تاریخ انتشار: چهارشنبه 1394/03/13 - 08:50
کد خبر: 168427

اقدام استقلال‌گرایانه و عزت‌طلبانه دانشجویان شیرازی

اقدام استقلال‌گرایانه و عزت‌طلبانه دانشجویان شیرازی

حتی اگر حجم سانسور خبری را صدبرابر هم افزایش دهند و مارپیچ سکوت را باز هم در هم دور بزنند باز این خبر ارزنده و وطن خواهانه و اسلام گرایانه در تاریخ این کشور و خصوصا در سرگذشت انرژی هسته ای و ایستادن در برابر دشمنان انقلاب باقی خواهد ماند.

خبرنامه دانشجویان ایران: حتی اگر حجم سانسور خبری را صدبرابر هم افزایش دهند و مارپیچ سکوت را باز هم در هم دور بزنند باز این خبر ارزنده و وطن خواهانه و اسلام گرایانه در تاریخ این کشور و خصوصا در سرگذشت انرژی هسته ای و ایستادن در برابر دشمنان انقلاب باقی خواهد ماند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، حسین بابازاده مقدم در مطلبی درباره حرکت دانشجویان جنوب کشور که در دانشگاه شیراز در حال برگزاری است نوشت: تجمع دانشجویان در دانشگاه شیراز در راستای دفاع از "استقلال" ، "عزت ملی" و "دستاوردهای علمی کشور" که انرژی هسته ای تنها یکی از نمونه های شاخص آن به شمار می آید، حرکتی در خور احترام و تقدیر فراوان است.

حتی اگر حجم سانسور خبری را صدبرابر هم افزایش دهند و مارپیچ سکوت را باز هم در هم دور بزنند باز این خبر ارزنده و وطن خواهانه و اسلام گرایانه در تاریخ این کشور و خصوصا در سرگذشت انرژی هسته ای و ایستادن در برابر دشمنان انقلاب باقی خواهد ماند.

بیش از ششصد دانشجویی که در دانشگاه شیراز به اعتراض علیه سیاست های نادرست و غیر علمی هسته ای پرداخته و نوک پیکان انتقادهای منصفانه شان را به سمت دشمنان مردم ایران در خارج از مرزهای کشور و البته عده ای از ساده اندیشان در داخل هدف گرفته اند ، بخوبی می دانند معامله بر سر منافع ملی هم بخشودنی نیست چه رسد به اینکه در معامله یا توافقی "استقلال و عزت ملی" یک کشور به بازی گرفته شود.

عرصه سیاست خارجی به بیان ادبیات علمی در جهان عرصه صیانت از "پرستیژ ملت ها" است ، این همان ترجمانی است از حفظ"عزت" در عرصه سیاست های بین المللی که در گفتمان سیاسی رهبر انقلاب بسیار تبلور داشته و یکی از محوری ترین مفاهیم به شمار می آید.

تیم سیاست خارجی ایران نیز موظف است حسب دانش علوم سیاسی و نه حتی اصول اسلامی که در مرحله ای به مراتب اعلی تر و مهم تر قرار دارد ، بکوشد تا از شان ملی ایرانیان نگهبانی کرده و از یاد نبرند بر سر منافع و ومواضعی در حال گفتگو هستند که برای بدست آوردن کوچک ترین هایش هزاران هزار لیتر خون انسان های پاک و شریف این ملت ریخته شده است.

اگر ظریف و دیگرانی در تیم مذاکره امروز می توانند مانور داده و از جیب ملت ایران هزینه کنند باید بدانند که این سکه ها را دانه دانه و با حساب آن همه خون بر زمین و بیگناه ریخته شده باید بکار ببندند و اگر در این مسیر مرتکب کوچکترین کوتاهی شوند در پیشگاه ملت ایران دقیقا به مثابه یک مجرم محاکمه و اعمال مجازات خواهند شد.

تجمع دانشجویان نشان میدهد که این جنبش دانشجویی اصیل و ریشه دار در متن انقلاب اسلامی که متمرکز بر عزت و حفظ اصالت انقلابی ایران اسلامی است ، همچنان نفس می کشد و همچنان محلی برای امیدواری است.

دانشجویان امروز با این باور و این عزم که "اجازه نخواهند داد" الگویی را برای سراسر دانشگاههای کشور خلق کرده اند که دایر بر مقاومت اصولی و قانونی برای بدست آوردن امتیازهای به ناحق از دست رفته یا لااقل احیای مواضعی است که از "کیسه خلیفه" و بدون اجازه او که ملت باشند به دشمنانشان وعده بخشیدنش داده شده است.

