تاریخ انتشار: شنبه 1393/12/23 - 12:57
کد خبر: 161012

روایت آقاتهرانی از رواج اعتقادی در هندوستان

خبرنامه دانشجویان ایران: حجت الاسلام آقاتهرانی با اشاره به سفر اخیر خود از طرف مجلس به هندوستان به رواج اعتقاداتی عجیب در این کشور اشاره و بر و لزوم شکر گذاری به خاطر نعمت شناخت خدا تأکید کرد.

به گزارش خبرناتمه دانشجویان ایران، نماینده مردم تهران در مجلس، روز گذشته ۱۶ اسفندماه در جمع تعدادی از دانش پژوهان، اساتید و کارمندان مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اظهار داشت: گاه انسان در شرایط عادی، نعمت هایی دارد که قدر آن ها را نمی داند، اما وقتی با یک وضعیت خاصی مواجه می شود، قدر آن را بهتر می فهمد.

حجت الاسلام آقاتهرانی با اشاره به سفر اخیر خود به هندوستان از سوی مجلس، اظهار داشت: در این کشور معابد و خدایان بسیاری زیادی وجود دارد. البته خدایان زیاد، اما مرده و بی جان. انسان با دیدن این صحنه ها متوجه می شود که باید قدر نعمت شناخت خداوند را بیشتر بداند و خدا را شکر کند.

وی ادامه داد: اعتقاد به تناسخ یک اختلاف طبقاتی بزرگ را در هندوستان رقم زده است و عده ای در نهایت ناز و نعمت زندگی کرده و عده ای در اوج فقر در کنار خیابان به دنیا می آیند و در کنار خیابان هم از دنیا می روند. البته هرگز انقلاب و قیام هم نمی کنند، چرا که به تناسخ اعتقاد دارند.

آقاتهرانی افزود: آن ها به خاطر اعتقادشان گمان می کنند که وضعیت امروزشان به خاطر این است که در گذشته (و وقتی در جسم دیگری بوده اند) بد کرده اند و حالا به این روز افتاده اند و اگر انتقاد و اعتراضی داشته باشند دوباره وضعیتشان بدتر شده و در آینده حیوان می شوند!! لذا برای این که در زندگی آینده شان جزء طبقات بالاتری قرار گیرند، سکوت کرده و تحمل می کنند.

وی با اشاره به انقلاب گاندی علیه استعمار انگلستان در هندوستان اظهار داشت: حتی اگر او هم انقلاب کرد به خاطر این بود که از امام حسین(ع)، الگو گرفته بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به خاطره ای از زندگی خود در کانادا اشاره کرد و گفت: انسان حتی در کشورهای بسیار پیشرفته و مدعی، چیزهایی را می بیند که واقعا چندش آور است و اینجاست که آدمی می فهمد که حتی احکام فرعیه جزئیه شرعی تا چه میزان می توانند آثار و برکات داشته باشند.

وی با اشاره به این که بنده در کشورهای اروپایی و آمریکایی بوده ام و از نزدیک زندگی آن ها را مشاهده کرده ام، اظهار داشت: باید قدر اهل بیت(ع) و نظام و ولایت فقیه که راه اهل بیت(ع) را برایمان ترسیم کرده است بدانیم. به خدا قسم که حتی اگر به فرض محال قیامتی هم در پیش نبود و همه را به بهشت می بردند، اما باز هم دنیای ما زیباتر و روح دار تر از سایر دنیاست و اصلا قابل مقایسه با آن ها نیست.

منبع: تبیان

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top