تاریخ انتشار: شنبه 1393/12/09 - 13:45
کد خبر: 159499

روز گذشته در برنامه «شناسنامه»؛

فیلم:: آقاتهرانی درباره یازده روز خانه نشینی احمدی‌نژاد چه گفت؟

فیلم:: آقاتهرانی درباره یازده روز خانه نشینی احمدی‌نژاد چه گفت؟

ماجرای یازده روز خانه نشینی محمود احمدی نژاد یکی از رخدادهای مهم دولت دهم بود، رخدادی که وی در اقدامی بی سابقه و پس از حکم حکومتی رهبر انقلاب برای ابقای وزیر اطلاعات به منزل رفت و پس از یازده روز خانه نشینی به محل کار خود بازگشت.

خبرنامه دانشجویان ایران: ماجرای یازده روز خانه نشینی محمود احمدی نژاد یکی از رخدادهای مهم دولت دهم بود، رخدادی که وی در اقدامی بی‎سابقه و پس از حکم حکومتی رهبر انقلاب برای ابقای وزیر اطلاعات به منزل رفت و پس از یازده روز خانه‎نشینی به محل کار خود بازگشت.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ پس از این اتفاق بود که خیلی از سیاسیونی که آن موقع در جریان جزئیات این تصمیم گیری بودند روایات گوناگونی را بیان کرده اند. از محمد رضا باهنر تا علیرضا زاکانی از جمله کسانی بودند که درباره اتفاقات آن موقع اظهار نظر کرده اند.

روز گذشته «جمعه 8اسفند» مرتضی آقاتهرانی که در آن سال به عنوان معلم اخلاق دولت شناخته می شد با حضور در برنامه شناسنامه زوایای دیگری از یازدهم خانه نیشینی احمدی نژاد مطرح کرد. در ادامه فیلم اظهارات وی آمده است:


دانلـــود

آقاتهرانی درباره اتفاقات آن روزها گفت: وقتی جریان خانه نشینی احمدی‌نژاد پیش آمد من از طرف مجلس، چین بودم. وقتی رسیدم اینجا خانواده‌ام به من گفتند که چه اتفاقی افتاده است. چند روزی بود احمدی‌نژاد سر کار نمی‌رفت. فردایش من رفتم مجلس که آقای حداد گفتند چرا اینجا نشستی؟ مگر نمی‌دانی احمدی‌نژاد چه کار کرده است؟ او هیچکس را راه نمی‌دهد که بدانیم چه شده است. شما برو ببین چه اتفاقی افتاده است. من رفتم ولی چون مجلس از اکثریت می‌افتاد به من اجازه خروج ندادند. خود من هم در پی بهانه‌ای بودم که نروم.

وی افزود: سیاست وادی پیچیده و عجیب و غریبی است و فقط به وظیفه عمل کرد چون حرف و نقل زیاد است. دیدم آقای باهنر آن طرف در است. به او گفتم بیا داخل تا من بروم. من رفتم آنجا ولی گفتند کسی حق ملاقات ندارد. من پرسیدم احمدی‌نژاد کجاست؟ هرکسی پاسخی داد. وی افزود: من آمدم در خانه و به نگهبان گفتم که می‌خواهم او را ببینم. نگهبان گفت ما اجازه نداریم. به او گفتم به احمدی‌نژاد بگو من اینجا هستم شاید اجازه دهد. ظهر بود که به من گفتند خبرتان می‌کنم. عصر بود که به من زنگ زدند بیایید. دکتری هم آنجا بود که به من گفت حال احمدی‌نژاد خوب نیست و زیاد با او بحث نکنید. من بعدا هم این حرف را زدم ولی گفتند من دروغ می‌گویم. او خوابیده بود روی تخت و یک مقدار حرف زد.

آقاتهرانی اضافه کرد: مدتی که حرف زد من بلند شدم که بیایم بیرون. به او گفتم برای این اینجا آمده بودم که بگویم از خانه بیرون بیا چون مردم فکر می‌کنند خدایی نکرده تو با آقا مشکلی دارید و این خیلی بد است. من روی این موضع خیلی حساس بودم که ما رفتارمان باید به گونه‌ای باشد که موید مقام معظم رهبری باشد چون او پدر خانه است. من رفتم اصفهان به دیدن آیت‌الله مظاهری چون من خیلی مدیون او هستم.

وی گفت: او حال احمدی‌نژاد را پرسید و من هرچه دیده بودم، بازگو کردم. ایشان به من گفت به دیدن احمدی‌نژاد برو و سلام من را برسان و بگو هر اتفاقی افتاده است برای من مهم نیست، فقط شما به دیدن مقام معظم رهبری برو و دست ایشان را ببوس و بگو من با شما مشکلی ندارم. اگر این کار را انجام دهید من تمام قد پشت شما می‌ایستم.

وی افزود: بعد از آن به قم آمدم و آیت‌الله مصباح با من حرف زد و بعد از شنیدن ماجرای آیت‌الله مظاهری به من گفت عین این حرف را از طرف من هم به احمدی‌نژاد بگو. من دنبال این بودم که این پناه‌ها را برسانم. ما به دیدن او رفتیم. برخی دوستان خیلی تند حرف زدن که چرا اینگونه رفتار می‌کنید. وقتی این حرف‌ها را زدیم، خداحافظی کردیم که برویم که من یادم آمد می‌خواستم این پیام‌ها را برسانم. دوباره رفتم داخل و پیام ها را رساندم و احمدی نژاد گفت در این مورد فکر می کنم. فردای ان روز من رفتم درس اخلاق را گفتم برای دولت.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top