مگر کسی فراموش می کند که برای وجب به وجب خاک و عزت و شرف این کشور چه عزیزانی با تحمل چه زجرهای پرپر شده و جان شریفشان را تقدیم انقلاب کردند؟مگر کسی از وارثان آن یاران گلگون کفن خمینی کبیر اجازه خواهد داد که عده ای سوار بر قطار مصلحت های غیر عقلایی، دارایی و دست آوردهای این ملت را به باد دهند؟یا مگر کسی فراموش کرده است که چه هزینه های در طول سالهای تحریم همین اقشار مستضعف و همیشه دوستدار انقلاب پرداخته اند؟

خیر اینها فراموش شدنی نیست و به فضل الهی در سرلوحه بصیرت جمعی جریان دانشجویی و آحاد اقشار ایران اسلامی باقی خواهد ماند و قابل پیش بینی است که چنین حرکت های غیرتمندانه و عزت گرایانه ای در سطح دانشگاههای کشور براه افتاده و بدنه فعال دانشگاه رویای زیاده خواهی دشمنان اسلامی را به کابوس تبدیل کند.

بدیهی است که نخبگان کشور نمی توانند در مقابل دادن باج های بی دلیل و بی بهره در مقابل مذاکره کنندگان سکوت اختیار کرده و دهان خود را به خاطر نرنجیده عده ای از دوستان که تحمل کوچک ترین انتقادی را ندارند ببندند.

قاعده قرآنی نفسی سبیل، گفتمان کنش گر و رو به جلوی امام راحل و همینطور مقام معظم رهبری، لحظه ای از بدنه این جنبش بیدار و زنده دور نخواهد شد و به حول و قوه الهی همین حرکت های خوب دانشگاهی فضا را از دست سودجویان داخلی و بین المللی که بر سر شرافت و سربلندی ایران دست به معامله های زیانبار می زنند، خارج خواهد کرد.

بدیهی است که دانشجویان امروز بخوبی می دانند طرح نکاتی بس تاسف بار همچون بازرسی از مراکز نظامی و امنیتی ایران بر هیچ اصل عقلایی و بر هیچ اصل سیاسی و بر هیچ اصل شرافتمندانه ای استوار نیست و در شرایطی با چنین اهمیت و گستردگی در سطح منطقه ای و بین المللی نمی توان و نمی بایست که ایران اسلامی خود را در معرض تعدی و جاسوسی های بین المللی قرار دهد.

این بصیرت امروز دانشجویان شیراز همان فشرده ای از اصالت جنبش دانشجویی اساسا ضد آمریکایی و استکبار ستیز ایرانی است که در متن تاریخی این جریان جا داشته و باز همین جریان بیدار است که می داند بازی کردن شطرنج با گوریل بروی صفحه ای که قدرت فائقه ای در اختیار طرف مذاکره کننده ایرانی نیست چون قرار است خود را عامدانه خلع سلاح کند و برگ های بر نده را به دشمن واگذارد ،می تواند که اثرات ویران کننده ای به همراه داشته باشد.

پیمان نامه های بین المللی در تاریخ یک کشور برای ابد باقی می ماند و امروز چه خوب دانشجویان ما یادآوری کردند که اگر کسی مرتکب خیانت و یا کم کاری شود نام او را در تاریخ این کشور ثبت خواهند کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آمریکا رئیس جمهور ندارد
کاخ سفید سوالات مصاحبه‌های بایدن را به رسانه ها دیکته می کند
افزایش شمار فوتی‌های ایران در حج
اعمال افزایش نرخ جریمه تخلفات رانندگی به زودی
«لوپتو» به روسیه رسید
زمان اعلام نتایج نهایی کنکور مشخص شد
پیام تبریک رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به مسعود پزشکیان
دیدار رئیس‌ مجلس شورای اسلامی با پزشکیان +عکس
واکنش سخنگوی ستاد انتخاباتی پزشکیان به گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه دولت چهاردهم
هشدار مدیریت بحران برای وقوع توفان در تهران
قالیباف با پزشکیان دیدار کرد
از جست‌وجوی همراه‌بانک در موتورهای جست‌وجو خودداری کنید
انصاریان: لقمه حرام قلب انسان را به روی حقایق می‌بندد
روحانی با پزشکیان دیدار کرد
تعطیلی ادارات استان قم فردا دوشنبه به دلیل تداوم آلودگی هوا
انحلال ۱۵ موسسه آموزش عالی آزاد در تهران، البرز و قزوین
قبض برق یک‌چهارم تهرانی‌ها رایگان شد
جامعه روحانیت مبارز پیروزی پزشکیان را تبریک گفت
چرا قیمت موبایل جهش کرد؟
دیدار اعضای هیئت دولت سیزدهم با رهبر انقلاب
امیدوارم روابط ایران و ترکیه در آینده بهتر شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top