تاریخ انتشار: یکشنبه 1394/01/16 - 16:57
کد خبر: 162767

اعتراض دانشجویان علوم اقتصادی به ادغام دانشگاه چه بود؟

ادامه تحصیل در یک «دانشگاه غیر تخصصی» اعتراض اصلی دانشجویان

ادامه تحصیل در یک «دانشگاه غیر تخصصی» اعتراض اصلی دانشجویان

دانشگاه علوم اقتصادی که طی سال های گذشته با حاشیه های زیادی روبرو بوده است، در دی ماه سال 93 خبرهایی مبنی بر ادغام این دانشگاه با دانشگاه علامه طباطبایی شنیده شد که این مسئله با اعتراض دانشجویان و اساتید روبرو شد که رئیس این دانشگاه این مسئله را منتفی اعلام کرده بود.

خبرنامه دانشجویان ایران: تنی چند از دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی با تجمع در مقابل دانشکده علوم مالی نسبت به ادغام این دانشگاه‌ با دانشگاه خوارزمی اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»، دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی امروز ساعت ۱۰ در اعتراض به ادغام با دانشگاه خوارزمی در مقابل این دانشگاه تجمع کردند.

دانشگاه علوم اقتصادی که طی سال های گذشته با حاشیه های زیادی روبرو بوده است، در اواخر مهر ماه سال 93 خبرهایی مبنی بر ادغام این دانشگاه با دانشگاه علامه طباطبایی شنیده شد که این مسئله با اعتراض دانشجویان و اساتید روبرو شد که رنگ ریز، معاون اداری مالی دانشگاه با حضور در جمع دانشجویان گفته بود: "با مذاکرات انجام شده از سوی سرپرست دانشگاه با قائم مقام وزیر علوم، ادغام این دانشگاه لغو شده و دانشگاه به فعالیت خود به شکل مستقل ادامه خواهد داد."

این مسئله گذشت که پس از پایان تعطیلات نوروز، دانشجویان و اساتید و کارکنان به محض ورود به دانشگاه با تغییر تابلو سردر دانشگاه متوجه ادغام این دانشگاه با دانشگاه خوارزمی شدند، همین مسئله باعث شد که دانشجویان امروز در محوطه این دانشگاه تجمع کنند.

در این تجمع حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ دانشجویان حضور داشتند. همچنین رئیس پیشین دانشگاه علوم اقتصادی و معاونین دانشگاه نیز در میان دانشجویان حاضر شده و شرایط موجود را مبنی بر قانونی بودن ادغام توضیح دادند.

دانشگاه علوم اقتصادی

سبحان‌اللهی: این امر امتیاز بزرگی برای دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی محسوب می‌شود
همین مسئله باعث شد که محمد علی سبحان‌اللهی سرپرست دانشگاه خوارزمی در گفتگویی با باشگاه خبرنگاران در رابطه با بحث ادغام دانشگاه علوم اقتصادی با دانشگاه خوارزمی گفت: با توجه به سیاست هایی که وزارت علوم در خصوص توسعه کیفی و بحث خالی بودن فضای دانشگاه و استفاده از منابع و ادغام دانشگاه‌های کوچک در دانشگاه‌های بزرگ مطرح شده است، دانشگاه علوم اقتصادی با پیشنهاد مسئولان این دانشگاه به دانشگاه خوارزمی و موافقت دانشگاه خوارزمی و البته تصویب ادغام دانشگاه علوم اقتصادی با دانشگاه خوارزمی از سوی شورای گسترش این ادغام صورت گرفت.

وی افزود: دانشگاه علوم اقتصادی یک دانشگاه جدید التاسیس وابسته به اقتصاد دارایی بوده است که هم‌اکنون با یک دانشگاه جامع و قدیمی ادغام می‌شود و این امر امتیاز بزرگی برای دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی محسوب می‌شود.

