تاریخ انتشار: شنبه 1393/11/18 - 14:34
کد خبر: 157233

طرحی برای «کان لم یکن» اعلام کردن توافق ژنو

خبرنامه دانشجویان ایران: سید حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت‎ملی و سیاست‎خارجی مجلس درگفتگو با«نسیم» در واکنش به تصویب پیش طرح تحریم مجدد ایران از سوی کنگره آمریکا، گفت: آمریکایی‌ها در چنین مواقعی سیاست چماغ و هویج را به کار می‌گیرند منتهی با ادبیات دیگری به دنبال اعمال این سیاست هستند.

وی در ادامه، بیان کرد: آن‎ها در چنین مواقعی در داخل کشورشان نقش‎های دوگانه پلیس خوب و پلیس بد را درست کنند تا به نحوی در مواقع لازم پلیس بد را بگذارند خط مقدم و در مواقعی که ایجاب کند پلیس خوب بیاید جلو بنابراین اظهار نظرهای اخیر کنگره آمریکا و وتوی این اظهارات ازسوی رئیس جمهور آنها برگرفته ازهمین بازی پلیس خوب و پلیس بد است.

سخنگوی کمیسیون امنیت‎ملی و سیاست‎خارجی مجلس ضمن قابل پیش‎بینی دانستن اقدام کنگره و واکنش رئیس‎جمهور آمریکا، تاکید کرد: ما پیش بینی می‌کردیم که این مسائل مطرح شود لذا از ابتدا به مذاکره کننده‌ها این توصیه را داشتیم که اسیر بازی‌های داخل آمریکا نشوید.

وی همچنین ضمن یادآوری این مطلب که یکی از طرفین حساب ما در مذاکرات هسته‎ای دولت آمریکا است، گفت: حال اگر دولت آمریکا عرضه مدیریت داخلی خودش را ندارد این امر به ما ارتباطی ندارد.

نقوی حسینی، تصریح کرد: وقتی آمریکا با ما مذاکره می‌کند مسئول امور داخلی خودش است و خودش باید مدیریت کند لذا ما نباید اسیر بازی پلیس خوب و پلیس بد آمریکایی‌ها شویم .

سخنگوی کمیسیون امنیت‎ملی و سیاست‎خارجی مجلس با اشاره به این که چارچوب مذاکرات ما مشخص و خطوط قرمز نظام در مذاکرات هسته‎ای معلوم است، تاکید کرد: ما باید در این چارچوب(خطوط قرمز نظام) باید محکم و استوار گفتگو کنیم  بر همین مبنا اگر خطوط قرمز ما رعایت شد توافق خوب است ولی اگر رعایت نشد به هیچ عنوان توافقی نخواهیم داشت.

وی با تاکید مجدد این نکته که ما نباید اسیر بازی دو گانه داخل آمریکا شویم، یادآور شد: همان گونه که وزیر امورخارجه کشورمان نیز گفتند مجلس شورای اسلامی در صحنه است یعنی اگر آمریکایی‌ها بخواهند بر خلاف توافق ژنو تحریم جدید علیه ما اعمال کنند ما سه طرح جدید در دستور کار مجلس داریم و اجازه نخواهیم داد که روند به شکل فشار بر ایران ادامه پیدا کند.

نقوی‎حسینی در خصوص طرح‎های تقابلی مجلس ایران، نیز گفت: ما یک طرحی را قبل از توافق ژنو تهیه کرده بودیم که اگر آمریکایی‌ها بخواهند مانع تراشی کنند یا بخواهند با استفاده از اهرم‌های فشار مطالبات خودشان را دنبال کنند دولت را ملزم ‌کنیم تا غنی‌سازی خودش را با 60 در صد ادامه دهد.

وی در ادامه با اشاره به این که در زمانی که طرح مذکور مطرح بود آمریکایی‌ها به توافق ژنو رضایت دادند و نهایتاً توافق ژنو صورت گرفت و آن طرح مسکوت ماند، متذکر شد: ولی طرح مد نظر مجلس از دستور خارج نشده است .

سخنگوی کمیسیون امنیت‎ملی و سیاست‎خارجی مجلس همچنین با بیان این که یک طرح هم کمیته هسته‌ای مجلس تهیه کرده که بسیار دقیق و کارشناسانه و مبتنی بر ظرفیت‌های موجود هسته‌ای کشوراست، افزود: این طرح نیز دولت را ملزم می‌کند تا به راه خودش با سانتریفیوژهای نسل جدید ادامه دهد که این طرح هم در دستور کار مجلس قرار دارد

وی در پایان خاطرنشان کرد: یک طرح دیگری هم با امضاء 80 نفر از نمایندگان تهیه شد که اگر آمریکایی‌ها بخواهند تحریم جدید اعمال کنند ما توافق ژنو را "کان لم یکن" اعلام می‌کنیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اعلام نحوه اعمال حدنصاب مرحله دوم مصاحبه دکتری
هفته فیلم سینمای دفاع مقدس در تلویزیون
آماده‌باش آتش‌نشانی برای تامین ایمنی مراسم وداع با پیکر شهید رئیسی در مصلی تهران
گزارش تصویری| دسته بزرگ عزاداری هیئات دانشجویی
افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری +عکس
اجتماع طلاب و حوزویان در بزرگداشت شهدای خدمت در مدرسه علمیه فیضیه قم +عکس
برگزاری بزرگداشت سیدالشهدای خدمت در حرم شاهچراغ
بیانیه مجمع جهانی بیداری اسلامی در پی شهادت رئیسی
مروری بر ۲۳ بار حضور و دیدار رئیس‌جمهور شهید با دانشگاهیان
تعطیلی تمامی واحدهای قضایی در روز چهارشنبه
تایید انتخابات مجلس در ۲۱ حوزه و تعیین تاریخ انتخابات ریاست جمهوری
پیام تسلیت دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در پی شهادت رئیس‌جمهور
حضور مقامات سوریه در سفارت ایران در دمشق برای ابراز همدردی
تعطیلی موزه‌ها در روز چهارشنبه
اعلام برنامه جدید امتحانات نهایی دانش‌آموزان
حیدر حیدر گویان دانشجویان عزادار شهید مظلوم در مقابل دانشگاه تهران +فیلم
دسته عزاداری دانشجویان دانشگاه تهران در فراق شهید جمهور +فیلم
بسیج تمامی امکانات شهرداری مشهد برای تشییع شهید جمهور
برپایی دسته عزاداری هیئت‌های دانشجویی در سوگ رییس جمهور شهید +عکس
استقبال از پیکر شهدای خدمت در فرودگاه مهرآباد +عکس
محل استقرار اتوبوس ها برای جابجایی شرکت کنندگان در مراسم تشییع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top