تورم چرا هنوز به نقطه مورد انتظار دولت نرسیده است؟
تجمع دانشگاهیان در حمایت از دانشجویان آمریکا و اروپا
فریب مردم با درج "بدون کلسترول" روی روغن‌های نباتی
بررسی آخرین وضعیت ایجاد حساب واحد خزانه توسط دستگاه‌ها در کمیسیون اصل نود
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر معظم انقلاب +عکس
ثبت دانشکده تاریخی «سه‌گوش» اهواز به نام دانشگاه
بازداشت حداقل ۱۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های آمریکا
برهنگی و عریانی یکی از دسیسه‌های دشمن برای نابود کردن خانواده‌هاست
آماده‌باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید
استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top