وی در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه آیا دانشجویان علوم اقتصادی در تهران باید تحصیل کنند و یا کرج اظهار داشت: این دانشجویان در سایت دانشگاه خوارزمی در تهران هستند و در تهران ادامه تحصیل می دهند و جای هیچگونه نگرانی نیست.

سبحان‌اللهی در ادامه در پاسخ به این سوال که چرا دانشگاه علوم اقتصادی با دانشگاهی ادغام شده که اصلا بحثی در این مورد نبوده بلکه تمامی مباحث مبنی بر ادغام دانشگاه علوم اقتصادی با دانشگاه‌های علامه امیر کبیر و خواجه نصیرالدین طوسی بوده تصریح کرد: بحث ادغام دانشگاه علوم اقتصادی با دانشگاه علامه تنها در حد بحث بوده و به شورای گسترش ارجاع داده نشده و رئیس این دانشگاه نیز تمایلی نداشته است و در مورد دو دانشگاه دیگر یعنی صنعتی امیر کبیر و صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی نیز باید بگویم که این دو دانشگاه صنعتی هستند و ربطی به رشته اقتصاد ندارند.

وی خاطر نشان کرد: از این پس مدرک دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی با تایید دانشگاه خوارزمی است و از مهرماه پذیرش دانشجو در دانشگاه علوم اقتصادی وجود ندارد.

مهمترین دغدغه دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی ادامه تحصیل و مدارک فارغ التحصیلی است.

دانشجوی علوم اقتصادی: چرا بدون هماهنگی و اطلاع اقدام به این کار کردند
در همین حال یکی از دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی در این باره به ایسنا گفت: در ایام عید مطلع شدیم که سردر دانشگاه تعویض شده است و پس از پیگیری متوجه شدیم این موضوع در ۲۴ اسفند به تصویب شورای گسترش آموزش عالی رسیده است.

وی با اشاره به پیگیری‌های دانشجویان در وزارت علوم اظهار کرد: زمانی که از وزارت علوم پیگیری کردیم، پاسخ وزارتخانه این بود که روند تبدیل دانشکده به دانشگاه علوم اقتصادی قانونی نبوده است. سوال اینجاست که تقصیر دانشجویان چیست؟ و آیا مسؤلانی که از این موضوع مطلع بودند نباید جلوی پذیرش دانشجو را می‌گرفتند.

وی با این ادعا که این ادغام بدون در نظر گرفتن حقوق دانشجویان انجام شده است به عنوان مثال به موضوع دانشنامه دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه اشاره و گفت: دانشجویان در حالی مدرک دانشگاه علوم اقتصادی را می‌گیرند که مدرک این دانشگاه 10 سال دیگر معتبر نخواهد بود.

دانشجوی دیگری به مقایسه سطح علمی دانشگاه خوارزمی و دانشگاه علوم اقتصادی پرداخت و گفت: دانشگاه علوم اقتصادی در رشته‌های علوم اقتصادی، علوم مالی و مدیریت سطح بالاتری دارد این در حالیست که دانشگاه خوارزمی حتی این رشته‌ها را ندارد.

دانشجوی دیگر در مورد ادغام اظهار کرد: وزارت علوم اعلام کرده است که مساله ادغام دو ماه است که در جریان است. این در حالی است که رییس دانشگاه علوم اقتصادی ادعا کرده چیزی در جریان نبوده است.

رییس دانشگاه علوم اقتصادی: ما فقط به عنوان مجری عمل کردیم
منجذب رییس دانشگاه علوم اقتصادی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد این ادغام گفت: ما فقط به عنوان مجری عمل کردیم. دانشگاه شدن دانشگاه علوم اقتصادی در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب نرسیده بود و شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم روی این مساله موضع داشتند و ما هم به عنوان مجری عمل کردیم.

منجذب به این پرسش که آیا شما از پروسه ادغام اطلاع داشتید یا خیر، پاسخ داد: طبق اطلاعاتی که من داشتم قرار نبود ادغامی انجام شود اما اکنون که ادغام صورت گرفته، باید گفت استقلال این سه دانشکده حفظ می‌شود، زیرا دانشگاه خوارزمی هیچ کدام از رشته های دانشگاه علوم اقتصادی را ندارد و این سه دانشکده توسط همین هیات علمی که تاکنون مشغول به فعالیت بودند اداره می‌شوند.

