تاریخ انتشار: سه شنبه 1393/11/07 - 19:54
کد خبر: 156029

باند کلاهبرداری اینترنتی در فارس متلاشی شد

خبرنامه دانشجویان ایران:با تلاش مأموران پلیس فتا استان فارس باند کلاهبرداری اینترنتی که در «بازار فارکس» مشغول به کار بودند، شناسایی و اعضای باند دستگیر شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، ، به نقل از معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان فارس، رئیس پلیس فتا استان فارس با اعلام این خبر اظهار داشت: فردی با ارائه مرجوعه قضائی به این پلیس مدعی شد حدود یک سال پیش به‌وسیله یکی از دوستانم با بازار «فارکس» آشنا شده و بعد از صحبت‌هایی که از اطرافیانم درباره سوددهی این بازار شنیدم ترغیب شدم تا در این بازار بورس سرمایه‌گذاری کنم..

سرهنگ سید موسی حسینی تصریح کرد: شاکی در ادامه اظهارات خود بیان کرد بعد از گذراندن چند جلسه کلاس توجیهی با چند نفر که در این بازار سرمایه‌گذاری کرده بودند و گرفتن جزوات آموزشی از چند سایت، حدود 400 میلیون تومان در این بازار سرمایه‌گذاری کرده ولی تاکنون کل مبلغ را متضرر شدم

وی گفت: با توجه به اهمیت موضوع اقدامات فنی بر روی سایت‌های موردنظر انجام و مشخص گردید متهمان با راه‌اندازی چند سایت آموزشی، تبلیغاتی و انتشار جزوات آموزشی اقدام به انجام تبلیغات گسترده در خصوص بازار «فارکس» کرده و خود را IB” (هدایت‌کننده سرمایه‌گذاران در بازار) معرفی کرده‌اند این در حالی است که سازمان بورس و اوراق بهادار ایران هرگونه فعالیت در این بازار از قبیل آموزش و تبلیغات را ممنوع اعلام کرده و متخلفین تحت پیگرد قرار می‌گیرند.

وی بابیان اینکه با بررسی‌های تکمیلی پیرامون موضوع مشخص شد که متهمان با ارسال پیام به کاربران آن‌ها را ترغیب به انجام معامله کرده و اکثر این معاملات منجر به ضرر کاربران شده است افزود: هیچ‌کدام از معاملات در بازار جهانی انجام نمی‌گرفته و مدیر سایت بر روی کلیه معاملات کنترل داشته و می‌توانسته بر روند نزولی یا صعودی بازار تغییراتی در جهت سوددهی خویش اعمال کنند.

سرهنگ حسینی گفت: درنهایت دو نفر مدیر سایت که با ارسال پیام‌های جعلی بسیار زیاد برای کاربران آن‌ها را گمراه کرده و از آنان وجه نقد دریافت می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس فتا فارس در پایان گفت: متهمان تاکنون در تحقیقات به 5 فقره کلاهبرداری با این روش اقرار کرده‌اند

طرح مبارزه با سرقت‌های توأم با خشونت در فارس اجرا شد

مأموران پلیس آگاهی استان فارس با اجرای 48 ساعته طرح مبارزه با سرقت‌های توأم با خشونت، 9 نفر سارق را در این رابطه دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس با اعلام این خبر اظهار داشت: مأموران طرح مبارزه با سرقت‌های توأم با خشونت را به مدت 48 ساعت در سطح استان فارس به اجرا گذاشتند.

سرهنگ سیروس حیدری افزود: درنتیجه اجرای این طرح 9 نفر سارق دستگیر و در تحقیقات به 8 فقره انواع سرقت اعتراف کردند.

وی با تأکید بر استمرار اجرای این طرح در سطح استان فارس به مخلان نظم و امنیت هشدار داد مأموران انتظامی استان به‌شدت با این‌گونه افراد برخورد و آن‌ها را دستگیر می‌کنند.

سرهنگ حیدری خطاب به شهروندان نیز گفت: هشدارهای پلیسی پیرامون پیشگیری از انواع سرقت را جدی بگیرند.

480 دستگاه گوشی تلفن همراه قاچاق در خودرو پژو 206

با تلاش مأموران پلیس آگاهی شهرستان پاسارگاد استان فارس یک دستگاه خودرو پژو 206 با 480 دستگاه گوشی تلفن همراه قاچاق توقیف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان «پاسارگاد» با اعلام این خبر گفت: مأموران پلیس آگاهی شهرستان در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودرو سواری پژو 206 که از مسیر شیراز به سمت اصفهان در حال حرکت بود، مظنون و آن را متوقف کردند.

