تاریخ انتشار: چهارشنبه 1394/02/16 - 10:36
کد خبر: 165684

شورای پول و اعتبار در خدمت دولت!

خبرنامه دانشجویان ایران: حسین راغفر، عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا(س) در گفتگو با «نسیم» در خصوص عملکرد شورای پول و اعتبار در اقتصاد کشور اظهار کرد: در حال حاضر شورای پول و اعتبار نقش چندانی در اقتصاد کشور ندارد و بین تصمیمات این شورا و بانک مرکزی تفاوتی دیده نمی شود.

وی با بیان این مطلب که "شورای پول و اعتبار تبدیل به شورایی همسو با سیاست های بانک مرکزی شده است" گفت: دولت برای توسعه اقتصاد کشور تلفیقی از دو سیاست پولی و آزادسازی اقتصادی را دنبال می کند که این سیاست در حال حاضر به شورای پول و اعتبار هم سرایت کرده است.

شورای پول و اعتبار در خدمت سیاست های اقتصاد آزاد است

عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا(س) خاطرنشان کرد: شورای پول و اعتبار هر آنچه که دولت و بانک مرکزی دنبال میکند را پیگیری می کند و متاسفانه در خدمت سیاست های اقتصادی بازار آزاد قرار گرفته است.

راغفر با انتقاد از نقش کمرنگ بخش خصوصی در شورای پول و اعتبار تصریح کرد: بخش خصوصی حق رای آنچنانی در شورای پول و اعتبار ندارد گرچه در حال حاضر نماینده اتاق بازرگانی در شورای پول و اعتبار شخص موجهی است و منافع بخش خصوصی را در این شورا به خوبی پیگیری می کند ولی بازهم باید قدرت بخش خصوصی در شورای پول و اعتبار بیشتر شود.

وزن تجارت و واردات در شورای پول و اعتبار بیش از تولید است

وی به سهم گروه های مختلف بخش خصوصی از شورای پول و اعتبار اشاره و به نسیم عنوان کرد: اگر سهم گروه های مختلف بخش خصوصی در شورای پول و اعتبار بررسی شود، در می یابیم که در حال حاضر سهم بخش تجاری به خصوص بخش واردات از بخش تولید در شورای پول و اعتبار بیشتر است.

این اقتصاددان تصریح کرد: نگرانی ها و مشکلات بخش تولید در حال حاضر به درستی در شورای پول و اعتبار منتقل نمی شود و این نیاز احساس می شود که افراد مستقل به شورای پول و اعتبار بیایند و سیاست های تولیدی را در این شورا تقویت کنند.

راغفر با انتقاد از غلبه افراد دولتی به غیر دولتی در شورای پول و اعتبار به «نسیم» گفت: با توجه به این که اعضای دولتی در شورای پول و اعتبار بر افراد غیر دولتی غلبه دارد، بنابراین هرچه مطابق میل دولت و بانک مرکزی باشد، در شورای پول و اعتبار به تصویب می رسد.

دولتی‌ها در پوشش های مختلف نمایندگان خود را در شورای پول و اعتبار قرار داده اند

وی جایگاه درست شورای پول و اعتبار را خارج از دولت دانست و عنوان کرد: شوراهایی مانند شورای پول و اعتبار باید شوراهایی تخصصی در بیرون از دولت باشند، اما متاسفانه در حال حاضر دولت و بانک مرکزی به نمایندگان خود را در پوشش های مختلف وارد شورای پول و اعتبار کرده است.

عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا(س) خاطرنشان کرد:صدایی که از شورای پول و اعتبار خارج می شود صدای واحدی است و دیدگاههای مختلف از این شورا خارج نمی شود که این مسئله آینده سیاست های پولی کشور را به خطر می اندازد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مجری مشهور صداوسیما کفن‌پوش شد +فیلم
غرفه یمن در نمایشگاه کتاب تهران افتتاح شد
باغ فتح آباد +عکس
عیادت خنده‌دار از استاد قرائتی +فیلم
انتخابات در ۸ حوزه الکترونیک برگزار می‌شود+فیلم
موتورسواری نوجوانان قانونی شد؟
خاطره جالب یکی از مدیران سابق بهشت زهرا +فیلم
باشگاه استقلال محکوم شد
تولید یک داروی مهم برای نخستین بار در کشور +جزئیات
پنتاگون هم توقف ارسال تسلیحات به تل‌آویو را تایید کرد
شعار «مرگ بر اسراییل» به زبان فارسی اسم رمز جهانی شد
بیانیه جبهه پایداری انقلاب اسلامی جهت دعوت مردم در دومین دوره انتخابات مجلس
تحویل ۲۴۰ هزار واحد باقی‌مانده مسکن مهر
۲۰۰ ماموریت جاسوسی بر فراز غزه توسط انگلیسی‌ها
کاهش صادرات گاز در سال گذشته
هدف قرار گرفتن سه کشتی اسرائیلی
دور جدید مذاکرات ایران و آمریکا در راه است؟
واگذاری بیش از ۷۰۰۰ مسکن و زمین به مردم قم
توقیف شناورهای حامل سوخت قاچاق در سواحل مکران
خط قرمز سازمان غذا و دارو در محصولات غذایی
بانوی ایرانی ناظر دیدار فینال جام باشگاه‌های فوتبال آسیا شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top