وی از تاسیس دوره‌های دکتری خبر داد و گفت:تصمیم به تاسیس دوره‌های دکتری داریم و دانشجویان به راحتی می‌توانند ادامه تحصیل دهند.

به گفته رییس دانشگاه علوم اقتصادی، دانشگاه مجموعه ورزشی نداشت در حالی که دانشگاه خوارزمی دارای 32 مجموعه ورزشی و فرهنگی است و دانشجویان می‌توانند از این مجموعه‌ها استفاده کنند.

دانشجویان هنوز سردرگم و دانشگاهی که در گزینه ها نبود

 از سویی دیگر، در تجمع 28مهرماه 93 دانشجویان، معاون اداری مالی این دانشگاه، دانشگاه علامه طباطبایی را از بین دانشگاه های خواجه‌نصیر، خوارزمی و به عنوان گزینه ادغام مطرح کرده بود که پس از اینکه با اعتراض دانشجویان روبرو شد، این گزینه نیز معلق شد؛ جالب اینجا است مسئولین این دانشگاه دلیل رد گزینه دانشگاه خوارزمی را "نگاه تک بعدی و ابزاری دانشگاه‌های فنی" عنوان کرده بودند. حالا با این اقدام شورای گسترش وزارت علوم، یکی از مشکلات اساتید و دانشجویان این دانشگاه، تحصیل در یک دانشگاه «غیر تخصصی» در زمینه علوم انسانی و اقتصادی است، که به هر حال باید دید دانشجویان، اساتید و کارمندان این دانشگاه آیا به ادغام شدن این دانشگاهِ با سابقه و مطرح، تن می دهند؟

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
علوم اقتصادی
1394/01/17 - 12:47

بنظرم اقایون برن اطلاعاتشونو بالا ببرن دانشگاه علوم اقتصادی از سال 1315 تاسیس شده و اصلا تازه تاسیس نیست بسیاری از بزرگان حسابداری و مالی فارغ التحصیل این دانشگاه هستن ،علوم اقتصادی همیشه علوم اقتصادی خواهد ماند
خوارزمی
1394/01/18 - 00:00

رتبه 14000 حسابداری روزانه علوم اقتصاد قبول شده همین رشته با رتبه 3000 شبانه علامه قبول شده بعد شما علامه رو هم رد کردین جالبه نه؟؟؟این یکم خور بزرگ بینی نیس ؟ خوارزمی دانشگاه جامع و البته بسیار هم سر شناس که قطب علمی هم داره در ضمن شما که میگین ما اصلا انتخابش نکردیم بحث اینکه نمیتونستین انتخاب کنین چون قبلا رشته های شما رو نداشته اصلا
بهار
1394/01/18 - 16:50

من با دوست عزیزن کاملا موافقم شما که رتبه۱۴هزار حسابداری دارین چطورازسطح علمی بالا صحبت میکنین؟یه دانشکده کوچیک و سطح علمی بالا؟دانشگاه خوارزمی ازبهترین دانشگاه های ایران و بسیار معتبره و این رشته ها رو نداره که شما میخواستین انتخاب کنین یا نکنین.وموضوع دیگه دانشجوهای علامه اعتراض کردن نه شما و ماهم مثل علامه ساکت نمیشینیم که هر دانشکده بی نام و نشون رو با ما ادغام کنن اگه علوم اقتصادی خوب بود که به دانشگاه های دیگه نمیچسبوندنش
ارشد علوم اقتصادی
1394/01/19 - 12:04

