تاریخ انتشار: جمعه 1394/03/22 - 14:07
کد خبر: 169417

در پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران بیان شد؛

دبیرکل پایداری: می‌خواهند مبانی فکری نظام اسلامی را تحریف کنند

حجت الاسلام آقاتهرانی گفت: یکی از کارهایی که اخیراً شروع کردند این است که می‌خواهند مبانی فکری نظام اسلامی را تحریف کنند یعنی بیانات خود امام(ره) را طور دیگری جلوه دهند، عده‌ای از ما در دوران حیات امام حضور داشتیم اما جوانان نسل سومی در آن دوران حضور نداشتند که بدانند امام چه می‌گفت و مواضعش چه بود، این افراد و برخی دشمنان به دنبال تحریف تاریخ هستند، مثلا کاری کنند که گویا امام می‌خواست کار دیگری انجام دهد.

خبرنامه دانشجویان ایران: مرتضی آقاتهرانی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه گفت: چرا می‌خواهیم دائما مردم را از تحریم بترسانیم. امام می‌فرمود ما ملت روزه‌ایم ما را از تحریم می‌ترسانید؟ برخی اشرافی زندگی می‌کنند، وقتی کم می‌آورند می‌گویند تحریم اثر کرده است.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از نسیم، حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی نماینده مردم تهران در  مجلس شورای اسلامی طی سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز پایتخت با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی اظهار داشت: رهبر انقلاب سال 68 هشدارهایی راجع به تهاجم فرهنگی دادند اما عده‌ای جدی نگرفتند و گفتند تفاهم فرهنگی است. چندی بعد وقتی غربی‌ها خودشان گفتند ما تهاجم فرهنگی داشتیم، این افراد گفتند که تهاجم فرهنگی اتفاق افتاد.

وی افزود: چندی بعد ما گرفتار شبیخون فرهنگی شدیم و رهبر انقلاب در این زمینه هم هشدار دادند که شبیخون فرهنگی در پیش است، مردم هوشیار باشند، مع الاسف آنهم اتفاق افتاد و سپس مطرح شد که ناتوی فرهنگی در پیش است، باز هم اقدامی انجام ندادند و ما گرفتار ناتوی فرهنگی شدیم و همه همفکران آمریکا در غرب و شرق با یکدیگر متحد شدند برای اینکه فرهنگ اسلامی را خراب کنند و در این جهت بسیار اقدام کردند و در آخر هم به رخنه فرهنگی رسیده‌ایم.

آقاتهرانی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: یکی از کارهایی که اخیراً شروع کردند این است که می‌خواهند مبانی فکری نظام اسلامی را تحریف کنند یعنی بیانات خود امام(ره) را طور دیگری جلوه دهند، عده‌ای از ما در دوران حیات امام حضور داشتیم اما جوانان نسل سومی در آن دوران حضور نداشتند که بدانند امام چه می‌گفت و مواضعش چه بود، این افراد و برخی دشمنان به دنبال تحریف تاریخ هستند، مثلا کاری کنند که گویا امام می‌خواست کار دیگری انجام دهد.

وی اضافه کرد: این یک نکته مهم است که باید به طور جدی مدنظر قرار گیرد؛ بنده به حساسیت‌های مقام معظم رهبری توجه کرده‌ام، رهبر انقلاب مدتی است که راجع به تحریف امام(ره) نکاتی را مطرح می‌کنند مبنی بر اینکه عده‌ای می‌خواهند امام و انقلاب را طور دیگری جلوه دهند، عده‌ای می‌خواهند بگویند اهداف انقلاب موارد دیگری بوده است، گاهی گفته می‌شود اسلامیت نظام موضوع تشریفاتی بوده است و متاسفانه این سخنان از دهان کسانی در می‌آید که آدمی اصلا احتمال هم نمی دهد این افراد چنین سخنانی را مطرح کنند.

نماینده تهران در مجلس بر همین اساس یادآور شد: این سخنان را عده‌ای در حالی می‌گویند که 16 هزار و 300 مرتبه امام در صحیفه خود از واژه «اسلام» استفاده کرده است. امام به قول ما «نان از دهانش می‌افتاد اما اسلام از دهانش نمی‌افتاد». امام آمده بود که یک حاکمیت اسلامی و انقلابی که مقدمه‌ای برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) باشد را راه‌اندازی کند اما در گفته‌هایی که عده‌ای دارند اصلا امام گویا چنین هدفی نداشته و به دنبال اهداف دیگری بوده است.

وی ادامه داد: اخیراً رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند که حتما امام را از صحیفه امام و صحبت‌های خود ایشان و وصیت‌نامه خود ایشان بشناسید، پیداست برخی می‌خواهند اما را طور دیگری جلوه دهند و صحبت‌های دیگری را مطرح می‌کنند.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در ادامه سخنانش با تاکید بر اینکه جوانان نسل سومی بهتر است برای شناخت بیشتر امام به مواضع و صحبت‌های ایشان و صحیفه امام مراجعه کنند، گفت: امام درباره اشرافیت 34 بار، مستضعفین 494 بار، محرومین 291 بار، سرمایه دار 142 بار، ثروتمند 97 بار، مستکبر 134 بار و استکبار 49 بار صحبت کرده‌اند. امام طرفدار جدی مستضعفان و فقرا و مخالف اشرافی‌گری بودند.

نماینده مردم تهران در پایان خاطرنشان کرد: امروزه مشکل غرب این است که نمی‌تواند ایران را زمین بزند، قدر این انقلاب را باید دانست چرا که در خیلی از جاها مانند مصر انقلاب را شروع کردند اما به نتیجه نرسید. پابرجایی انقلاب ما به خاطر امام(ره) و شهدا بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top