به گزارش ایسنا به همین مناسبت، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) طی نشستی با مدیران رسانه های گروهی به تشریح مراحل تشییع و تدفین پیکر امام، دلایل انتخاب محل دفن ایشان و ساخت حرم امام راحل پرداخت و با اشاره به سوالات گوناگونی که در این خصوص در افکار عمومی مطرح است برای اولین بار (و به تعبیر خودش شاید آخرین بار) نکات و خاطراتی را بازگو کرد.
انصاری در پایان سخنان خود گفت: با توجه به همراه شدن ایام ارتحال امام با نیمه مبارک شعبان ما بنای برپایی عزا نداریم و قصدمان بزرگداشت امام است تا دشمنان انقلاب بدانند امام و انقلاب ما با ائمه هدی پیوند جاودانه دارد و تا همیشه زنده است.



