تاریخ انتشار: یکشنبه 1393/11/19 - 15:08
کد خبر: 157378

علم‌الهدی: رهبری اجازه مذاکره دادند نه اجازه رفاقت

خبرنامه دانشجویان ایران: امام‌جمعه مشهد با بیان اینکه رسالت ما براندازی استکبار است، گفت: متأسفانه برخی جریان‌های سیاسی این مسأله را درک نکرده‌اند.

به گزارش فارس، آیت‌الله علم‌الهدی امام‌جمعه مشهد در دیدار با دانشجویان و اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با بیان اینکه شما سردمدار رزمندگی در برابر سرسخت‌ترین دشمن اسلام که استکبار جهانی است، هستید، به قسمتی از زندگی حضرت موسی اشاره کرد و گفت: وقتی فرعونیان از بین رفتند، قوم بنی‌اسرائیل خیال کردند که همه‌چیز تمام شده و گفتند برویم در کاخ‌ها و باغ‌های فرعونیان زندگی کنیم.

وی ادامه داد: بنی‌اسرائیل گفتند ما به‌ عنوان بندگان مؤمن خدا باید از لذایذ فرعون استفاده کنیم اما حضرت موسی گفت بنا نیست ما جانشین فرعونیان شویم و عیاشی‌های آنان را به دست بیاوریم ما باید به‌طرف نور حرکت کنیم و این نور، از بین بردن ریشه استکبار است.

امام‌جمعه مشهد با اشاره به این‌که جریان پیروزی انقلاب همچون داستان حضرت موسی (ع) است، خاطرنشان کرد: امام(ره) گفتند این رژیم آمریکایی باید براندازی شود. در آن زمان 40 هزار مستشار آمریکایی در دولت حضور داشتند و تمام وزارتخانه‌ها و ادارات اصلی ما را به دست گرفته و در مسائل سیاسی، اجتماعی، حقوقی و فرهنگی ما دخالت داشتند.
وی به این سخن امام (ره) که فرمود: «شما باید سرنوشت خودتان را خود به دست بگیرید» اشاره کرد و افزود: وقتی انقلاب به پیروزی رسید، اختلاف ما با جریان‌های داخلی شروع شد یعنی ملی‌گرایان که دولت موقت را در دست داشتند همان حرفی را زدند که بنی‌اسرائیل به حضرت موسی (ع) زدند؛ موضوع حرف امام (ره)، صدور انقلاب بود که به همه دنیا صادر شود، مبانی ما را دنیا بفهمد، بشناسد و برای حکومت جهانی اسلام به دست امام زمان (عج) آماده شود.

آیت‌الله علم‌الهدی به بی‌تفاوتی ملی‌گرایان نسبت به صدور انقلاب اشاره و بیان کرد: ملی‌گرایان گفتند ما به این موضوعات کاری نداریم، شاه را بیرون کردیم و حالا خودمان باید بنشینیم به‌جای شاه و حکومت کنیم، حال اگر اسرائیل می‌خواهد فلسطینی‌ها را بکشد به ما ارتباطی ندارد و ما با هیچ کجای دنیا مشکلی نداریم.

وی با بیان این‌که امام خمینی (ره) به دنبال براندازی استکبار از کشور بود، یادآور شد: زمانی که دانشجویان سفارت آمریکا را تصرف کردند همان حرکتی که امام(ره) آن را انقلاب دوم نامید، دولت موقت استعفاء کرد و جریان سیاسی مقابل امام(ره) را تشکیل داد.

عضو خبرگان رهبری اظهار کرد: امروز نیز ما همین را می‌گوئیم، رسالت ما براندازی استکبار است و ما برای این هدف آمده‌ایم، متأسفانه برخی جریان‌های سیاسی این مسأله را درک نکرده‌اند و برخی که وابسته به این جریانات هستند و مناصب مدیریتی نظام را به دست می‌گیرند، این مشکل را دارند.

وی تأکید کرد: ما در این کشور با کسی داعیه وکالت، وزارت و مسابقه قدرت نداریم، حرف ما این است که اصل انقلاب ما، توسعه مبانی اسلامی بوده و این انقلاب تناورتر و نیرومندتر از روز اول در دنیا اثر کرده و باید همین مسیر را ادامه دهیم.

