تاریخ انتشار: 10 شهریور 1388 - 00:00:00
کد خبر: 1621

جریمه رانندگی یک روز تهران = یک سال اروپا

سرهنگ سید هادی هاشمی امروز در جمع خبرنگاران افزود: طرح انضباط اجتماعی در منطقه 6 تهران و در 9 خیابان در حال اجراست، عمده وظایف پلیس راهور در اجرای این طرح جلوگیری از توقف‌های غیرمجاز و انضباط بخشی ترافیکی است.

خبرنامه دانشجویان ایران:رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران گفت: جریمه‌های رانندگی یک روز تهران با تعداد جریمه‌های رانندگی در یک سال اروپا برابری می‌کند.

به گزارش«خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از فارس، سرهنگ سید هادی هاشمی امروز در جمع خبرنگاران افزود: طرح انضباط اجتماعی در منطقه 6 تهران و در 9 خیابان در حال اجراست، عمده وظایف پلیس راهور در اجرای این طرح جلوگیری از توقف‌های غیرمجاز و انضباط بخشی ترافیکی است.

وی اظهار داشت: قانون در بحث ترافیک ضعیف است و حتی نمی‌تواند حرمت خود را نگه‌دارد.

سرهنگ هاشمی گفت: به دلیل عدم بازدارندگی و کارآمدی قوانین راهنمایی و رانندگی و اینکه به درد شرایط امروز نمی‌خورد باید کنار هر تابلوی راهنمایی یک مأمور بگذاریم و در کنار هر چراغ قرمز چند مأمور بگذاریم تا از تخلفات جلوگیری کنند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد چندین مأمور می‌ایستند تا رانندگان وارد محدوده‌ها نشوند در حالی که که تابلو‌های راهنمایی خود در حکم پلیس است.

سرهنگ هاشمی تاکید کرد این یک واژه است که قوانین کارآمدی ندارند و مراجع قانونگذاری نیز فکری به حال این شرایط نمی‌کنند در حالی که پلیس با حداکثر توان خود کمترین بازده را به دست می‌آورد.

وی اظهار داشت: پلیس طرح اجرا می‌کند تا رانندگان متخلف را به رعایت قوانین یا مقررات که همه از آن اطلاع دارند دعوت کند.

سرهنگ هاشمی تاکید کرد: متأسفانه قانون‌شکی و قانون‌گریزی در رانندگی بیداد می‌کند و مقاومت‌ها برای اجرای قوانین بالاست و همه نگران رانندگان متخلف هستند.

پلیس راهنمایی و رانندگی تهران افزود: در تهران برداشت برخی از شهروندان این است که استفاده از حمل و نقل عمومی به افراد تهیدست و افرادی که خودرو شخصی ندارند تعلق دارد در حالی که باید دیدگاه‌مان را در این زمینه تغییر دهیم.

سرهنگ هاشمی افزود: باید بهای استفاده از خودروی شخصی پرداخته شود معابر تهران محدود است و ظرفیت‌ها پاسخگوی این حجم از ترافیک و عبور و مرور نیست.

وی اظهار داشت: تولید سفر در تهران حجم بالایی دارد و به دلیل عدم زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در تهران سفرهای بیهوده‌ای در شهر به وجود می‌آید.

سرهنگ هاشمی گفت: 30 درصد ترافیک تهران به علت عدم رشد زیرساخت‌های فناوری‌ اطلاعات به وجود می‌آید.

رئیس پلیس راهور تهران اظهار داشت: در سال گذشته نه تنها پمپ‌بنزینی در تهران ساخته نشده بلکه 5 پمپ‌بنزین از تهران کاسته شده است در ازای 12 پمپ‌بنزینی که در تهران بسته شده تنها 7 پمپ‌بنزین ساخته‌ایم این یعنی 30 سال کم‌کاری وزارت نفت.

سرهنگ هاشمی افزود: قوانین و مقررات در کشورمان بسیار ضعیف است و تنها با حضور فیزیکی پلیس است که قوانین رعایت می‌شود.

سرهنگ هاشمی گفت: برای یکطرفه شدن خیابان ولیعصر 2 ماه کار مطالعاتی انجام شده و از ساکنان این منطقه نظرسنجی انجام شده است.

وی اظهار داشت: مسئول ترافیک و حمل و نقل در شهر تهران شهرداری است و راهنمای رانندگی ناظر ترافیک است.

* ساعات کار در مهر تغییر کند
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: در تغییر ساعت ماه رمضان از پلیس راهنمایی و رانندگی نظری خواسته نشد در حال حاضر ساعات شروع به کار ادارات و بازار تلاقی کرده که موجب افزایش ترافیک در معابر شهری شده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر از ساعت 9 تا 11 صبح شاهد ترافیک شدید در معابر شهر هستیم.

