تاریخ انتشار: یکشنبه 1394/03/17 - 09:58
کد خبر: 168774

استاد دانشگاه تهران: داعش 100 درصد صهیونیستی است

خبرنامه دانشجویان ایران: استاد دانشگاه تهران می گوید: صهیونیستها یک زمانی می گفتند که تفرقه بیانداز و حکومت کن، اما در حال حاضر می گویند که جدا کن و نابودش کن. این نظریه جدیدی است که به کمک داعش کشورهای مسلمان را جدا می کنند و نابود می سازند.

به گزارش فرهنگ نیوز، منطقه خاورمیانه در چند سال اخیر با تحولات و بحران های متعددی روبه رو شده است به نحوی که شتاب و سرعت تحولات چنان زیاد بود که تعجب ناظران را برانگیخت. پس از شروع بیداری اسلامی در سال 2011 و سقوط حکومت های خودکامه عربی طرفدار غرب، قدرت های جهانی سعی کردندمسیر بیداری ملت ها را منحرف سازند. رژیم صهیونیتسی در این میان با انزوای بی سابقه ای روبه رو شده بود و برای خروج از این موقعیت، دست به توطئه و خدعه علیه کشورهای اسلامی منطقه زد. به طور کلی تاسیس رژیم غاصب اسرا ئیل با خدعه و توطئه جهانی همراه بود و به دنبال آن حیات این رژیم نیز با همین سیاست ها همراه بوده است. برای درک بهتر رابطه بحران های فعلی منطقه خاورمیانه و رژیم صهیونیستی، گفتگویی را با دکتر احمد دوست محمدی، عضو هیات علمی دانشگاه تهران و مدیر گروه مطالعات صورت گرفته است که درادامه می‌خوانید: 

تاسیس رژیم صهیونیستی اسرائیل در منطقه خاورمیانه در نتیجه چه عواملی بود؟ و به نظر می رسد تاسیس این رژیم نیز در نتیجه ضعف کشورهای اسلامی و به خصوص امپراطوری بزرگ عثمانی بود؟

یکی از اتفاقاتی که در واقع در یک قرن اخیر در منطقه خاورمیانه افتاد و رویداد سرنوشت سازی بود که عواقیب آن کماکان دامن گیر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقاست؛ تاسیس رژیم صهیونیستی در منطقه بود که تاسیس آن از جنگ جهانی اول شروع شد اما قبل از آن زمینه هایش را مهیا کرده بودند. اما نقطه عطف آن از جنگ جهانی اول بود که با تجزیه امپراطوری عثمانی شروع شد. تجزیه امپراطوری عثمانی یک برنامه اساسا و کاملا یهودی بود. در کتاب "نقش یهود در فروپاشی امپراطوری عثمانی" این موضوع ثابت شده است. رهبران جمعیت اتحاد و ترقی همگی صهیونیسم و یهودی  بودند. اما برخی از آنها یهودیانی بودند که مسلمان شده بودند و به آنها دونمه می گفتند. یهودیانی که به ظاهر مسلمان شده بودند، این کاری است که یهودیان بارها در طول تاریخ انجام داده اند. در جهان مسیحیت نیز خود را به آیین مسیحیت درآوردند مانند شائول که به پولس قدیس معروف شد و تسلیس را باب کرد.

در قرن 17 این یهودیان فعالیت های خود را در دربار عثمانی شروع کردند. در این میان شابتای زوی یهودی، در قلمرو عثمانی، ادعای خدایی کرد و ناتان غزه ایی نیز خود را پیامبر معرفی کرد و خدایی شابتای زوی را تایید کرد. اینها جریانی را در امپراطوری به وجود آوردند که کل قلمرو را تحت تاثیر قرار داده بود. دربار اینها را احضار کرد و به محاکمه کشاندند. تعدادی مفتی نیز با مناظره با این دو، ادعای آنها را زیر سوال بردند و درنهایت محکوم شدند. شابتای زوی و ناتان غزه ای در همان جلسه از ادعای خود دست کشیدند و به اسلام گرویدند.

شهبازی در کتاب زرسالاران یهودی درباره شابتای آورده: «شابتای زوی بدون جنگ سلطنت را از سلطان عثمانی خواهد گرفت و سلطان را به خدمتگذار خود مبدل خواهد کرد. چهار یا پنج سال اثبات پنج گانه را خواهد یافت، ربکا دختر 13 ساله موسی نیز ظهور خواهد کرد و با شابتای ازدواج خواهد کرد. در زمان غیبت شابتای در قسطنطنیه، سلطان علیه وی خواهد شورید و سراسر امپراطوری عثمانی را جزء غزه آشوب فرا خواهد گرفت.»