آیت‌الله علم‌الهدی ابراز داشت: در مقابل این حرف دو بینش انحرافی وجود دارد، اولین بینش، سطحی‌نگر و بینش دوم، قدرت‌یابی و قدرت‌طلبی است؛ ما نمی‌گوئیم به‌جای عده‌ای وزیر و وکیل شویم، این نیست یک روز آن آقا کاخ‌نشین بوده و امروز من کاخ‌نشین باشم بلکه ما انقلابی را به پیروزی رساندیم و می‌گوئیم افق آرمانی انقلاب را ببینیم و نظام را منطبق با این افق آرمانی اداره کنیم نه این‌که آرمان انقلاب را در مسیر یک‌لقمه‌نان امروز فدا کنیم.

وی افزود: برخورد رهبر معظم انقلاب با همه جریان‌ها همین است، گفتند برویم مذاکره کنیم، رهبری نیز اجازه دادند اما اجازه مذاکره دادند نه اجازه رفاقت؛ این‌که شما بیایید مردم را مسخره کنید و دست بیندازید که شما به کت‌وشلوار وزیر خارجه ایراد گرفتید؛ حرف این نیست، حرف این است که در روزی که سه میلیون نسخه نشریه به پیامبر ما فحش می‌دهد و آمریکا حمایت می‌کند، وزیر خارجه ما با وزیر خارجه آمریکا در خیابان‌های ژنو قدم می‌زدند.

امام‌جمعه مشهد ادامه داد: کسی نگفت چرا راه رفتید، اگر می‌خواهید مشکل را حل کنید بیاید به سؤالات مردم پاسخ دهید، با مسخره کردن که مشکلی حل نمی‌شود؛ شما بناست مذاکره کنید با رفاقت؟ حق نداریم شعار رفاقت با کسی دهید که نظام 35 سال است با او در جنگ است و استکبار هم با تمام قدرت برای براندازی این نظام تلاش می‌کند.

وی تأکید کرد: ما دولت و وزیر خارجه را قبول داریم زیرا رهبری آنان را تأیید کردند و مخالفت با دولت، مخالفت با رهبری است اما ما با دولت حرف داریم، آیا افق آرمانی انقلاب را می‌ببینیم یا چند قدم جلوی پای خودمان، ما می‌گوئیم کسی باید وزیر باشد که افق آرمانی انقلاب را ببینید.

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر این‌که چنین بینشی نمی‌تواند در کارگزاری نظام قرار بگیرد، بیان کرد: بحث ما تنافس و منافسه در قدرت نیست بلکه حرف بر سر نگاه مسئولان به افق آرمانی انقلاب است؛ نظام ابزار انقلاب ماست، خود نظام به‌عنوان یک نظام مدیریتی موضوعیت ندارد بلکه ما مدیریت کشور را به دست گرفتیم که انقلاب ما به این وسیله نشر پیدا کند، تمام سیاست خارجی ما در مسیر توسعه و گسترش این تفکر باشد نه این‌که سیاست را در استخدام اقتصاد و شکم قرار دهیم.

وی در خاتمه خطاب به اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران، گفت: این جامعه اسلامی دانشجویان در فضایی تشکیل شد که جریان تشکل‌های دانشجویی در یک خط ضد ارزشی الهام شده از طرف منافقین حرکت می‌کرد. شما فعالان دانشجویی وارث آن همت هستید، این نهال و تشکل در همه کشور و دانشگاه‌ها توسعه پیدا کرد که به‌عنوان یک پشتوانه عمیق برای بسیج دانشجویی نقش ایفا کرده و به‌عنوان یک جریان ارزشی در محیط آکادمیک ایستاده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روسها
تلسکوپ فضایی هابل به زندگی برگشت
وحیدی: آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم
اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده
فیلم/ روضه شهادت امام صادق حاج محمود کریمی
فیلم/ نماهنگ شهادت امام صادق
فیلم/ مداحی حاج مهدی رسولی در رثای شهادت امام صادق
ایرادات شورای نگهبان به جداول بودجه چه زمانی بررسی می‌شود؟
توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران آرام گرفتند
حمله نظامیان صهیونیست به شمال طولکرم+فیلم
اعتصاب غذای دانشجویان دانشگاه پرینستون در همبستگی با غزه
آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۴ روز دیگر
دانشگاه ورمونت سخنرانی سفیر آمریکا در سازمان ملل را لغو کرد
در سفر رافائل گروسی به تهران موارد
انتقاد یک امام جمعه از مشروب‌خوری برخی پزشکان ایرانی
فوت دردناک نخبه کنکوری به همراه پدرش +جزِئیات
زشت است جمعیتی در یک صنف مقدس(پزشکان) با عادی انگاری، دسته جمعی مجلس گناه برپا کنند
بارش‌های باورنکردنی باران در یک استان غربی
شیعه جعفری
مقاومت اسلامی عراق برای اولین بار تل آویو را هدف قرار داد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top