تاریخ انتشار: یکشنبه 1393/12/24 - 11:27
کد خبر: 161093

تولید داخلی دستگاه رفع قطعی شبکه‌های بانکی

خبرنامه دانشجویان ایران: یک مخترع ایرانی که برگزیده آخرین جشنواره خوارزمی نیز بود، موفق به ساخت دستگاهی شد که می تواند از قطعی شبکه های بانکی در کشور جلوگیری کند.

مهدی نمازی - مخترع «درگاه یکپارچه و توسعه پذیر برای دسترسی به شبکه های مخابراتی» طرح برگزیده بیست و هشتمین جشنواره بین المللی خوارزمی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: درگاه یکپارچه و توسعه پذیر برای دسترسی به شبکه های مخابراتی یا دستگاه آریا گیت، نقطه دسترسی به ابرسرویسی است که برای کاربردهای بانکی به گونه ای بهینه شده تا بتواند تمامی نیازهای ارتباطی سرویس های بانکی را در نقطه تماس شعبه با شبکه فراهم سازد.

وی با بیان اینکه استفاده از آریا گیت، در انواع کاربردهای ارتباطی وجود دارد، افزود: آریا گیت با تجمیع سرویس های دسترسی شبکه و چندرسانه ای در یک سکوی واحد، امکان مدیریت و امنیت یکپارچه ارتباط شعبه بانک را فراهم می کند.

نمازی با بیان اینکه در میان ۵۳۷ طرح ارائه شده در جشنواره بین‌المللی خوارزمی، این طرح توانست رتبه سوم پژوهش های توسعه ای را به خود اختصاص دهد، در ادامه گفت: ساختار ماجولار آریاگیت، امکان اتصال به شبکه های هایبریدی با رسانه های مختلف سیمی، فیبرنوری، بی سیم و ماهواره ای را فراهم می کند.

به گفته وی، آریا گیت یک بستر برنامه پذیر است که توسعه های آتی  ارتباطی شعبه ها را بدون نیاز به دستگاه جدید با پیکره بندی یا برنامه ریزی آن، امکان پذیر می کند.

نمازی درباره ویژگی های آریا گیت توضیح داد و گفت: آریا گیت می تواند امکان بومی سازی امنیت ارتباطی شعبه ها را برقرار کند. همچنین ارتقا تجربه کاربری تجهیز شبکه از طریق نمایشگر لمسی با رابط کاربری گرافیک، کار با دستگاه را برای کاربران عادی ساده می کند به گونه ای که پس از این، مدیریت شبکه شعبه برای کارکنان غیرفنی نیز امکان پذیر می شود.

وی به تضمین عدم قطعی شبکه های بانکی در کشور با استفاده از این دستگاه اشاره کرد و گفت: آریا گیت می تواند به اندازه ۹۹/۹۹۹درصد از قطعی شبکه های بانکی جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه ایران یکی از هفت کشور دنیا است که به این تکنولوژی دست پیدا کرده است، افزود: این فناوری امکان برقراری ارتباط شبکه با فناوری های مختلف از جمله مخابرات ماهواره‌ای پرسرعت و امکان ارتباط با ابر مخابراتی را به کاربر ارائه می‌کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top