تاریخ انتشار: یکشنبه 1394/02/27 - 10:05
کد خبر: 166549

پس از گذشت سه روز از انتشار دفترچه های انتخاب رشته؛

سردرگمی داوطلبان ارشد ارتباطات؛ تغییر یا اشتباه در دفترچه‌؟

سردرگمی داوطلبان ارشد ارتباطات؛ تغییر یا اشتباه در دفترچه‌؟

دفترچه‌ی امسال اما برای برخی ارتباطاتی‌ها چندان راهنما نبود. تغییرات در پذیرش از نظر تعداد و جنسیت یک طرف ماجرا و تغییر کد ضریب رشته‌ی روزنامه‌نگاری دانشگاه علامه‌طباطبایی در طرف دیگر باعث سردرگمی برخی از داوطلبان ارتباطی شده است که این رشته و دانشگاه را برای انتخاب در نظر داشتند.

خبرنامه دانشجویان ایران: سه روز از انتشار دفترچه‌های انتخاب رشته‌ی کارشناسی ارشد می‌گذرد. دفترچه‌هایی که داوطلبان را راهنمایی می‌کنند تا رشته‌ی مورد علاقه‌ی خود را در دانشگاه مورد نظر انتخاب کنند. دفترچه‌ی امسال اما برای برخی ارتباطاتی‌ها چندان راهنما نبود. تغییرات در پذیرش از نظر تعداد و جنسیت یک طرف ماجرا و تغییر کد ضریب رشته‌ی روزنامه‌نگاری دانشگاه علامه‌طباطبایی در طرف دیگر باعث سردرگمی برخی از داوطلبان ارتباطی شده است که این رشته و دانشگاه را برای انتخاب در نظر داشتند.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اگر به دفترچه‌ی ثبت نام کارشناسی ارشد سال های 93 و 94 این رشته برای دیدن ضرایب دروس مراجعه کنید، متوجه تفاوت خاصی نمی‌شوید؛ جز نوع جدول‌بندی که روزنامه‌نگاری گرایش ارتباط جمعی را در کنار تحقیق در ارتباطات گرایش ارتباط جمعی قرار داده است و این دو رشته هم طبق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌ی سال 93 رشته‌های دانشگاه صداوسیما محسوب می‌شوند. اما دفترچه‌ی راهنمای انتخاب رشته‌ی سال 94 این جدول‌بندی متفاوت را به داستان دیگری تبدیل کرده است یعنی رشته‌ی روزنامه‌نگاری دانشگاه علامه طباطبایی را به کدضریب 3 انتقال داده است که قبولی در این گروه رشته به جواب دادن تست درس‌های متفاوت از کدضریب 1 نیاز دارد. این تغییر بدون اطلاع باعث سردرگمی داوطلبانی شده است که برای قبولی در این دانشگاه برنامه‌ریزی کرده بودند و برای همین تنها به درس‌های لازم برای قبولی در کدضریب 1 پاسخ دادند.

سال 93

سال 94

مهران یکی از این داوطلبان است که پنج‌شنبه صبح برای پیگیری موضوع به سازمان سنجش رفته و البته جواب درستی نگرفته است. به او گفته‌اند حتما دانشگاه خواسته است تا چنین تغییراتی اعمال شود در حالی که پیگیری‌ها از مدیر گروه علوم ارتباطات دانشگاه علامه‌طباطبایی و برخی اساتید دیگر ارتباطات این دانشگاه هم حکایت از بی‌خبری آنها دارد. یکی از مسوولان وزارت علوم هم به او گفته این موضوع به آنها ارتباطی ندارد و سنجش باید پاسخگو باشد در حالی که سنجش هم پاسخی برای او و دیگر داوطلبان نداشته است.

ممکن است این یک اشتباه فنی باشد و به اشتباه رشته‌ی روزنامه‌نگاری علامه‌طباطبایی با گروه رشته‌های دانشگاه صدا و سیما در یک رده قرار گرفته است و ممکن است اشتباهی صورت نگرفته و سنجش، وزارت علوم یا دانشگاه علامه‌طباطبایی بدون اطلاع قبلی داوطلبان تصمیم گرفته تا به چنین تغییرات بزرگی در این آزمون دست بزند. آنچه مشخص است سردرگمی داوطلبانی است که به خاطر قبولی در رشته‌های کدضریب 1 از پاسخ دادن به تست‌های کدضریب 3 صرف نظر کرده‌اند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
ناشناس
1394/02/27 - 22:18

آقا ما بچه های مدیریت رسانه هستیم ظرفیت ما رو امسال 50 درصد کاهش دادن لطفا به داد ما برسید
تورهای مسافرتی آفری
مربع مدعیان صعود به لیگ برتر+جدول لیگ
پیام خداحافظی خطیر: برای ۵ فینال باقی مانده هم قسم شویم
تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب آغاز شد
اقدام ویژه وزارت علوم برای جذب دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
اعلام آمادگی دانشگاه علامه برای آموزش زبان فارسی و بورسیه دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
پیدا شدن ماهواره‌ای که ۲۵ سال گم شده‌ بود
برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور با حضور رئیسی
سردار شیرازی: عملیات وعده صادق شکافی بزرگ بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد کرد
ادای احترام تکاوران تیپ ۲۵ ارتش به معلمان +فیلم
گفت‌و‌گوی هنیه با وزیر خارجه قطر و رئیس سازمان اطلاعات مصر در خصوص آتش‌بس
آب پاکی بایدن روی دست معترضان: در سیاست‌ها تجدیدنظر نمی‌کنیم
سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
رئیس مرکز آمار ایران تغییر کرد
جزئیات لحظه پیدا شدن یسنا توسط امدادگر کایت سوار هلال احمر +فیلم
وحشت‌آفرینی شرور سابقه‌دار در غرب تهران
اوسمار نمی‌تواند بازیکنان را کنترل کند چون...
اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
نمی‌توانیم بگوییم «یسنا » ربوده شده یا نه !
دانشگاه شهید بهشتی ،دانشجویان آمریکایی اخراجی را بورسیه می‌کند
«یسنا» دختر ۴ساله کلاله‌ای زنده پیدا شد
لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top