تاریخ انتشار: جمعه 1393/10/19 - 09:44
کد خبر: 153668

اقدام‌ غیرقانونی‌ معاون رئیس‌جمهور علیه دانشجویان فرهنگیان

خبرنامه دانشجویان ایران: عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه نامه لغو قانون تعهد به خدمت در آموزش و پرورش خلاف قانون است، گفت: نارضایتی عمومی در مجلس از عملکرد آموزش و پرورش وجود دارد و متاسفانه مطرح کردن این مسئله موجب نگرانی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و باعث تعجب مجلسی ها شده است.

عطاالله سلطانی صبور در گفتگو با مهر گفت: قانون تعهد به خدمت در آموزش و پرورش مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری این اختیار را ندارد که نامه ای درباره لغو یکی از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی بدهد.
وی با بیان اینکه به هیچ وجه مجلس هم نمی تواند در مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی دخالت کند، افزود: این نامه خلاف قانون بوده و به شدت کمیسیون آموزش مخالف این مسئله است و قطعا لغو این قانون اجرا نمی شود.
عضو کمیسیون آموزش مجلس اظهار کرد: متاسفانه مطرح کردن این مسئله موجب نگرانی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و باعث تعجب مجلسی ها شده است.
سلطانی صبور درباره جمع آوری امضا برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: بنده خیلی اطلاع ندارم چه کسانی به دنبال جمع آوری امضا برای استیضاح هستند اما می دانم یک نارضایتی عمومی از عملکرد وزارت آموزش و پرورش در مجلس وجود دارد و چون نماینده دولت در این نهاد آموزشی وزیر آموزش و پرورش است بنابراین بحث استیضاح ایشان مطرح شده است.
وی با اشاره به انتقادات مطرح شده نسبت به عملکرد آموزش و پرورش، اظهار کرد: به جای اینکه بودجه آموزش و پرورش توسعه پیدا کند، بدهی های آن توسعه پیدا کرده و به ۴ هزار میلیارد رسیده است و تنها افزایش بودجه متعلق به بند مربوط به حقوق است که ۲ هزار میلیارد تعلق یافته که یک هزارمیلیارد آن متعلق به پرداخت پاداش بازنشستگان و حقوق فرهنگیان در سال جاری و یک هزار میلیارد دیگر آن برای پرداخت پاداش و حقوق در سال آینده است.
عضو کمیسیون آموزش مجلس تاکید کرد: در بودجه تخصیص یافته به آموزش و پرورش برای کیفیت بخشی و پرداخت قبوض آب و برق و گاز مدارس، اعتباری در نظر گرفته نشده که به شدت مجلس از این وضعیت ناراضی است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
خیزش دانشجویان بحران سیاست خارجی آمریکا را فاش کرد
اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
نظر استاندار تهران برای تقسیم استان تهران؛ باید تأمل کرد
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
قهرمانی سیزدهم فوتسال ایران در آسیا
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top