تاریخ انتشار: پنجشنبه 1394/01/27 - 09:46
کد خبر: 163797

کتاب جدید دکتر پیغامی منتشر شد

خبرنامه دانشجویان ایران: تازه‌ترین اثر مکتوب دکتر عادل پیغامی با نام «درس‌گفتارهای اقتصاد مقاومتی» با موضوع تبیین نظریۀ اقتصاد مقاومتی، مبتنی بر اندیشۀ اقتصادی مقام معظم رهبری توسط انتشارات بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام به همت مؤسسۀ علمی- فرهنگی سدید آماده انتشار شد.

به گزارش روابط عمومی مؤسسۀ علمی-فرهنگی سدید، این اثر که به تبیین نظریۀ اقتصاد مقاومتی، مبتنی بر اندیشۀ اقتصادی مقام معظم رهبری می‌پردازد به دنبال آن است تا مطالبات مقام معظم رهبری در حوزۀ اقتصاد مقاومتی را با زبانی ساده، روان و شفاف بیان کند.

این کتاب، دارای سیزده فصل می‌باشد که به بیان موضوعاتی چون: مفهوم اقتصاد مقاومتی از منظر مقام معظم رهبری، رابطۀ اقتصاد مقاومتی و استقلال اقتصادی، تبیین دانشگاهی ابعاد اقتصاد مقاومتی، راهکار عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی، الزامات نظریه‌پردازی در اقتصاد مقاومتی، تبیین حماسۀ اقتصادی، مردمی کردن اقتصاد، راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی، نقش اقتصاد تعاونی و بخش خصوصی در اقتصاد مقاومتی، جایگاه مبارزۀ سیستمی علیه فساد و رانت در حمایت از تولید ملی، مدیریت ارز در اقتصاد مقاومتی، اثر اجرای اقتصاد مقاومتی در عبور از تحریم، عملیات روانی و رسانه ای؛ بهترین ابزار در اقتصاد، بررسی طرح هدفمندی یارانه‌ها در اقتصاد ایران، و تبیین اقتصاد مستضعفین و پابرهنگان در اقتصاد ایران پرداخته است.

در بخشی از «مقدمه ناشر» آورده شده:

طرح ایدۀ اقتصاد مقاومتی و چارچوب‌های کلان آن توسط رهبر معظم انقلاب، با توجه به اینکه ثمرۀ سال‌ها غور در مبانی اسلامی، تجربۀ فعالیت اجرایی در سطوح مختلف مدیریتی نظام و نیز استفاده از نظرات کارشناسی شبکه‌ای از نخبگان و صاحب‌نظران کشور است، می‌تواند فرصتی ارزشمند را در فضای علمی کشور رقم زند که طی آن با توجه به جایگاه ولی فقیه در کلان جامعه، زمینه برای حرکت پر شتاب مجامع علمی و آحاد اندیشمندان و صاحب‌نظران فراهم گردد.

گفتنی است این کتاب، حاصل سلسله جلسات علمی- آموزشی اقتصاد مقاومتی با تأکید بر اندیشه‌های اقتصادی رهبر معظم انقلابمد‌ظله‌العالی است که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادقعلیه‌السلام و با حضور جمعی از دانشجویان اقتصاد برگزار گردیده و توسط پژوهشگران مؤسسۀ علمی- فرهنگی سدید به طور تخصصی مورد تدوین، بازبینی و تکمیل قرار گرفته و گامی است برای تبیین علمی این نظریه در محافل دانشگاهی، تا زمینۀ نقد و اصلاح هرچه بیشتر این موضوع با همت اهالی اقتصاد فراهم گردد.

لازم به ذکر است چاپ اول این کتاب در ۵۱۹ صفحه و به قیمت ۱۵,۰۰۰ تومان در بهار ۹۴ منتشر شده است و در غرفه انتشارات بسیج دانشگاه امام صادق(ع) در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه خواهد شد.

برای تهیۀ این کتاب می‌توانید به سایت مؤسسۀ علمی-فرهنگی سدید مراجعه یا با شماره‌های ۰۲۱۶۶۴۸۵۸۵۰، ۰۲۱۶۶۴۸۶۱۲۰ و ۰۹۱۰۹۸۰۵۰۵۵ تماس حاصل فرمائید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کابینه رژیم صهیونیستی با اجماع رای به تعطیلی الجزیره داد
نمایندگان اقلیت‌های دینی هتک حرمت قرآن در سوئد را محکوم کردند
متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در شورای نگهبان تایید شده است
بارزانی به تهران سفر می‌کند
دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است
کلید اولیه آزمون دستیاری پزشکی منتشر شد
برگزاری دومین مرحله انتخابات مجلس در هشت حوزه به صورت الکترونیکی
مصوبه قانونگذاران آمریکایی برای جرم‌انگاری انتقاد از اسرائیل
ملتهب شدن اوضاع کرانه باختری در سایه حمله مجدد نظامیان صهیونیست
تحقیق و تفحص بین المللی برای محاکمه سران جنایتکار رژیم صهیونیستی
دیدار وزرای خارجه ایران و سودان در گامبیا
امیرعبداللهیان با وزیر خارجه گامبیا دیدار کرد
امکان گزینش در دور دوم انتخابات مجلس آسان‌تر است
تشدید اعتراضات فلسطینی/ جنبش مشترک دانشگاه‌های جهان
کارآگاه بازی برادر مقتول برای یافتن سر جسد و شناسایی قاتل | راز جسد بدون سر با خالکوبی ستاره فاش شد
مینی بوس حادثه‌ساز در شهرستان سامان وارد یک حسینیه شد
پسر نابغه ایرانی می خواست فضانورد شود و با سفینه به کره ماه سفر کند اما سارق شد
۶ پیشنهاد ایران به سران کشورهای اسلامی در خصوص رژیم اشغالگر
عضو ارشد حماس: پیشنهاد توافق کنونی بهتر از قبلی هاست
تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه
تمجید میرجلال‌الدین کزازی از «مست عشق»
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top