تاریخ انتشار: 14 شهریور 1388 - 00:00:00
کد خبر: 1690

به هم خوردن خواستگاری به خاطر سیاسی

برخی منابع آگاه در حوزه اجتماعی از بروز اختلافاتی سیاسی و انتخاباتی میان خانواده ها ، دوستان و فامیل ها خبر می دهند که سبب از میان رفتن روابط حسنه سابق شده است . این امر زنگ خطر کارشناسان علوم اجتماعی را به صدا در آورده است .

خبرنامه دانشجویان ایران:در حالیکه پیشتر برخی جامعه شناسان نسبت به بروز شکاف های اجتماعی در نتیجه شکاف های سیاسی هشدار داده بودند ، به نظر می رسد این پیش بینی ها در نتیجه حوادث بعد از انتخابات در حال تحقق است .

بنا به گزارش«خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از شفاف ، برخی منابع آگاه در حوزه اجتماعی از بروز اختلافاتی سیاسی و انتخاباتی میان خانواده ها ، دوستان و فامیل ها خبر می دهند که سبب از میان رفتن روابط حسنه سابق شده است . این امر زنگ خطر کارشناسان علوم اجتماعی را به صدا در آورده است .

این کارشناسان معتقدند در صورت تداوم وضع موجود و کشیده شدن اختلافات سیاسی به خانواده ها و بروز اخلافات میان افراد یک خانواده باید نگران بروز رخدادهای اجتماعی ناگواری باشیم .

به گزارش«خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از شفاف ، شکاف های سیاسی که به خانواده ها کشیده شده است ، این روزها هم در آمار برخی مسئولان نمود پیدا کرده و هم در وبلاگ های حوزه اجتماعی شاهد بروز آنها هستیم .

خواستگاری هایی که به دلایل اختلافات انتخاباتی و سیاسی به هم می خورند از جمله مواردی است که اینروها شاهد وقوع آنها و انتشار مطالبی در این زمینه در وبلاگ ها بوده ایم .

یک وبلاگ نویس روز گذشته با اشاره به حادثه ای که خود شاهد آن بوده به تشریح یک نمونه در این زمینه پرداخته است :
«خانواده داماد با گل وشیرینی وارد شده بودند ما مانده بودیم مراسم خواستگاریس یا عقد کنان همه نشسته بودند وفارغ از اوضاع مملکت وحرف بود از گذشته ها از قدیمها از زندگی های گذشته منم نشسته بودم بی خیال لز اوضاع با موبایلم بازی می کردم .

گفتم بپرسم ببینم این خانواده اتوکشیده دامادچقدرسیاسی هستندبه پدردامادگفتم قدیمها بهتر بود اینقدردروغ و ریا نبود پدر دامادهم گفت نه عزیزم شما زمان شاه نبودیدببینید چقدرمردم خفت وخواری می کشیدند شمانبودید تاببینید کشور دست اسرائیل وامریکا بود منم گفتم امریکاکه هنوز بهترازروسیه است .

دراین میان دامادهم به حرف آمد وگفت حق باشما نیست . زمانهای قدیم خیلی بدتربود اما دراین 4 سال با آمدن [...] مملکت به گونه بی سابقه به ابرقدرت تبدیل شده منم گفتم بله از لحاظ [...] به ابرقدرت شده کدام کوچک قدرتی جرات [...] راداره که دیدیم دامادشروع کرد به حمایت از [...] وزیرسوال بردن گفته های من وبدوبیراه گفتندبه[نامزد مورد علاقه ما در انتخابات ] .  ماگفتیم بسم الله مراسم خواستگاری تبدیل شد به میتینگ [...] ازعدالتش گفت از مبارزه بافساد وشکستن گردن خانواده [...] .

وجالب این بودخانواده دامادهم داشتن از نطق پسرشان لذت می بردند که دراین بین ناگهان عروس خانم که تاحالا ساکت نشسته بودبرگشت به آقای دامادگفت شمابفرمائید بیرون وبادختری از تبارخودتون ازدواج کنید . من به خواستگاری که حامی [...] است جواب بله نمی دهم واگر می دانستم از اول که شما حامی [...] هستید اجازه تشریف فرمائی راهم نمی دادم ومراسم به هم خورد .

درحالی که همه نگاههاباتعجب به من بود ومن هنوز مشغول بازی باموبایلم بودم این اتفاق همین دیشب افتاد.

هر چند ممکن است داستانهایی نظیر داستانی که خواندیم فعلاً خیلی کم باشد اما یک زنگ خطر است و هشداری است که نشان می دهد شکاف ها و اختلافات سیاسی پس از انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم به سرعت در حال تبدیل شدن به شکاف های اجتماعی است و باید برای آن راه حلی پیدا کرد .

در روزهای آینده به دلایل بروز شکاف های اجتماعی و عواقب اجتماعی اختلاافات پس از انتخابات ریاست جمهور بیشتر می پردازیم .

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هشت کیلو شیشه در آزادراه زنجان - قزوین کشف شد
متفاوت ترین قاب از مراسم تشییع و تابوت ابراهیم رئیسی
اولین تصویر از آماده‌سازی محل دفن شهید سید ابراهیم رئیسی
پیکر شهید امیرعبداللهیان در حرم عبدالعظیم به خاک سپرده می‌شود
مقامات کدام کشورها در مراسم تشییع شهدای خدمت شرکت می‌کنند؟
وداع با پیکر رئیس‌جمهور و شهدای خدمت در مصلی تهران برگزار شد
حزب تمدن اسلامی شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش را تسلیت گفت
مراسم وداع با شهیدان خدمت در پایتخت آغاز شد
پرونده مجلس یازدهم بسته شد
انتشار دستخط رهبر انقلاب در تجلیل از رئیس‌جمهور شهید رئیسی
روایت رئیس‌دفتر «رئیس‌جمهور شهید» از جزئیات سانحه سقوط بالگرد
رهبر انقلاب فردا بر پیکر شهدای خدمت نماز اقامه می‌کنند
اطلاعیه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در پی شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش
تقدیر رئیس قوه قضائیه از نمایندگان مجلس یازدهم
امیر حیدری در دیدار با پدر شهید آل‌هاشم: همه ما فرزندان شما هستیم
دیدار فرمانده نیروی هوایی ارتش با خانواده کادر پرواز شهادت
بزرگداشت شهدای خدمت در ستاد نیروی هوایی ارتش/ امیر هادیان: شهید رئیسی تا پای جان خادم مردم بود
آیت‌الله مدرسی‌یزدی: مجلس خبرگان رهبری دارای استقلال و عظمت است
اعلام نحوه اعمال حدنصاب مرحله دوم مصاحبه دکتری
هفته فیلم سینمای دفاع مقدس در تلویزیون
آماده‌باش آتش‌نشانی برای تامین ایمنی مراسم وداع با پیکر شهید رئیسی در مصلی تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top