به هر حال رسالت شابتای این بود که وی برای انجام این رسالت به قلمرو خلیفه وارد شده، ظاهرا در برابر او تسلیم شده است اما در حال انجام دشوارترین بخش ماموریت خود است و آن تسخیر خلیفه از درون است. او برای انجام این عملیات مانند جاسوسی عمل می کند که به درون سپاه دشمن اعزام شده است.

* دونمه ها چه کسانی بودند و چه نقشی در ایجاد زمینه اشغال فلسطین داشتند؟

یهودیان و مسیحیانی که در عثمانی مسلمان شدند، لقب دونمه گرفتند. این دونمه ها در تاریخ عثمانی ماندگار شدند تا به جنگ جهانی اول رسیدند و جمعیت اتحاد و ترقی را در دربار بنیان نهادند. رهبران برجسته اتحاد و ترقی، دونمه بودند و جمعیت ترکان جوان را به وجود آوردند. ترکان جوان، مباحث ناسیونالیسم ترکی را در امپراطوری عثمانی که داعیه خلافت مسلمانان را داشت، مطرح کردند. ترکان جوان با این ادعاها، امپراطوری را وارد جنگ کردند که در نهایت با شکست در جنگ، تجزیه شد. با تجزیه عثمانی، فلسطین و بخش های دیگر جهان اسلام تحت قیمومیت انگلیس و فرانسه قرار گرفت. نیروهای انگلیسی به رهبری ژنرال آلن بی، فرمانده انگلیسی، وارد فلسطین شدند و آنجا را به اشغال خود درآوردند. "ژنرال آلن بی" جلسه ای را با حضور 500 تن از رهبران برجسته صهیونیسم در بیت المقدس ترتیب داد و جمله معروفی را در این جلسه عنوان  کرد: امروز جنگ های صلیبی به پایان رسیده است. و به این ترتیب فلسطین را تقدیم یهودیان صهیونیست کرد. پایه تاسیس اسرائیل در همان زمان حضور انگلیسی ها به وجود آمد و بعد از جنگ جهانی دوم نیز در سازمان ملل به رسمیت شناخته شد.

هدف اصلی از تاسیس اسرائیل چه بود، چه آرمانی را دنبال می کنند، پشت پرده به وجود آمدن اسرائیل در خاورمیانه چه توطئه های قرار داشت؟

یهودیان ادعایی بر این سرزمین دارند و به خاطر اینکه در تاریخ زمانی به اندازه 400 سال بر فلسطین حاکم بودند، ادعا می کنند که بر همه اقوام برای تسلط بر فلسطین، محقق تر هستند. این حاکمیت به هزار سال قبل از میلاد باز می گردد اما مسلمانان از سال 15 هجری تا جنگ جهانی اول در این سرزمین حضور داشتند و تحت حکومت اسلامی بود. نهضت بازگشت به صهیون دوباره از اواخر قرن 19 و اویل قرن 20 میلادی آغاز شد. با اشغال فلسطین، یهودیان بحث نیل تا فرات را نیز مطرح کردند. اینها، حدود مرزهای اسرائیل بزرگ را از نیل تا فرات می دانند که تا خرمشهر و آبادان ایران، بخش های جنوبی ترکیه، بخشی از عراق، سوریه و عربستان  نیز امتداد می یابد. سالیان درازی است که صهیونیست ها با ابزارها و اقدامات مختلفی در پی تحقق این آرزوی دیرینه هستند و دست به هرجنایتی برای نیل به این هدف می زنند. در میان مسلمانان به دست خود آنها تفرقه می اندازند و با ایجاد اختلاف میان مسلمانان در جهان اسلام، توانسته اند فلسطین را 70 سال به اشغال درآورند.

