تاریخ انتشار: یکشنبه 1394/02/20 - 14:30
کد خبر: 166036

اعتراض بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی نسبت به وضعیت دانشکده علوم سیاسی و اقتصادی

خبرنامه دانشجویان ایران: بسیج دانشجویی دانشکده علوم اقتصادی و سیاسی دانشگاه شهید بهشتی، اعتراض خود را نسبت به وضعیت علمی، فرهنگی و تشکیلاتی این دانشکده با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بسیج دانشجویی دانشکده علوم اقتصادی و سیاسی دانشگاه شهیدبهشتی، درخصوص وضعیت علمی، فرهنگی و تشکیلاتی این دانشکده در بیانیه‌ای اعتراضی اعلام کرد: بسیج دانشجویی به عنوان نماینده جنبش دانشجویی وظیفه خود می‌داند که در برابر رفتار خلاف قانون و دور از شان دانشجو در دانشکده علوم اقتصادی و سیاسی دانشگاه شهیدبهشتی سکوت نکرده و از رئیس دانشگاه خواستاریم موارد مذکور را بررسی کرده و تذکرات و اقدامات لازم درخصوص برطرف شدن مشکلات موجود را اعمال کند.

در این بیانیه آمده است:

 با تحولات مدیریتی در سطح دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی در سال 92 امید آن می‌رفت تا با ورود سبک مدیریتی جدید دانشکده اقتصاد بیش از پیش پویا و در عرصه علمی، فرهنگی و سیاسی پیشتازتر و سطح علمی دانشکده ترقی بیشتری پیدا کند اما تنها چند هفته از انتصاب رئیس جدید دانشکده آقای عباس عرب‌مازار نگذشته بود که انتصابات جدید در دانشکده تمام امیدهای پیش روی دانشجویان را ناامید کرد. انتصاباتی که بیشتر از آن که بوی لیاقت افراد به مشام برسد بوی باند بازی و فامیل بازی را به مشام می‌رسانید. افرادی به مسئولیت‌های دانشکده منصوب شده بودند که صلاحیت‌های حداقلی من جمله حضور فیزیکی و مداوم در دانشگاه را نداشته و این را در مسئولیت‌های قبلی خود در دانشکده به اثبات رسانده بودند. امروزه برای دانشجویان ورودی 92 و 93 رشته اقتصاد مدیرگروه معنایی ندارد چرا که برادر محترم رئیس دانشکده که به عنوان مدیر گروه اقتصاد منصوب شدند در ماه به تعداد انگشتان دست هم در دانشکده حاضر نیستند و دانشجویان برای یک امضای ساده از مدیر گروه آواره دفتر بازی‌ها و امضاء بازی‌ها در داخل دانشکده می‌شوند. و بخاطر اینکه این امر زیاد به چشم نیاید دفتر مدیرگروه به کلی تعطیل و به اتاق کادر اداری تبدیل شده است و بعضا دانشجویان برای انجام امور آموزشی خود به جای مراجعه به مدیرگروه به رئیس دانشکده مراجعه می‌کنند که بسیار جای تاسف دارد.

نگاه مسئولین دانشکده به دانشجویان نیز جای بسی تاسف داشته به جای آنکه دانشجویان را ارباب رجوع خود بدانند به مانند یک عده افراد مزاحم، با دانشجویان رفتار داشته و رفتار شان  با تشکل‌ها به عنوان نمایندگان دانشجویان لغو  پی‌درپی برنامه‌ها همراه است. برای مثال لغو جشن ورودی‌های سال 1393، که با همراهی و هماهنگی همه تشکل‌های دانشکده و همکاری دبیر فرهنگی دانشکده و معاونت محترم فرهنگی دانشگاه  همراه بوده است. یا لغو نشست رئیس کل سابق بانک مرکزی با یکی از اساتید دانشکده در سالن کنفرانس دانشکده و یا اقدام اخیر رئیس دانشکده در ندادن تالار به برنامه اکران مستند اقتصادی به بهانه‌های واهی. که این امور نشان دهنده مدیریت دیکتاتور مآبانه و قلدرمابانه رئیس دانشکده  است. این قبیل رفتارهای نادرست تاحدی به وقاحت نزدیک شد که حتی در پاسخ به درخواست دانشجویان در خصوص استفاده از یک استاد برای یکی از دروس دانشکده، دانشجویان را با القابی خطاب قرار می‌دهد که بسیج دانشجویی بیان آن را در شأن خود نمی‌داند و از تکرار مجدد ان اجتناب می‌کند. در خصوص فعالیت‌های تشکیلاتی تشکل‌ها و انجمن‌های فعال در دانشکده به جای استقبال از پویایی فضای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از هر راهی برای سنگ انداختن مقابل پای تشکل‌ها و انجمن‌ها استفاده شده و با بایکوت کردن امکانات موجود در دانشکده نظیر سالن کنفرانس و سالن اجتماعات سبب شده تا برنامه‌های تشکل‌ها تا مرحله لغو پیش برود. چنانکه مقام معظم رهبری(مد) فرموده‌اند: «دانشجویان یکى از قشرهاى زنده و فعّال و با نشاطند. در قضایاى اجتماعى و سیاسى هم باید همین‏طور زنده و فعّال و بانشاط شرکت کنند» دانشجویان بایستی در مسائل اجتماعی و سیاسی مشارکت پویا داشته باشند که بستر ساز این مشارکت‌ها چیزی جز تشکل‌های دانشجویی نیست که متاسفانه رئیس محترم دانشکده دقیقا برخلاف منویات رهبر انقلاب در حال مدیریت هستند.