اون دوستانی که اطلاعات ندارن لطفا نظر ندن... بچه ها با رتبه دو رقمی و زیر ۱۵۰ رشته های ارشد این دانشگاه رو قبول میشن... زمانی که خواجه نصیر و امیرکبیر MBA نداشت، این دانشگاه داشت
واقعا خیلی دور از عقله آدم بدون اطلاعات نظر بده... حالا دانشجو های رتبه برتر این دانشگاه باید برن زیر پرچم خوارزمی که بارتبه های خیلی ضعیف دانشجو میگیره... جای تاسفه... تاسف بیشتر واسه کسانی که بدون آگاهی نظر میدن....
نسرین
1394/01/19 - 12:31

بهتره که اول اطلاعاتمون را از موضوعی بالا ببریم و بعد راجع بش صحبت کنیم. دانشگاه علوم اقتصادی در رشته های مالی. mba و مدیریت جز تاپترین دانشگاه های کشوره و ما با رتبه های 60 تا 120 وارد رشته mba در مقطع ارشد شدیم در صورتیکه رتبه 3000 وارد مقطع ارشد دانشگاه خوارزمی شده. دانشگاه علوم اقتصادی در رشته های تخصص خودش بسیار غنی عملکرده و از دانشجویانی با رتبه های عالی در مقاطع تحصیلات تکمیلی برخوردار هست. در صورتیکه دانشگاه خوارزمی در رشته های مشترک این 2 دانشگاه بسیار پایین تر از دانشگاه علوم اقتصادی هستش. و البته استفاده از لغاتی مثل چسبوندن و ما اینجوریم شما اونجور در شان ما دانشجوهای تحصیلکرده نیست. ما به وضع خودمون اعتراض داریم چون از توانایی های خودمون آگاهی داریم و هدف ما بسیار بالاتر از این کل کل های بچگانه هستش. اگر دانشگاه خوارزمی رشته های ما مثل mba رو داشت ما ترک تحصیل میکردیم ولی بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه های خوبی چون خواجه نصیر امیرکبیر تهران و سایر دانشگاه های خوب کشور با رتبه 90 وارد دانشگاه خوارزمی نمیشدیم!!!!!!
mk
1394/01/19 - 12:33

دوستان عزیز،باید بدونین دانشگاه علوم اقتصادی هرچقدرم ضعیف باشه ازنظر شما بر اساس رنکینگ های اعلام شده توسط نهادهای مربوطه همیشه با اختلاف عجیب و زیادی بالاتر از دانشگاه خوارزمی بوده و هست و جالبتر اینکه همین رتبه ای هم که دانشگاه خوارزمی داره بخش زیادیش بخاطر وسعت فیزیکی این دانشگاه هست و اگه بحث علمی فقط مدنظر باشه قطعا خیلی خیلی خیلی اختلاف ما بیشترم میشه!!!!و در مورد رتبه ای که فرمودین باید بدونین که در رشته اقتصاد دانشگاه علامه هم بنده دیدم کسی که با رتبه 10 هزار قبول میشه!!!لطفا منطقی به موضوع نگاه کنین و مستقل باشین..در پناه حق..
علوم اقتصاد
1394/01/19 - 13:26

من رتبه 3000 ریاضی درکنکور بودم و رشته های خوارزمی رو بعد از علوم اقتصادی انتخاب کردم. وگرنه خیلی راحت میتونستم یه رشته ی دیگه رو توی خوارزمی بخونم. شمایی که از سطح علمی علوم اقتصاد اطلاع ندارید بهتره که قضاوت نکنید.
در ضمن اگه به رنکینگ وزارت علوم یه نگاهی بندازید میبینید که رتبه علوم اقتصاد 32 و رتبه خوارزمی 60 هست.
علوم اقتصاد شناخته شده ست و این رو تمام کسانی که توی مالی و حسابداری حرفی برای گفتن دارن،میدونن و نیازی به اثباتش نیست.
علوم اقتصاد
1394/01/19 - 13:34

و در ضمن در مقطع ارشد علوم اقتصاد، بچه ها با رتبه های دورقمی وارد شدند.
مسعود
1394/01/19 - 15:49