چه ارتباطی میان صهیونیسم و وهابیت وجود دارد، به نظر می رسد که مقامات حاکم عربستان سعودی اقداماتی را انجام می دهند که در راستای اهداف صهیونیست ها قرار دارد؟

اگر شجره نامه وهابیون را بررسی کنیم می بینیم که آل سعود، اصالتا یک خانواده یهودی الاصل هستند. ممکن است بسیاری به دیده تردید به این ادعا نگاه کنند اما منابع بسیاری وجود دارد که این ادعا را تایید می کند.  چند نکته را فقط برای روشن شدن موضوع یادآوری می کنم. اخیرا ملک سلمان که انگار آلزایمر نیز دارد در سخنرانی که به عنوان پادشاه معرفی شده بود گفته که «خداوند پادشاهان یهودی پیشین را بیامرزد.» یا در مورد دیگر ملک فهد که از وی سوال می شود که «آیت الله خمینی فتوا داده است که اگر هر مسلمانی یک سطل آب در فلسطین بریزد، اسرائیل را سیل می برد، آیا با این نظر موافقید که فهد در جواب گفته بود که ما این کار را نمی کنیم چون یهودیان، پسرعموهای ما هستند.

بعد از جنگ جهانی اول اینها به طور کامل جهان اسلام را تحت قبضه خود درآوردند. در همه جای جهان اسلام نیروهای خود را فعال کردند. در ایران هم رضا شاه را آوردند که سیدضیاء و فروغی از تاثیرگذارترین آدم های دربار، فراماسونری بودند. در ترکیه آتاتورکی بر سرکار آمد که رهبر فراماسون های ترکیه محسوب می شد. فراماسون خود یک سازمان یهودی است.فراماسون و صهیونیسم دو روی سکه یهودیت هستند و در حال حاضر تحت عنوان جنبش جهانی صهیونیسم فعالیت می کنند. در همه جهان اسلام عوامل خود را آوردند،در عربستان سعودی نیز که عملا خود مقامات آل سعود از گفتن این که یهودی بودند، ابایی ندارند. در مجله دین زا که مجله تخصصی در حوزه وهابیت است در بخشی از اصالت خاندان آل سعود صحبت کرده است:

«آل سعود سلسله ای منسوب به سعودبن محمدبن مقرن بن مردخای بن ابراهیم در سال 1134 هجری برابر با 1724 میلادی است. وی در کتاب صفة آل سعود الوهابیون و الآراء علماء سنة فی الوهابیه می گوید که این خاندان به مدت دو قرن است که بر حجاز حاکم است در این کتاب آمده است که نام جد یهودی خاندان آل سعود که خود را به مسلمانی زد مردخای بن ابراهیم بن موسی از یهودیان بصره است.» ملک فیصل شاهزاده سعودی در سال 1960 میلادی در فصلی از کتاب خاطرات خود به عنوان یهودیت آل سعود تلاش می کند که این موضوع را ثابت کند و می گوید: «ما و یهودیان، پسرعمو هستیم لذا راضی نشدیم آنگونه که برخی می خواستند در دریا غرق کنیم، بلکه می خواستم در فضای صلح و امنیت زندگی کنیم. همانگونه که می دانید ریشه ما و یهود به سام برمی گردد و علاوه بر آن از لحاظ سرزمین نیز با هم مشترکیم. سرزمین ما محل شکل گیری یهودیت نخستین است که از آنجا یهودیت به سرتاسر دنیا گسترش پیدا کرد.» در جای دیگر نویسنده معروف عربستانی به نام ناصرالسعید در کتابی تحت عنوان آل سعود، یهودی بودن این خاندان را اثبات می کند و می گوید «با بررسی شجره نامه خاندان آل سعود می توان اثبات کرد که اصل این خاندان به یهودیان سرزمین حجاز و مدینه بازمی گردد.»

آیا می توان گفت اقداماتی که عربستان سعودی در منطقه انجام می دهد، اجرای سیاست های رژیم صهیونیستی برای نابودی کشورهای اسلامی است؟

