تاریخ انتشار: چهارشنبه 1394/01/26 - 09:56
کد خبر: 163705

واکنش «علم‌الهدی» به اظهارات اخیر هاشمی

خبرنامه دانشجویان ایران: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در زمان امام (ره) دلواپسان امام راحل و آرمان‌های ایشان را قبول نداشتند و ضدانقلاب و یا متحجر بودند، درحالی‌که امروز کسانی که به‌عنوان دلواپسان نظام و انقلاب در صحنه هستند، جزئی از انقلاب محسوب می‌شوند.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس، با اشاره به سخنان اخیر هاشمی رفسنجانی در همایش بانوی انقلاب و متحجرخواندن دلواپسان دوران امام خمینی (ره) اظهار داشت: به‌نظر بنده ما زیاد نمی‌توانیم بر روی مسئله نقل خاطرات آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی تکیه کنیم و در رد و یا اثبات آن‌ها سخن بگوئیم.

امام جمعه مشهدمقدس با اشاره به بیانات رئیس‌جمهور و هاشمی‌رفسنجانی در زمینه بی‌حجابی‌ در این همایش، بیان کرد: موضوع دیگر موضعی بود که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و رئیس جمهور در این همایش در برابر بی‌حجابی گرفتند که بنده نیز به این موضع ایراد دارم.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه این همایش به مناسبت بزرگداشت بانوی انقلاب برگزار شده بود، تصریح کرد: به طور قطع این شخصیت به واقع همسنگر امام خمینی (ره)، در تمام مشاهدات و فعالیت‌های انقلاب‌ساز ایشان بوده و وی بانویی است که به عنوان مظهر تمام فضائلی بوده که نمونه آن را تنها می‌توان در صدیقه اطهر(س) جستجو کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه این خانم مظهر عفاف و حجاب و عصمت است، گفت: حال چرا باید در همایشی که برای بزرگداشت این اسوه برپا شده و با این افتخار که وی همسنگر امام خمینی (ره) بوده‌اند آقایان در مورد سبک کردن مسئله حجاب و یا منکر نبودن بی حجابی صحبت کنند، به طور قطع این بزرگترین جفا در حق همین خانم است.

وی افزود: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در سال‌های انقلاب در مسئله بی‌حجابی آن‌قدر برخورد داشته‌اند که نشانه‌های مثبت آن هویدا است ولی حالا و بعد از سال‌ها و البته با وجود گذر سن، وی در این همایش در رابطه با کوچک کردن مسئله حجاب و یا کم اهمیت دادن منکر بی حجابی سخن بگویند؛ این مسئله خلاف انتظار و خواسته مردم است.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به بخشی دیگر از سخنان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، افزود: در زمان امام خمینی (ره) کسانی دلواپس بودند که امام(ره) و آرمان‌های ایشان را قبول نداشتند و با اندیشه‌های خاص سیاسی و انقلابی وی مخالف بودند.

امام جمعه مشهد مقدس گفت: آن‌ها یا ضدانقلاب بودند و یا جزو متحجرین، حال این بدین معنا نیست که اگر فردی دلواپس انقلاب است ما آن‌ها را بدین سمت سوق دهیم و آن‌ها را متحجر بخوانیم. به‌طور قطع سخن آیت‌الله هاشمی رفسنجانی درست نیست چرا که این افراد که امروز به عنوان دلواپسان نظام و انقلاب در صحنه هستند، جزئی از انقلاب محسوب می‌شوند.
 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حسینیه معلی از ابتدای محرم پخش می شود
چرا مناظره زنده جلیلی و پزشکیان مهم است؟
تذکر نماینده مجلس به مسعود پزشکیان +فیلم
هشدار هواشناسی به کشاورزان کشور
جزئیات برگزاری مناظره‌ها مشخص شد +فیلم
وزیر صمت: خودروهای مشابه تولیدداخل وارد می‌کنیم
تولید نایلون
معاون وزیر نفت: شوک قیمتی بنزین راهکار رفع مشکل سوخت‌ نیست
سخنگوی شورای نگهبان: صحت انتخابات مرحله اول به تأیید شورای نگهبان رسید
جلیلی در جمع بازاریان: برای ۱۷ معضل اصلی بازار برنامه داریم
جدایی یک پرسپولیسی قطعی شد
پرسپولیس ۱۸۰ میلیارد تومان گرانتر از استقلال
مهاجم تیم ملی ایران در تور مورینیو
بیانیه جبهه پایداری درباره وحدت نیروهای انقلاب حول سعید جلیلی
اعتراض ایران به وزارت خارجه انگلیس +جزئیات
تصمیم باشگاه استقلال در مورد یامگا
جلیلی به بازار تهران رفت +فیلم
سریال معروف کره‌ای از سه‌شنبه در تلویزیون
چرا قالیباف امروز به مجلس نرفت؟
خواننده پاپ معروف از آمریکا به ایران بازگشت
وزیر آموزش و پرورش: مسمومیت سریالی دانش‌آموزان جنگ شناختی بود +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top