سخن مضحک دیگری که از قول رئیس محترم دانشکده شنیده می‌شد این بود که برنامه‌های سیاسی را در دانشکده ما برگزار نکنید که در پاسخ این جمله این است که دکتر عرب مازار یک بار به سر در دانشکده‌ای که رئیس آن شده‌اند نگاه بیندازند که نام آن علوم اقتصادی و سیاسی است. برنامه‌های سیاسی در دانشکده علوم سیاسی برگزار نشود در دانشکده زیست شناسی برگزار شوند؟؟!! یا دانشکده مهندسی برق؟ جدای از این آیا دانشجو نباید سیاسی باشد و بینش سیاسی پیدا کند؟ آیا قدرت تحلیل و بررسی که مورد مطالبه مقام معظم رهبری نیز است بدون برگزاری نشست‌ها و برنامه‌های تشکل‌ها محقق می‌گردد؟

این قبیل اقدامات و رفتارها علی‌رغم سکوت دوساله بسیج دانشجویی نه تنها پایان نیافته، بلکه بر شدت و وقاحت بیشتر این رفتارها افزوده شده است. بسیج دانشجویی به عنوان نماینده جنبش دانشجویی وظیفه خود می‌داند که در برابر رفتارهای خلاف قانون و دور از شان دانشجو سکوت ننموده و از رئیس محترم دانشگاه جناب آقای دکتر طهرانچی خواستاریم موارد مذکور بررسی نموده و تذکرات و اقدامات لازم درخصوص برطرف شدن مشکلات موجود را اعمال کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
باور غلط درباره برنج کته و آبکش
حمایت سفیر آمریکا از سفر بارزانی به بغداد
گزافه‌گویی جدید لیبرمن علیه ایران
صفحه نخست روزنامه‌های پنجشنبه ۱۴ تیر
ملت کشور خود را قفس نمی‌بینید بلکه مثل شهید سلیمانی، کشور را حرم می‌بیند/ عده‌ای به نداشتن برنامه افتخار می‌کنند
دیوار خود تحریمی زمین باید شکسته شود/ یک جهان فرصت نهفته در دستان مردم برای حل معضل مسکن وجود دارد
پرویز فتاح: با انتخاب آقای جلیلی راه مقاومت ادامه پیدا خواهد کرد
بشیر بی‌آزار وارد تهران شد
دولت سوم حسن روحانی، دولت صبح جمعه فهمیدن خواهد بود
میراث فاجعه بار پزشکیان برای مردم در دوره وزارت بهداشت
اولین گزینه جایگزینی بایدن در صورت کناره‌گیری
حالا ما چی باید بگیم؟ یه چیزی بدید، حداقل بدونیم چی بگیم!
چه تفکری مملکت ما را ۸ سال گرفتار کرد؟!
دعوت تشکل‌های شاهد و ایثارگر کشور جهت حضور حداکثری مردم در انتخابات
اجازه شکل‌گیری دولت سوم روحانی را نمی‌دهیم
جلیلی و پزشکیان در مورد سیاست خارجی چه گفتند؟
اطلاعیه ستاد انتخابات کشور درباره شرایط لازم برای اخذ رای
مباحث آنها علمی و واقعی نیست حتی دیپلماسی هم نیست
افشای خودکشی شماری از اسرای صهیونیست در غزه
واکنش کنعانی به آزادی شهروند ایرانی بازداشت شده در فرانسه
عکس/ اجتماع طرفداران سعید جلیلی در مصلی تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top