تاریخ انتشار: یکشنبه 1393/11/05 - 10:45
کد خبر: 155644

جلوگیری از انتخاب واحد ترم جدید بورسیه‌ها!

خبرنامه دانشجویان ایران: در حالی که کمیته تجدید نظر وزارت علوم در حال رسیدگی به اعتراضات دانشجویان بورسیه است، برخی دانشگاه‌ها به طور خودسرانه جلوی انتخاب واحد و ادامه تحصیل این افراد را گرفته‌اند.

به گزارش فارس، در حالی که کمیته تجدید نظر وزارت علوم در حال رسیدگی به اعتراضات دانشجویان بورسیه است، برخی دانشگاه‌ها به طور خودسرانه جلوی انتخاب واحد و ادامه تحصیل این افراد را گرفته‌اند.

این اقدام در شرایطی صورت گرفته که به غیر از 36 بورسیه که به علت تخلف در اعلام معدل و ... از ادامه تحصیل منع شده‌اند، بقیه این افراد در بدترین شرایط مجاز به ادامه تحصیل با پرداخت هزینه شخصی هستند و مشخص نیست دانشگاه‌ها با چه مجوزی و به تحریک چه افرادی دست به چنین اقدام خودسرانه‌ای زده‌اند.

از جمله دانشگاه‌هایی که با برخوردهای تند و زننده تلاش کرده‌اند مانع از ثبت‌نام دانشجویان در ترم جدید تحصیلی شوند می‌توان به دانشگاه‌های تربیت مدرس، علوم بهزیستی و توانبخشی تهران، اصفهان، کرمان، خواجه نصیر و بوعلی همدان اشاره کرد.

اگر چه در مواردی با اعتراض جدی و برخورد موثر دانشجویان بورسیه با این اقدام غیرقانونی مشکل برطرف شده است، اما در تعدادی از دانشگاه‌ها و به خصوص دانشگاه‌های شهرستان‌ها، مدیران محلی بر این رویه غیرقانونی خود پافشاری می‌کنند.

مسئولان این دانشگاه‌ها مدعی هستند این اقدام به دستور سازمان امور دانشجویان صورت گرفته، اما کارکنان این سازمان از چنین مساله‌ای اظهار بی اطلاعی کرده و دانشجویان را سردرگم کرده‌اند. البته مشخص نیست اگر سازمان امور دانشجویان در این کارشکنی جدید دخیل بوده چرا تنها چند دانشگاه خاص که توسط عناصر افراطی اداره می‌شوند، با ادامه تحصیل دانشجویان مخالفت کرده یا خواستار اخذ تعهد به منظور دریافت پول شده‌اند.

منابع مطلع معتقدند که بخش عمده‌ای از این اقدامات کینه توزانه به تحریک یکی از چهره‌های شناخته شده جریان فتنه صورت گرفته که در دوره حضور در وزارت علوم نقش برجسته ای در جهت جنجال آفرینی علیه دانشجویان بورسیه ایفا کرد و ظاهرا بعد از خداحافظی از وزارت علوم نیز از نفوذ وی در این وزارتخانه کاسته نشده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top