تاریخ انتشار: چهارشنبه 1393/12/20 - 14:00
کد خبر: 160749

واکنش تشکل‌های دانشجویی دانشگاه هرمزگان به اظهارات سیاسی فاطمه راکعی در یک برنامه غیرسیاسی!

واکنش تشکل‌های دانشجویی دانشگاه هرمزگان به اظهارات سیاسی فاطمه راکعی در یک برنامه غیرسیاسی!

روز یکشنبه در همایش «شکوه زن از فاطمه(س) تا امروز» که با حضور دکتر رئوفی و فاطمه راکعی برگزار شد. هر چند شعار مسئولان برگزار کننده­ ی این مراسم فضای باز سیاسی بود اما در واقع افرادی از یک دستگاه اجرایی استان گرد هم جمع شده بودند تا در مورد انتخابات آینده به تبلیغات بپردازند و در عمل جایی برای فضای گفت و شنود صحبت گروه های مختلف نبود.

خبرنامه دانشجویان ایران: روز یکشنبه همایشی با عنوان «زن از فاطمه (س) تا امروز» در دانشگاه هرمزگان با حضور دکتر رئوفی و فاطمه راکعی برگزار شد ولی میهمانان بیشتر ترجیح دادند تا به مباحث سیاسی بپردازند تا موضوع همایش!

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در اواسط برنامه راکعی انتخابات شورایاری ها را وسط کشید و این در حالی بود که با حضور دکتر حقیری زاده مشاور عالی استاندار هرمزگان بحث به انتخابات مجلس آینده نیز کشیده شد.

حقیری زاده گفت: انتخاباتی که پیش رو داریم، انتخاباتی است که سرنوشت تک تک شماست؛ امروز اگر هر گونه حرکتی دولت بخواهد بکند، با برگه ی زردی که نماینده ها به وزرا می دهند، مواجه می شود و شما باید این رنج، ترس وزرا را از آنها بزدایید.

وی با بیان اینکه باید نیروهایی وارد مجلس بشوند که حداقل همسو با دولت باشند، نه اینکه مانع حرکت دولت شوند، ادامه داد: به امید روزی که دولت آینده با نماینده ها برای رسیدن به اهدافی که هم شما، هم رهبری، هم شهدا، همه در پیش رو دارند بتوانند این نماینده ها وارد مجلس بشوند تا بتوانند مشکلات این کشوی که هر روز مشکلات را روزی از روز دیگر بیشتر می کنند با درایت و عقلانیت نه با احساساتی که هر دقیقه تصمیم بگیرد.

گفتنی است وی پس از این سخنان جلسه را ترک کرد و به سوالات دانشجویان پاسخ نداد.

تشکل های دانشجویی دانشگاه هرمزگان در بیانیه ای خطاب به مسئولین دانشگاه تأکید کردند: این رفتارها تنها موجب سیاست زده شدن دانشگاه میشود.

متن بیانیه تشکل های دانشجویی دانشگاه هرمزگان به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

معنای سیاسی شدن دانشگاه یا حضور سیاست دردانشگاه را نباید اشتباه کرد. معنایش این نیست که دانشگاه بشود یک جائی برای اینکه جریان های سیاسی، گروههای سیاسی، عناصر سیاسی برای اغراض سیاسی بیایند از این استفاده کنند؛ این نباید باشد؛ این را باید مانع شد. رهبر معظم انقلاب اسلامی،بیانات در دیدار وزیر علوم و اساتید دانشگاه تهران، 13/11/1388

امروز دشمنان انقلاب اسلامی بیش از پیش از ایرانی مقتدر و قدرتمند می ترسند، قدرتی که برگرفته از علم و دانشی ست که اساتید بزرگوار و دانشجویان انقلابی در راه رسیدن به آن تلاش کرده اند و گواه آن خون پاک دانشمندانی ست که در راه رسیدن به آرمان های نظام اسلامی ریخته شده، هر چند هدف دشمنان توقف جهش علمی کشور بود اما راه شهیدان­مان نه تنها بر روی زمین نماند بلکه با شوق و اشتیاقی بیشتر ادامه پیدا کرد و این آن چیزی ست که ترس مستکبران جهانی را برانگیخته است.

