تاریخ انتشار: چهارشنبه 1393/12/27 - 12:01
کد خبر: 161493

بزرگترین ضعف وزارت علوم در سال 93

خبرنامه دانشجویان ایران: دبیر دفتر تحکیم وحدت با بیان اینکه مهمترین ضعف وزارت علوم در سال 93 نحوه برگزاری مراسم روز دانشجو در دانشگاه‌ها بود گفت: نوع برگزاری مراسم روز دانشجو در سال 93 باعث تاسف بود.

علی بیانی دبیر دفتر تحکیم وحدت در گفت‌وگو با فارس، گفت: وزارت علوم در سال 93 و در دولت جدید چالش‌های بزرگی را پشت سر گذاشت، و این چالش‌ها به خاطر عملکرد این وزارتخانه در طول این مدت ایجاده شده بود.

وی ادامه داد: یکی از بزرگترین اتفاقاتی که در سال 93 برای وزارت علوم رخ داد، استیضاح رضا فرجی‌دانا وزیر علوم سابق بود. فرجی‌دانا متاسفانه طوری عمل کرد که مجلس تصمیم گرفت او را استیضاح کند. بعد از آن نیز متاسفانه کسی را به عنوان سرپرست وزارت علوم گذاشتند که قبل از آن به عنوان وزیر به مجلس معرفی شده بود ولی نتوانسته بود از نمایندگان مردم رای اعتماد بگیرد.

این فعال دانشجویی به رای اعتماد مجلس به فرهادی برای تصدی وزارت علوم اشاره کرد و ادامه داد: با تمام جنجال‌هایی که در وزارت علوم شاهد بودیم، بالاخره این وزارتخانه هم صاحب وزیر شد و فرهادی به عنوان وزیر علوم کار خود را شروع کرد. بعد از آن با توجه به وقت محدودی که وزیر علوم در اختیار داشت، شاید خیلی فعالیت‌های چشم‌گیری صورت نگرفت ولی بسیاری از حاشیه‌های این وزارتخانه کم شد.

بیانی تاکید کرد: فرهادی در جلسه‌ای که از مجلس رای اعتماد گرفت، وعده‌هایی داد که به برخی از آنها عمل نشده و البته به برخی هم عمل کرد که امیدواریم در سال آینده به وعده‌های عمل نکرده‌ای که دارد عمل کند.

وی تصریح کرد: یکی از اتفاقات دیگری که وزارت علوم را درگیر کرد بحث بورسیه‌های غیرقانونی بود که با تمام جنجال‌هایی که برپا شد و با تمام دروغ‌های بزرگی که در این رابطه گفته شد، معلوم شد چنین چیزی صحت ندارد و مسئله آنچنان که گفته می‌شد بزرگ نیست.

بیانی اضافه کرد: یکی از وعده‌هایی که وزیر علوم داد در رابطه با پیگیری بحث بورسیه‌ها بود که امیدواریم این مسئله انجام شود و کسانی که حقی از آنها ضایع شده و به آنها تهمت زده شده به حق خود برسند.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: یکی از چالش‌هایی که در سال 93 در حوزه آموزش عالی داشتیم، بحث نظارت وزارت علوم بر دانشگاه آزاد بود. البته الان شنیده می‌شود این نظارت انجام می‌شود که امیدواریم اینگونه باشد و وزارت علوم بتواند مشکلاتی که در دانشگاه آزاد بوجود آمده را اصلاح کند.

وی تصریح کرد: مهمترین ضعف وزارت علوم در سال 93 نحوه برگزاری مراسم روز دانشجو در دانشگاه‌ها بود. البته این مسئله به وزارت بهداشت هم مربوط می‌شود. نوع برگزاری مراسم روز دانشجو در سال 93 باعث تاسف بود، در این مراسم اتحادیه‌های دانشجویی حضور نداشتند و از طرفی هم مجوز بسیاری از سخنرانی‌ها لغو شد.

بیانی ادامه داد: می‌توان از انتخاب فرهادی برای تصدی وزارت علوم به عنوان یک نقطه قوت نام برد. فرهادی شخصی است که به نظر می‌رسد با جریانات سیاسی فاصله خود را حفظ کرده است و اگر بتواند این فاصله را حفظ کند می‌توان امیدوار بود که در آینده عملکرد موفقی داشته باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
کاریکاتور| پاسخ مسخره!
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا: به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید
دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
نامه‌ی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top