من خودم مهندسی صنایع گرایش علوم تصمیم 2 تا گزینه داشتم علوم اقتصاد و خوارزمی
و با رتبه 42 ارشد علوم اقتصاد و انتخاب کردم
در اینکه خوارزمی دانشگاه بزرگیه شکی نیست
اما علوم اقتصادی تو یسری رشته های تخصصی مالی حرف ها داره برا گفتن
خوارزمی
1394/01/19 - 19:14

میدوارم مشکل تون زود تر حل بشه و اینقدر به دانشجوهای دانشگاه خوارزمی بی احترامی و انگ پایین بودن سطح عمی نزنید چون من با رتبه دو رقمی تو این دانشگاه درس میخونم .امیدوارم با دانشگاه نا ادغام نشید
mk
1394/01/20 - 01:00

دوست عزیز..ما نهایت احترامو برای شما و کلیه مجموعه خوارزمی قایلیم و اگه بحث مقایسه مطرح شد به دلیل کامنت اول که خود شما گذاشتین بود که مارو زیر سوال بردین!!وگرنه کسی قصد زیر سوال بردن شما و جایگاه علمیتونو نداره،بنده دانشجوی ارشد مالی هستم و تو کلاس ما از رتبه 39 قبول شدن!!وجدانن شما اگه همچین رتبه ای میاوردین و علامه و بهشتی و حتی شبانه تهران قبول میشدین حاضر بودین خوارزمی رو انتخاب کنین؟!ولی علاوه بر اون رتبه 39 ،رتبه های 41 43 و ... هم علوم اقتصادی رو انتخاب کردن میتونین تشریف بیارین باهامون صحبت کنین نشونتون بدیم کارنامه هامونو!! خواهشا برای زحمت ما ارزش قایل باشین و از مسولین دانشگاهتون بخواین اول بخاطر خود شما و بقیه دوستاتون و در درجه دوم بخاطر ما این ادغامو کنسل کنن و بزرگی و آگاهی خودشونو به همه اثبات کنن.موفق باشین.
علم یا ..
1394/01/26 - 09:43

یه مسئله ای که وجود داره اینکه اگر می خواستم کرج درس بخونم خوب توی شهرستان خودم درس می خوندم تازه زحمت کمتری هم برای قبول شدن توی کنکور می کشیدم
تورهای مسافرتی آفری
نشست بررسی سیاست‌های پوشاک زنان در دوره قاجار و پهلوی
جمعی از فعالان حوزه زنان از جلیلی حمایت کردند
ستاد انتخابات: هر نامزد می‌تواند یک نماینده به عنوان ناظر در شعب داشته باشد
پورمحمدی: برای تعیین سرنوشت خود به پای صندوق‌های رای بیایید
خبر خوش باشگاه پرسپولیس برای هوادارن
واکنش کوبنده حزب الله لبنان به ترور فرمانده ابونعمه +جزئیات
اینفوگرافیک/ نحوه دریافت کارت شرکت در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
چند درصد سدهای پنج‌گانه تهران پر آب است؟
دیدار مخبر با پوتین در حاشیه اجلاس شانگهای +فیلم
زمان ثبت‌نام اربعین اعلام شد
آزادی گروگان و دستگیری آدم ربایان در زاهدان +فیلم
این خمیردندان‌ها را نخرید
واریزی جدید برای بازنشستگان تامین اجتماعی
اهتزاز بزرگترین پرچم فلسطین جهان در تهران +فیلم
مرگ‌ و میر هاری در ایران به مرز اخطار رسید
تصویر شهید رئیسی روی میز مخبر در اجلاس شانگهای + عکس
رونمایی از تندیس شهید امیرعبداللهیان در صداوسیما +فیلم
پیام‌ مقاومت فلسطین بعد از شهادت حاج ابونعمه
در دولت روحانی بنزین و ارز ۳ تا ۹ برابر گران شد
دیپلماسی ایران در منطقه و افول آمریکا حیرت‌آور است
انتظار داشتید مجرمان حاکم بر FATF شما را از فهرست تحریم خارج کنند؟!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top