تاریخ انتشار: پنجشنبه 1393/12/07 - 13:40
کد خبر: 159336

واکنش «علم‌الهدی» به توهین یک روزنامه

خبرنامه دانشجویان ایران: امام جمعه مشهد گفت: در روزنامه‌ای رسمی مصاحبه‌ای کردند که روزنامه می‌پرسد: «امروز برخی می‌پرسند امام حسین اسوه است، فکر نمی‌کنم الگو باشد، اگر هم الگو باشد،اسوه ای رنگ‌باخته است»، در تمام رهبران دنیا و ادیان الگویی پررنگ‌تر از سیدالشهدا (ع) پیدا می‌کنید؟

به گزارش صبح توس، آیت‌الله علم‌الهدی شب گذشته در جلسه تفسیر خود در مهدیه مشهد به تفسیر بخش‌هایی از سوره نصر پرداخت و گفت: خداوند در این سوره از کلمه «والفتح» استفاده می‌کند که برخلاف معانی رایج به معنای پیروزی نیست بلکه بهترین ترجمه این کلمه به معنای گشایش است.

وی بابیان این‌که منظور خداوند از این کلمه پیروزی پیامبر (ص) بر کفار قریش نیست، اظهار کرد: خداوند در آیه‌ای می‌گوید یاری‌رسانی خداوند به همراه فتح می‌آید، یعنی اگر خداوند در کاری به انسان یاری برساند، گشایشی در آن ایجاد می‌کند.

امام‌جمعه مشهد مقدس با اشاره به این‌که پیغمبر (ص) بر دشمنانش مسلط نشد بلکه بر آنان گشایش بود، خاطرنشان کرد: این گشایش برای پیغمبر (ص) در انسان‌سازی بود، پیغمبر (ص) می‌خواهد برای خداوند بنده بسازد، پیغمبر توان از بین بردن قوم جاهل را داشت اما او برای آدم کشی نیامده، پیغمبر مبعوث شد تا از این انسان‌ها، بنده خدا بسازد.

وی افزود: وقتی نصر خدا آمد، فتح نیز وارد می‌شود، حال این سؤال برای ما پیش می‌آید که آیا در موضوع صدیقه طاهره (س) و سیدالشهدا (ع) فتح و گشایشی وجود داشت یا نه؟ آیا خداوند به امام حسین (ع) و حضرت فاطمه (س) کمک کرد.

آیت‌الله علم‌الهدی، قرار نگرفتن در جوسازی جریان‌های سیاسی را عامل در کنار سیدالشهدا ماندن دانست و ادامه داد: تمام امتیاز شهدای کربلا این بود، در جوی که علیه امام حسین (ع) ایجادشده بود، جو زده نشدند و در کنار ایشان ایستادند.

وی در خصوص گشایش‌هایی که خداوند برای حضرت زهرا (س) و سیدالشهدا (ع) ایجاد کرد، خاطرنشان کرد: در آن روز ۳۰ نفر می‌گفتند اشهد ان علی ولی الله اما امروز ۳۰۰ میلیون نفر می‌گویند اشهد ان علی ولی‌الله؛ در کربلا نیز فتح وجود داشت که امروز می‌بینیم چه اتفاقی افتاده و چه قیام‌هایی با الگو قرار دادن قیام سیدالشهدا صورت پذیرفته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به چاپ گفت‌وگویی در یک روزنامه داخلی، با بی‌حیا خواندن این روزنامه، بیان کرد: گاهی چیزهایی در این مملکت به وجود می‌آید که انسان انتظار آن را ندارد؛ در روزنامه‌ای رسمی مصاحبه‌ای کردند که روزنامه می‌پرسد: «امروز برخی می‌پرسند امام حسین اسوه است، فکر نمی‌کنم الگو باشد، اگر هم الگو باشد،اسوه ای رنگ‌باخته است»، آخر شما در تمام رهبران دنیا و ادیان الگویی پررنگ‌تر از سیدالشهدا (ع) پیدا می‌کنید؟!

وی با انتقاد از نظارت مطبوعات وزارت ارشاد، خاطرنشان کرد: مصیبت این است که نظارت مطبوعات وزارت ارشاد نیز از کنار آن عبور می‌کند، شما دولت اسلامی و مسؤول این نظام هستید، از کنار این موضوع می‌گذرید تا ژست دموکراتیک به خود بگیرید که ما توهین به سیدالشهدا (ع) را آزاد می‌گذاریم؟ توهین به امام حسین (ع) با توهین به پیامبر (ص) متفاوت است؟!

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top