با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد دانشگاه ها که می فرمایند:«اگر دانشگاه ما یک دانشگاه علمی محض باشد، اما تویش دین و اخلاق نباشد، همان بلائی بر سر جامعه‌ی ما و کشور ما و آینده‌ی ما خواهد آمد که بر سر جامعه‌ی دانشمند غرب آمد.[1]» تشکل های دانشجویی دانشگاه وظیفه ی خود می داند تا در کنار تقویت بنیه ی علمی دانشجویان در جهت افزایش آگاهی های اجتماعی و اسلامی افراد گام بردارد و این امر تنها با رصد و بررسی فضای دانشگاه و جامعه و بیان ایرادات و اشکالات محقق می گردد.

روز یکشنبه در همایش «شکوه زن از فاطمه(س) تا امروز» که با حضور آقای دکتر رئوفی و خانم فاطمه راکعی برگزار شد. هر چند شعار مسئولان برگزار کننده­ ی این مراسم فضای باز سیاسی بود اما در واقع افرادی از یک دستگاه اجرایی استان گرد هم جمع شده بودند تا در مورد انتخابات آینده به تبلیغات بپردازند و در عمل جایی برای فضای گفت و شنود صحبت گروه های مختلف نبود؛ تبدیل شدن موضوع همایش به یک موضوع انتخاباتی بحث علمی که امید داشتیم شاید با حضور عزیزان حاضر به وجود بیاید را به یک رویا تبدیل کرد و دانشجویان را به فضای تبلیغاتی کشاند، حضور افراد مختلف خارج از دانشگاه و سخنرانی آنان در مورد مواضعی که ربطی به محیط دانشگاهی ندارد، باعث می گردد تا استقلال دانشگاه از طرف برخی دستگاه های اجرایی زیر سوال برده شود و به شعور سیاسی دانشجویان توهین گردد.

متأسفانه برخی به دنبال تهییج دانشجویان و تبدیل فضای علمی دانشگاه به فضایی سیاست زده و متشنج هستند تا بتوانند از آب گل آلود طعمه ی حرام خود بربایند، لیک تشکل های دانشجویی دانشگاه  با رصد فضای دانشگاه و جامعه این حق را طبق فرامین رهبری برای خود محفوظ می داند تا در مقابل کج روی ها و کنار دانشجویان بایستد و اجازه ندهد این اعمال ادامه پیدا کنند.

ما تشکل های دانشجویی دانشگاه هرمزگان بر این باور هستیم که فضای دانشگاه باید فضای پر نشاطی باشد که امیدواریم شاهد تبلور هر چه زودتر این فضا در دانشگاه باشیم، مسئولان نیز باید با بینش خود از سیاست زدگی دانشگاه که هدفش تبدیل دانشگاه به خانه ی احزاب سیاسی و زیر سوال بردن استقلال دانشگاه است ممانعت ورزند. از همه مهم تر این است که روند علمی دانشگاه دچار تزلزل و تخریب قرار نگیرد که در صورت بروز این اتفاق مسئولان باید پاسخگوی اعمال و رفتار خود در پیشگاه خداوند منان، خون شهدا، قانون اساسی و دانشجویانی باشند که برای رسیدن ایران اسلامی به آرمان های حقیقی آن تلاش می نمایند.

و السلام علیکم و الرحمت الله و برکاته

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه هرمزگان

بسیج دانشجویی دانشگاه هرمزگان

کانون علمی و فرهنگی ایثار

[1] بیانات در دیدار جمعی از اساتید دانشگاه‌ها؛ 02/06/1390

 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
قول عجیب شهید سیدمهدی جلادتی +فیلم
ابهام در اعزام الناز رکابی به مسابقات گزینشی المپیک
زلفی‌گل: کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد
خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو
فرآیند برنامه ریزی طرح محور در چشم انداز امید بخش آموزش و پرورش
چرا نوعثمانی‌های ترک از فلسطین حمایت می‌کنند؟
مهدی طارمی به اینتر پیوست
وعده یحیی گل محمدی به تبریزی‌ها
سلاخی مرد جوان در چاقوکشی زن و شوهری
وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است
چیزهایی که باید والدین کنکوری‌ها این روزها بدانند
مذاکرات برای مبادله اسرا با حماس به بن‌بست رسید؟
حمله بلاروس به اوکراین؟
یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد
سرمربی سپاهان چگونه مسلمان شد؟
سامانه بارشی جدید از غرب وارد ایران می‌شود
موتور ایرانی برای خودروی ایرانی
اتوبوس گشت ارشاد در دانشگاه صنعتی شریف! +عکس
ژوزه مورایس مسلمان شد +فیلم
چرا دانشجویان آمریکایی خشمگین هستند؟ +فیلم
تعطیلی شنبه یا پنج‌شنبه؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top