باید بگوییم که همانگونه که فلسطین یعنی قبله دوم مسلمین تحت شغال یهودیان است، قبله اول مسلمین نیز تحت اشغال آنهاست. اینکه چرا عربستان درحال حاضر علیه مردم یمن درحال جنایت است بخاطر این است که اینها جنگن نیابتی صهیونیست ها را دنبال می کنند. چون اسرائیل قصد ندارد علنا به یمن حمله کند بخاطر اینکه ممکن است مسلمانان تحریک شوند و برای اسرائیل خطرناک است، عربستان این وظیفه را به نام یک کشور اسلامی انجام می دهد و به یک بهانه دروغین درحال نابودسازی یک کشور مسلمان و مظلوم است. ناصرالسعید که به افشاگری علیه خاندان آل سعود پرداخته بود توسط عوامل وهابی ترور شد. وایزمن می گوید نخستین طرح بریتانیا، تاسیس موجودیت سعودی بود و دومین طرح تاسیس موجودیت صهیونیستی به وسیله بریتانیا بود. اینچنین آل سعود برای تاسیس اسرائیل به یهودیان مساعدت نمود. زمانی که آل سعود بر روی کار آمد، از جمله با انگلیس پیمانی بست که در ذیل آن آمده است که «من پادشاه عبدالعزیربن عبدالرحمان افصل السعود هزاران بار اقرار می کنم که از نظر من رفت و آمد پرسیکاک نماینده انگلیس بزرگ و  نیز بخشیدن فلسطین به یهودیان یا دیگران، همانگونه که انگلیس می خواهد، و ازنظر خود تا قیام قیامت برنخواهد گشت، اشکالی ندارد.»خدمات عبدالعزیزبن سعود به بریتانیا موجب شد که وینستون چرچیل در سال 1945 پس از کنفرانس یالتا که با عبدالعزیز ملاقات کرد این جمله را بر سر زبان می آورد که «برای من شرافت بزرگ و خوشحالی بالایی است که من مردی را ملاقات نموده ام که حق بزرگی بر گردن من دارد، او دوست صدیقی در گرفتاری ها و سختی هاست و اگر او نبود، یهود به کمترین حقوق خود نمی رسید.»

چه عواملی باعث شده اند که سیاست های غاصبانه اسرائیل در منطقه به طور گامل محقق نشوند؟

همانگونه که گفتم، جهان اسلام از جنگ جهانی اول به بعد دراختیار صهیونیست ها قرار گرفت. الان مصر همان سیاستی را دنبال می کند که اسرائیل می خواهد، عربستان اقداماتی انجام می دهد در منطقه که در راستای سیاست های صهیونیست ها قرار می گیرد. و این امری اتفاقی نیست و به کمک انگلیسی ها این سیاست هنوز نیز ادامه دارد. اما زمانی که انقلاب اسلامی در ایران روی داد، ایران هم حکومتش و هم مردمش از چنگ صهیونیست ها رهایی پیدا کرد و بعد از آن جبهه مقاومت به لبنان گسترش یافت و حزب الله پرچم را در این کشور به دست گرفت. سوریه نیز به جبهه مقاومت پیوست و به دنبال آن عراق و یمن. امروز همین چهار کشور از سیطره یهود خارج شدند.

* داعش در دوسال اخیر به خصوص، توانسته بسیاری از تحولات را تحت تاثیر قرار دهد. به نظر شما چه ارتباطی میان این گروه تروریستی و رژیم صهیونیستی وجود دارد؟

در حال حاضر صهیونیست ها و جنبش جهانی صهیونیسم برای مقابله با مقاومت دست به ایجاد گروه های تروریستی زده است. داعش یک پدیده صد در صد صهیونیستی است. هیچ تردیدی وجود ندارد که داعش یک ایده کاملا یهودی است. حتی داعشی های که زخمی می شوند در داخل اسرائیل تحت درمان قرار می گیرند. جریان جهادی تکفیری کاملا یک جریان دست ساخته صهیونیسم است و جریان طبیعی در منطقه نیست. داعش پیشرفته ترین سلاح های غربی را در اختیار دارد که اسرائیل این تسلیحات را به آنها می دهد. همانگونه که در اخبار آمده، بارها آمریکا به تروریست های داعشی سلاح رساند در حالیکه توسط نیروهای حشدالشعبی محاصره شده بودند. جریان جهادی تکفیری در منطقه یک پروژه و توطئه است. این جریان نه سنی است نه مسلمان و در حال قتل و عام کلیه مسلمانان است. این رویکرد تنها در نظریه های تروریستی صهیونیستی وجود دارد که همه اقوام و مذاهب را باید از بین برد. طرح تجزیه سوریه و عراق کاملا طرحی صهیونیستی است. ایزرائیل شاهاک در مقاله ای تحت عنوان، اسرائیل بزرگ: طرح صهیونیسم برای خاورمیانه، استراتژی اسرائیل را برای خاورمیانه قرن بیستم مورد بررسی قرار می دهد و می گوید که «طرح خاورمیانه بزرگ یک طرح صهیونیستی است. اهداف اولیه خاورمیانه جدید تجزیه سوریه و عراق است.»
صهیونیستها یک زمانی می گفتند که تفرقه بیانداز و حکومت کن، اما در حال حاضر می گویند که جدا کن و نابودش کن. این نظریه جدیدی است که به کمک داعش و گروه های تروریستی کشورهای مسلمان را جدا می کنند و نابود می سازند.

