تاریخ انتشار: پنجشنبه 1394/03/21 - 10:00
کد خبر: 169333

توسط مرکز اسلامی در اروپا برگزار شد؛

مراسم بزرگداشت مرحوم دکتر صادق طباطبایی +تصاویر

مراسم بزرگداشت مرحوم دکتر صادق طباطبایی +تصاویر

مراسم گرامیداشت مرحوم دکتر سید صادق طباطبایی با حضور خواهر ایشان، خانم دکتر فاطمه طباطبایی، به همت مرکز اسلامی هامبورگ و عده ای از دوستان قدیمی ایشان که در آلمان ساکن هستند در مسجد امام علی (ع) هامبورگ برگزار شد.

خبرنامه دانشجویان ایران: روز یکشنبه 17 خردادماه مراسم گرامیداشت مرحوم دکتر سیدصادق طباطبایی با حضور خواهر ایشان، خانم دکتر فاطمه طباطبایی، به همت مرکز اسلامی هامبورگ و عده ای از دوستان قدیمی ایشان که در آلمان ساکن هستند در مسجد امام علی(ع) هامبورگ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا در مراسم بزرگداشت دکتر سیدصادق طباطبایی از تلاشهای این عضو هیئت موسس انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا تقدیر کرد. 

گزارش زیر از این مراسم را می خوانید:

در این مراسم هم افراد مسن و هم دوره ای های مرحوم طباطبایی حضور داشتند و هم جوانان که این خود نشانی از شناخته شده بودن شخصیت آن مرحوم داشت. همچنین آیت الله دکتر رمضانی امام مسجد امام علی(ع)، حجت الاسلام دکتر ترابی رییس آکادمی اسلامی آلمان، آقای ظهوری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هامبورگ، دبیر اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان در اروپا و دبیر انجمن اسلامی دانشجویان هامبورگ از جمله شرکت-کنندگان در این مراسم بودند. در ابتدا آیاتی از کلام الله مجید با صوتی بسیار تاثیرگذار و دلنشین تلاوت شد .

به عنوان اولین سخنران آقای نیک اندیش از دوستان قدیمی ایشان که برای اولین بار در شهر بوخوم با هم آشنا شده بودند به مرور برخورد اول با ایشان و چگونگی تاثیرگذاریشان بر اطرافیان اعم از مسلمان و غیرمسلمان پرداختند. ایشان بیان داشتند که هنوز انجمن اسلامی کامل شکل نگرفته بود که کنفدراسیون ایرانیان در بوخوم بدون محوریت ایدیولوژی خاصی بسیار فعال بود ولی بعد از اینکه گرایشات مارکسیستی و چپ بصورت ایدئولوژی غالب این مجموعه درآمد با همت و ساختارسازی مرحوم طباطبایی هسته های جداگانه انجمن اسلامی شکل گرفت. سپس یادی از خانم زیکاک کردند که در یک جلسه ی سخنرانی مخالفین رژیم شاهنشاهی در دانشگاه بوخوم تحت تاثیر سخنان مرحوم طباطبایی قرار گرفته و علاقمند به اسلام شدند و همیشه این تاثیر پذیری را یادآور می شوند.

در ادامه حجت الاسلام دکتر ترابی مدیر آکادمی اسلامی آلمان که کار تدوین تاریخچه مسجد امام علی(ع) هامبورگ را نیز در دست اجرا دارند، به بررسی شخصیت آن مرحوم از سه زاویه ی مهربانی و تاثیرگذاری در کلام، نخبگی علمی و مدیریت فعالیت های اجتماعی فرهنگی پرداختند. ایشان چند بندی هم از کتاب خاطرات مرحوم دکتر طباطبایی را روخوانی کردند. حجت الاسلام ترابی در آخر نقش بی بدیل مرحوم دکتر طباطبایی را بنیانگذاری انجمن های اسلامی بعنوان یک حرکت مهم و روبه جلو برشمردند و با اشاره به فعالیت های اخیر اتحادیه انجمن های اسلامی که در آستانه پنجاه سالگی قرار دارد، این فعالیتها را نتایج همان حرکت ابتدایی دانستند و فرمودند: اگر در آن زمان اولویت انجمن های اسلامی تاکید بر حفظ فضایل اخلاقی و دینی بود امروز نسل جدید با حفظ آن فضایل و پایه های دینی توانسته قدمی فراتر بگذارد و به ساخت تمدن اسلامی نو بیاندیشد (اشاره به برگزاری کارگاه نظام فکری و بیشن تمدنی اسلام که توسط انجمن اسلامی برای نخبگان آلمانی زبان در اردیبهشت امسال برگزار گردید).

در ادامه مراسم آقای منصور کنعانی دبیر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا که به نمایندگی از اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان اروپا در این مراسم حضور داشت لوح گرامی داشتی را به خواهر ایشان، دکتر فاطمه طباطبایی تقدیم کردند.

