تاریخ انتشار: دوشنبه 1393/11/06 - 16:37
کد خبر: 155868

برگزاری جشنواره فارابی با حضور رئیس‌جمهور

خبرنامه دانشجویان ایران: معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: هفتمین جشنواره فارابی با حضور صاحب‌نظران علوم انسانی و با تقدیر از ۳۰ اثر برتر در حوزه علوم انسانی ۱۱ بهمن ماه به میزبانی رئیس‌جمهور در نهاد ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود.

به گزارش تسنیم، سیدضیاء هاشمی معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم در نشست‌خبری جشنواره فارابی، اظهار داشت: ویژگی مهم این دوره از جشنواره فارابی این است که برای اولین بار تعدادی از صاحب نظران علوم انسانی نظرات خود را در خصوص  این رشته و مسائل اجتماعی سیاسی جامعه مطرح خواهند کرد، همچنین این دوره جشنواره با کمتر از یک سوم هزینه دوره‌های قبل برگزار می‌شود.

وی افزود: در این دوره از جشنواره از میان 2348 اثر پژوهشی که به جشنواره ارسال شده بود و فرِآیند چند مرحله‌ای داوری را طی کرده‌اند 30 اثر به عنوان برگزیده جشنواره معرفی خواهد شد  و از انجمن‌های علمی، نشریات علمی پژوهشی و پیشکسوتان علوم انسانی و اسلامی تجلیل خواهد شد.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم در ادامه  با ابراز امیدواری از اینکه برگزاری این جشنواره بتواند نقش مهمی در  تحرک و جنب جوش جدی در میان محققان علوم انسانی و ترویج علوم انسانی در جامعه ایجاد کند گفت: 546 استاد دانشگاه به عنوان داور آثار ارسالی را در 12 گروه مورد بررسی قرار دادند و 133 متخصص علوم انسانی نیز در شورای علمی جشنواره مسئولیت داشتند.

هاشمی در پاسخ به سئوالی در خصوص علل به تعویق افتادن برگزاری هفتمین دوره جشنواره فارابی، گفت: موضوعی که برای ما در برگزاری هفتمین جشنواره فارابی مهم بود، کیفیت و دقت برگزاری بود. قرار بود هفتمین دوره این جشنواره، سال گذشته برگزار شود اما شاهد تغییر مدیریت ها بودیم و یکی از دلایل اصلی عدم برگزاری به موقع این دوره، مشکلات مالی و عدم اجرای تعهداتی بود که از دوره قبل باقی مانده بود.

وی افزود: از طرف دیگر باید هماهنگی‌ها و تمهیدات لازم برای برگزاری این جشنواره انجام می‌شد و همچنین باید هماهنگی‌هایی برای حضور رئیس جمهور انجام میشد چرا که باید رئیس جمهور نیز در این برنامه حضور می‌داشت. همه اینها باعث تغییر در برگزاری هفتمین دوره جشنواره فارابی شد.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم در خصوص جوایز و پاداش‌های هفتمین دوره جشنواره فارابی، گفت: جوایز باقی مانده از دوره های قبل به طور کامل تامین شده و جوایز هفتمین دوره جشنواره فارابی نیز با حضور و کمک معاونت علمی ریاست جمهوری به طور کامل تامین شده است.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص تجلیل از رئیس جمهور در این جشنواره، گفت: یکی از آثار ارسال شده به این جشنواره از سوی رئیس جمهور بود که البته پیش از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم به این جشنواره ارسال شده بود که البته پس از اینکه  ایشان به عنوان رئیس جمهور انتخاب شدند تمایلی نداشتند که جزو برگزیدگان باشند، لذا در هفتمین دوره جشنواره فارابی برنامه ای برای تجلیل از اثر برگزیده رئیس جمهور نداریم. وی افزود :در ضمن اثری که رئیس جمهور به جشنواره فارابی ارسال کرده بودند  "اثرات  امنیت ملی  بر نظام اقتصادی ایران  بود و در گروه اقتصادی  و حسابداری جشنواره مورد بررسی قرار گرفت و جزو آثار برگزیده انتخاب شده بود.

هاشمی در ادامه گفت: 15 درصد آثار رسیده به هفتمین دوره جشنواره فارابی از بخش خارجی بود که از مجموع 2هزار و 348 اثر ، 312 اثر از بخش بین الملل، در حوزه ایران شناسی بود. در مرحله اول 42 اثر انتخاب شد و پس از داوری های مجدد 22 اثر به مرحله بعدی راه یافت که از این 22 اثر 14 اثر مورد داوری مجدد قرار گرفت و از مجموع این 14 اثر هیچ یک از آنها به عنوان اثر برگزیده برای تجلیل در جشنواره انتخاب نشد.

حسین ابراهیم آبادی رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی و مطالعات فرهنگی نیزدر این نشست گفت: تاکید ما در برگزاری جشنواره فارابی، ایجاد بستری برای یک شبکه ارتباطی برای  گفتگو و تضارب آرا میان دانشمندان علوم انسانی است .

وی افزود: در این دوره جشنواره برای برگزیدگان بین 5تا 25میلیون تومان جایزه در نظر گرفته شده است که بر اساس شیوه قبلی جشنواره است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top