سرهنگ «کرم الله گودرزی» بابیان اینکه در بازرسی از این خودرو 480 دستگاه گوشی تلفن همراه قاچاق کشف و راننده خودرو دستگیر شد افزود: ارزش ریالی این محموله قاچاق 250 میلیون ریال برآورد شده است.

کلاهبرداری تحت عنوان خواستگار

فردی که تحت عنوان خواستگار وارد منزل یک نفر دیگر شده و مبلغ 250 میلیون ریال از وی کلاهبرداری کرده بود، در شهرستان «زرین‌دشت» استان فارس شناسایی و دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان «زرین‌دشت» با اعلام این خبر گفت: مأموران انتظامی شهرستان مطلع شدند فردی با عناوین مختلف اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

سرهنگ دوم یوسف کریمی راد تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع مراتب به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی شهرستان قرارگرفته و کارهای اطلاعاتی و پلیسی در این رابطه آغاز شد.

وی گفت: مأموران محل اختفاء متهم را در یکی از بخش‌های شهرستان شناسایی و وی را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان «زرین‌دشت» خاطرنشان کرد: متهم در بازجویی‌های انجام‌شده به جرم ارتکابی اقرار و اعلام کرد با هویت جعلی و تحت عنوان خواستگار وارد منزل یک نفر دیگر شده و مبلغ 250 میلیون ریال از وی کلاهبرداری کرده است.

سرهنگ دوم کریمی راد بابیان اینکه تحقیقات تکمیلی از این متهم برای کشف کلاهبرداری های احتمالی دیگر ادامه دارد تصریح کرد: شهروندان قبل از انجام هرگونه مراوده و ارتباط با افراد از هویت اصلی آنان اطمینان حاصل کنند.

کشف کالاهای قاچاق 830 میلیونی در «لارستان»

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان استان فارس از کشف چندین محموله کالای قاچاق به ارزش بیش از 830 میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ حسین خلیفه با اعلام این خبر گفت: مأموران انتظامی این فرماندهی با حضور در محورهای مواصلاتی شهرستان و کنترل خودروهای عبوری، یک دستگاه کامیون و سه دستگاه پراید را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودروها تعداد سه هزار و 897 ثوپ پوشاک،110 جفت انواع کفش و 135 عدد کیف قاچاق کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان بابیان اینکه در این رابطه 6 نفر متهم دستگیر شدند افزود: ارزش ریالی این محموله قاچاق بالغ‌بر 830 میلیون ریال برآورد شده است.

وی تأکید کرد: با استفاده از کالاهای داخلی موجبات کاهش وابستگی به خارج و اشتغال‌زایی برای جوانان مرزوبوم خودمان را فراهم‌سازیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مورایس: برای آینده برنامه‌هایی دارم
پیروزی تماشایی و مهیج لیورپول مقابل تاتنهامی
لورکوزن شکست‌ناپذیرترین تیم تاریخ فوتبال اروپا
رئیسی: امروز در دانشگاه‌های غربی شرافت مقابل شرارت قرار گرفته است
خضریان: الکترونیکی کردن معاملات گامی مهم در مسیر شفافیت است
سخنگوی ستاد انتخابات کشور: هفت و نیم میلیون تعرفه برای مرحله دوم انتخابات مجلس چاپ می‌شود
یونیسف: ۶۰۰ هزار کودک در رفح مصدوم، بیمار و دچار سوء تغذیه هستند
هوای ابری و بارش‌های بهاری فردا در ۲۳ استان
معامله ۱۹۰ کیلوگرم شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلا
تشکیل شورای تامین مالی برای تحقق جهش تولید
بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج جامعه ادامه دارد
وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور اعلام شد
شخصیت‌های قصه‌های ایرانی در نمایشگاه کتاب
مجازات سوء‌استفاده‌کنندگان از قانون معافیت سربازی چیست
طرح آیفون ۱۶ فاش شد +عکس
اعتماد‌ به‌ نفس بیشتر با استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی
سیستم درمانی هدف اصلی هکرهای باج‌افزار است
ویژگی‌های شخصیتی که توسط ایمیل‌ها افشا می‌شوند
چرا زنان بیشتر از مردان عمر می‌کنند؟
افزایش اعتبار بن دانشجویی در نمایشگاه کتاب
ارتقای کیفیت آموزش و پیشرفت علمی با جذب دانشجویان بین الملل
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top