خانم طباطبایی ضمن تشکر بابت اهداء این لوح به همه دانشجویان عضو انجمن اسلامی سلام رساندن و در جملاتی همراه با بغض فرمودند: "مرحوم طباطبایی همیشه تاکید داشتند که بُعد رحمانیت اسلام و انقلاب و امام خمینی را سعی کنید همه جا منتشر کنید." متن لوح گرامیداشت در ادامه گزارش آمده است.

در پایان مراسم نیز آقای همایون یاقوت فام نیز که از دوستان قدیمی ایشان بودند به بیان خاطراتی از ایشان و لحظات آخر عمرشان پرداختند.

دبیر اتحادیه انجمن های اسلامی در پایان مراسم با اعضای قدیمی این تشکل مقدس و انقلابی عکس یادگاری گرفتند و به گپ و گفت صمیمانه پرداختند.

تاکید و سفارش عمده اعضای قدیمی انجمن اسلامی بر قدردانستن این تشکلی که امروز در دست ماست و زحمات زیادی که برای سرپا نگهداشتن آن کشیده شده است اختصاص داشت. به عنوان مثال این عزیزان خاطرنشان کردند که در سالهای اولیه تاسیس انجمن اسلامی دانشجویان برای تامین منابع مالی انجمن اعضاء موظف بودند که در هفته یا در ماه یک روز کار کرده و درآمد آن را به صندوق تامین مالی انجمن پرداخت نمایند. همچنین این بزرگواران فشارهای مخالفین انقلاب اسلامی قبل و بعد از پیروزی، برروی آنها و درگیری های مختلفی که برای اثبات حقانیت خمینی کبیر و انقلاب اسلامی ایران متحمل شده بودند را تشریح کردند.

ان شاءالله که خدمت خدمتگزاران اسلام و نظام اسلامی توشه آخرت و سبب غفران و رحمت الهی برایشان باشد.

متن لوح اهداء شده به سرکار خانم دکتر فاطمه طباطبایی:

بسمه تعالی

گرامی داشت

سرکار خانم دکتر فاطمه طباطبایی

با تقدیم سلام و تحیات

حدود پنجاه سال پیش، زمانی  که  در داخل کشور سیطره ظالمانه نظام شاهنشاهی با سیاهی خود سعی در فروکاستن شمع روشنایی امیدی را که حضرت امام خمینی(ره) برای مظلومان جهان روشن نموده بود داشت و همزمان امتداد همیشگی آن ظلمت داخلی در خارج کشور، به سرکردگی ابرقدرت های ظالم شرق و غرب  چهره ی دروغینی از این حرکت انقلابی بزرگ را به مردم جهان معرفی می نمود، تعدادی از دانشجویان آزادی خواه و دغدغه مند ایرانی مقیم اروپا با حمایت و هدایت شهید بزرگوار آیت¬الله دکتر بهشتی در لبیک به این فجر امید، اتحادیه انجمن¬های اسلامی دانشجویان  در اروپا  را بنا نهادند. مرحوم آقای دکتر سید صادق طباطبایی نقش موثر و کلیدی در شکل گیری و قوام این نهاد دانشجویی داشتند و لذا اعضای اتحادیه قدردان زحمات و تلاشهای السابقون من جمله ایشان هستند و خداوند را بخاطر این نعمت ها شاکرند. روحیه آرمان گرایی و عدالت خواهی همیشگی دانشجویان مسلمان و اقتضای زمان، مبارزه با طاغوت شاهنشاهی و البته درک بهتر و بیشتر از معارف اسلامی قرآن و مکتب اهل بیت از عوامل اصلی ایجاد این تشکل معنوی و ارزشی بود. پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز علیرغم فراز و نشیب های فراوانی که این تشکل تجربه کرده است، همیشه به اصول حقّه ای که بنیانگذاران آن و پیام های داهیانه ی امام خمینی(ره) و بعد از ایشان امام خامنه ای(حفظه الله) شامل می شده است پایبند بوده و اکنون نیز در قالبی متفاوت و متناسب اقتضائات دنیای جدید، آن اصول را پیگیری می کند که در راس آنها تلاش برای معرفی ارزش های والای انقلاب اسلامی ایران، دفاع از آرمان های آن و مبارزه با جاهلیت مدرن و استعمار نو متمرکز است. مهمترین سرمایه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا قشر فرهیخته ای از جوانان مومن و معتقد به اسلام نابی است که حضرت امام خمینی(ره) منادی آن بودند و با تمسک به خط امام راحل خود را مدافع اصل ولایت فقیه به عنوان حافظ و سکان دار نظام اسلامی می-دانند.

بدینوسیله ضمن بزرگداشت یاد مرحوم دکتر سید صادق طباطبایی و طلب مغفرت الهی برای ایشان این لوح گرامیداشت برای ارج نهادن به تلاش های خالصانه برادر بزرگوارتان و مستمسکی برای تجدید میثاق با آرمان های بناینگذاران این تشکل مقدس بالاخص شهید دکتر بهشتی و دانشجویان  آزاده همراه ایشان خدمتتان تقدیم می شود.

با آرزوی توفیق الهی برای حضرت علّیه و همه خدمتگزاران و دلسوزان انقلاب اسلامی ایران.

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا

شانزده خرداد هزار و سیصد و نود و چهار، هامبورگ

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top