تاریخ انتشار: دوشنبه 1394/02/07 - 09:01
کد خبر: 164893

بدنامی پالم به صادرات رسید

خبرنامه دانشجویان ایران: عراق، ماست‌ تولید شده در کشورمان را به‌دلیل وجود پالم مرجوع کرد؛ این خبر در کنار صدماتی که به صادرات کشور می‌زند، سبب نگرانی دوباره شهروندان نسبت به سلامت محصولات لبنی تولید داخل نیز خواهد شد.

به گزارش تسنیم، عراق، ماست‌ تولید شده در کشورمان را به‌دلیل وجود پالم مرجوع کرد؛ این خبر در کنار صدماتی که به صادرات کشور می‌زند، سبب نگرانی دوباره شهروندان نسبت به سلامت محصولات لبنی تولید داخل نیز خواهد شد، به همین دلیل باید روی قوانین و مقررات مربوط به تولید بویژه در حوزه صادرات تجدید نظر اساسی صورت بگیرد.

باید یادآور شد بحث صادرات از ابعاد مختلفی قابل توجه است،زیرا صادرات در مرحله اول توانمندی کشورها را نشان می دهد و از سوی دیگر انتقال دهنده پیام، ارزش و فرهنگ است که البته به نوع کالا بستگی دارد.

از این گذشته صادرات می تواند به خوشنامی تولیدات داخلی یا بدنامی آنها منجر شود. به همین دلیل وزارتخانه مربوط باید بجد به این موضوع ورود کرده تا با مرجوع شدن محصولات تولید داخل کشور زمینه برای پیروزی رقیبان فراهم نشود.

این در حالی است که چنین اتفاقاتی می تواند بازگشت دوباره به بازار عراق را برای ما مشکل کند.

این بی توجهی صدمات دیگری نیز به صادرات کشور می زند زیرا باعث ایجاد ذهنیت منفی نسبت به دیگر محصولات کشورمان نیز خواهد شد، به همین دلیل بعید نیست که دیگر کشورها دست به تغییر قوانین بزنند یعنی با پیچیده کردن ساختار واردات کالا از کشورمان، شرایط را برای تولیدکنندگان دشوار کنند.

نباید فراموش کرد که این اتفاق بازار داخلی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد، زیرا معمولا اغلب مردم بر این باورند که کالاهای صادراتی کیفیت بهتری دارد، از این رو این شبهه برای شهروندان ایجاد می شود که وقتی لبنیات صادراتی حاوی پالم است به طور حتم محصولات داخلی نیز چنین مشکلی دارد.

با توجه به اظهارات مدتی قبل وزیر بهداشت درباره برخورد با شرکت هایی که از پالم در محصولات لبنی خود استفاده می کردند، نباید شاهد تکرار چنین ماجراهایی آن هم در این سطح باشیم، زیرا عراق به رغم مشکلاتی که دارد این موضوع را تشخیص داده و با مرجوع کردن این محصولات، دست به اقدامی ضربتی زده است.

برای رفع این مشکل و تکرار نشدن آن باید دستگاه ها و افرادی که می توانستند از صادرات این محصول جلوگیری کنند به شکل جدی توبیخ شوند، علاوه براین باید به کشور عراق اطمینان داده شود که در آینده چنین خطاهایی رخ نخواهد داد.

این موضوع را نباید عادی دانست چون می تواند به بدنامی تولیدات کشور و واگذاری بازار به رقیبان منجر شود. باید بررسی های لازم برای شناسایی عوامل مقصر انجام شود و دستگاه های مربوط توضیحات لازم را ارائه کنند.

منبع: جام جم

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترافیک شدید در مسیرهای منتهی به بزرگراه کلانتری مشهد
عضویت سازمان ملی استاندارد در (ILAC) پس از ۳ دهه
آمادگی ایران برای همکاری‌های همه‌جانبه در حوزه فناوری هسته‌ای
روسیه: ۱۱۴۰ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
رایزنی وزیر خارجه ترکیه با «اسماعیل هنیه» درباره مذاکرات آتش‌بس
آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده مشهد + فیلم
تمرین پرسپولیس با ۲ غایب برگزار شد
جشن بزرگ امام رضایی ها از قاب شبکه تهران
رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان فلسطین
نمایشگاه کتاب در ۷ روز ۳۱۲ میلیارد تومان فروش داشت
دعوت عربستان از قاریان ایرانی و اعزام نماینده کشورمان به مسابقات قرآن ترکیه
ساخت دستگاه در جهاددانشگاهی شریف با شعار سال کلید خورد
در جلسه کمیسیون اصل نود و وزیر بهداشت چه گذشت؟
رهبر انقلاب نفیا و اثباتا دربارۀ تعطیلی شنبه‌ها نظری نداده‌اند
چرا برای تعطیلی شنبه‌ها به دفتر رهبر انقلاب نسبت خلاف می‌دهید؟
شمار شهدای غزه به ۳۵ هزار و ۲۳۳ نفر رسید
نخست‌وزیر اسلواکی کیست و چه دیدگاه‌هایی دارد؟
ایران سوءقصد به جان نخست‌وزیر اسلواکی را محکوم کرد
اهتمام ویژه چین برای تعمیق و توسعه همه جانبه روابط با ایران
وزیر جنگ اسبق اسرائیل: سنوار در تونل‌‌ها، جنگ را بهتر از نتانیاهو مدیریت می‌کند
پیش‌بینی اوپک در مورد تقاضای نفت در سال ۲۰۲۴
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top