سرهنگ هاشمی خواستار تغییر ساعت کار ادارات، مراکز آموزشی - دانشگاهی و بازار شد و افزود: پیشنهاد می‌دهیم که ساعات کار ادارات، بازار و مراکز آموزشی با یک ساعت تفاوت آغاز شود تا از پیک ترافیک کاسته شود.

رئیس پلیس راهور افزود: با تغییر ساعت کار در مهر 20 تا 25 درصد از ترافیک صبحگاهی در شهر تهران کاسته می‌شود.

سرهنگ هاشمی گفت: در مهر 30 درصد به ترافیک شهر افزوده می‌شود که باید برای آن چاره‌ای اندیشید.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران افزود: طی تحقیق انجام شده در طرح انضباط اجتماعی 74 درصد موارد تخلف به تخلفات رانندگی اختصاص دارد که 25 درصد از این مقدار نیز توقف دوبله است.

سرهنگ هاشمی گفت: متأسفانه رانندگان هنگام توقف پشت چراغ قرمز به خط عابر پیاده توجهی نکرده و برای عابران پیاده مشکل ایجاد می‌ کنند.

وی اظهار داشت: 5 هزار و 600 تقاطع مهم در تهران وجود دارد که توسط 500 نفر نیروی پلیس کنترل می‌شود بر این اساس تنها می‌توانند به روان‌سازی ترافیک بپردازند.

سرهنگ هاشمی مشکل اصلی ترافیک را ناکارآمدی قوانین دانست و اظهار داشت: به دلیل ضعف قوانین شرایط ترافیکی تغییر نخواهد کرد در آمریکا سرانه خودرو به ازای هر 10نفر بین 9 تا 11خودرو است اما در ایران به ازای هر 10 نفر 4/1 خودرو است اما امریکا مشکلات ترافیکی ما را ندارد.

سرهنگ هاشمی گفت: مدیریت نرم‌افزاری باید در اتوبوسرانی ایجاد شود تا شهروندان طبق برنامه‌ریزی بتوانند از اتوبوس‌ها استفاده کنند البته هنوز خطوط اتوبوسرانی در تهران کامل نشده است
رئیس پلیس راهور تأکید کرد: باید استفاده از خودرو شخصی 100 برابر سخت و محدود شود و به ازای آن حمل و نقل عمومی گسترش یابد تا از مشکلات ترافیکی کاسته شود. احداث هر مترمربع خیابان در تهران 30 میلیون تومان هزینه دارد.

* یک طرفه کردن خیابان آفریقا تا آخر هفته مشخص می‌شود
سرهنگ هاشمی گفت: طرح یک طرفه کردن خیابان آفریقا در دست مطالعه و بررسی است و تا آخر هفته تکلیف یک طرفه شدن این خیابان مشخص می‌شود.

وی اظهار داشت: این طرح در حال مطالعه است یک طرفه کردن خیابان آفریقا از شمال به جنوب، ساعتی شدن یک طرفه بودن خیابان آفریقا و یک طرفه کردن بخشی از قسمت شمال به جنوب در حال مطالعه این 3 طرح هستیم.

سرهنگ هاشمی تأکید کرد: از دست موتورسواران خسته شده‌ایم. روزانه هزار دستگاه موتورسیکلت در تهران توقیف می‌شوند که باید برای پایان دادن به این تخلفات چاره ‌اندیشید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان مقاومت را نمی‌ترساند/ دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین پشتوانه جبهه مقاومت در مصاف با دشمنان است
همچنان دفاع مقدس
غرب از رقابت در حوزه انرژی می‌ترسد
سرهنگ رحیمی فرمانده انتظامی لاهیجان شد
اعلام ترکیب تیم ملی فوتسال ایران مقابل مراکش
واکنش رسمی وزارت امور خارجه به ادعای تهدید مقامات سابق آمریکا توسط ایران
آخرین خبر از ناپدید شدن دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا
طرح «من شهردارم» به مدارس می‌رود
دستگیری عاملان قتل یک زن در شب عروسی
رسانه‌ صهیونیستی: حزب‌الله «تله مرگ» برای اسرائیل آماده کرده است
اجرای موفق مانورهای مداری ماهواره چمران ۱
فوری| جواد نکونام استعفا داد
گوگل و مایکروسافت به جان هم افتادند
محسن رضایی: اسرائیل اصلا جرات حمله به ایران را ندارد
اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر برای کمک به غزه، لبنان و یمن
روابط ایران با بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا تقویت می‌شود
قرارداد ۸۰ میلیاردی مجیدی
صرف سالانه ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی
۳۴۰ نظامی اوکراینی دیگر در یک روز کشته شدند
ساخت۳ بزرگراه در انتهای یادگار، بروجردی و شوشتری
تخفیف در برج میلاد در هفته گردشگری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top