نقش اسرائیل در بحران یمن به چه صورتی است؟

یمن در چارچوب بیدرای اسلامی می گنجد. بیدرای اسلامی در اواخر سال 2010 شروع شد و این جریان یک پیچ تاریخی بود و کاملا روشن شده است. این جریان از مصر و لیبی شروع شد و به کل منطقه سرایت کرد اما غربی ها و صهیونیست ها پاتک زدند و در سوریه به اختلافات دامن زدند و جنگ داخلی را در این کشور به راه انداختند. در یمن نیز همین اتفاق افتاد به دنبال بیداری اسلامی در این کشور و برکناری عبدالله صالح، غربی ها و اعراب خلیج فارس، با برروی کار آوردن منصور الهادی، جلو انقلاب را گرفتند. تا اینکه مجددا انقلاب مردم یمن به کمک زیدی ها و حوثی ها آغاز شد و دولت انقلابی ارکان قدرت و ارتش را در یمن در اختیار گرفت. در این زمان بود که آمریکایی ها و صهیونیست ها، عربستان را مامور مهار انقلاب مردم یمن کردند. نسل کشی که در حال رخ دادن در یمن است در چارچوب همان طرح های مربوط به سوریه و یمن قرار دارد. منتها در یمن، عربستان این کار را انجام می دهد. باید بگویم که عربستان بدون اجازه آمریکا هیچ اقدامی انجام نمی دهد، عربستان یک دست نشانده مطلق آمریکایی – صهیونیستی است و بدون اجازه اینها، یک گلوله به سمت یمن شلیک نمی کند.

به عنوان سوال آخر، به نظر شما آینده تحولات خاورمیانه به کدام سو حرکت خواهد کرد؟

یهودی ها کل منطقه را به آتش کشیده اند، اینکه امام خمینی (ره) می فرمود، اسرائیل  یک غده سرطانی است، واقعا بهترین واژه را در رابطه با صهیونیست ها به کار برد. این سرطان در حال نابودسازی کالبد جهان اسلام است. بار دیگر می گویم، جریان جهادی تکفیری یک پروسه طبیعی در منطقه نیست بلکه یک پروژه کاملا صهیونیستی- یهودی در منطقه خاورمیانه است و کلیه مسلمانان باید به این امر آگاه باشند. آینده منطقه همان طور که مقام معظم رهبری پیش بینی کردند، که بیدرای اسلامی تمام نشده است و این بیداری تازه آغاز شده است. اعتراضات علیه خودکامگی و ظلم در حال حاضر همچون آتش زیرخاکستر است و منتظر جرقه ای برای فوران کردن است.

 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
در سفر رافائل گروسی به تهران موارد
انتقاد یک امام جمعه از مشروب‌خوری برخی پزشکان ایرانی
فوت دردناک نخبه کنکوری به همراه پدرش +جزِئیات
زشت است جمعیتی در یک صنف مقدس(پزشکان) با عادی انگاری، دسته جمعی مجلس گناه برپا کنند
بارش‌های باورنکردنی باران در یک استان غربی
شیعه جعفری
مقاومت اسلامی عراق برای اولین بار تل آویو را هدف قرار داد
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف / اعتراض دانشجویان شریف / جذب ۷۲ هزار معلم از طریق آزمون‌های استخدامی
مرکز تولید مشروبات الکلی در رژیم‌ صهیونیستی هک شد
لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد
طرز تهیه خورش بادمجان با گوشت چرخ کرده
شگفت‌زدگی فعال اقتصادی چینی از پیشرفت‌ دانش‌بنیان‌ها در حوزه انرژی خورشیدی
بیش از ۴۰ درصد رای‌دهندگان آمریکایی جنگ داخلی را محتمل می‌دانند
شهادت ۳ شهروند ترکیه‌ای از سوی رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر
پیام اعتراض دانشجویان آمریکا، پایان دادن به جنایت در غزه است
تعطیلی یک دانشگاه در فرانسه بدلیل اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین
تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت مقامات تل آویو
۲۰۰ بازداشت فقط در یکی از دانشگاه‌های امریکا
یورش اشغالگران به مناطق مختلف کرانه باختری/ شهادت ۱۸ فلسطینی
بمباران بامدادی رفح در جنوب نوار غزه/ شهادت شماری از فلسطینیان
دانشگاه «ساینس‌پو» فرانسه به دلیل اعتراضات تعطیل شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top