تاریخ انتشار: جمعه 1394/03/22 - 18:39
کد خبر: 169424

واکنش امام جمعه اهواز به بازدید مراکز نظامی

امام جمعه اهواز: آرزوی بازدید از مراکز نظامی را به گور خواهید برد

خبرنامه دانشجویان ایران:خطیب نمازجمعه اهواز گفت: ربط دادن آب خوردن مردم به تحریم​ها و سخن گفتن از خزانه خالی، کار ناصواب و نادرستی است که مطابق با فرمایشات امام (ره) نیست و افرادی که این مطالب را عنوان می​‌کنند بویی از آرمان​‌های امام راحل(ره) نبرده​‌اند.

به گزارش ایسنامنطقه خوزستان، حجت‌الاسلام میراحمدرضا حاجتی در خطبه​‌های این هفته اهواز ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی، اظهارکرد: محوری​ترین وظیفه ما در روز جمعه یادآوری تقوا و مهمترین امر برای مستمعین نیز استماع آیات و روایات مرتبط با آن است.

وی افزود: خداوند در آیات قرآن می​فرمایند "برای خدا تقوا پیشه کنید و ببینید برای آینده چه فرستاده​‌اید". این دستور و فرمان الهی است و ما باید روحیه تقوامداری را در خود تقویت کنیم و به همین علت وظیفه خطیر همگان این است که در ایام‌​الله به آن عمل و عنصر تقوا و تقوامداری را در این ایام در خود تقویت کنیم.

حجت‌الاسلام حاجتی ادامه ​داد: همین ماه شعبان و رمضانی که در پیش داریم از ایامی است که می​‌توانیم تقوامداری را در خود تقویت کنیم. افضل اعمال روز جمعه صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص) است که آثار عظیمی دارد. صلوات به معنی رفتن به در خانه رسول اکرم و آن را رها نکردن است و این درس جمعه و درس صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص) است.

امام جمعه موقت اهواز تاکید کرد: ضروری است که از روزها و ساعات پایانی ماه شعبان برای آشتی با خدا و اصلاح خود بهره‌​مند شویم تا ماه رمضان به ما روی آورد؛ حال اگر این ماه به ما روی آورد خداوند فوج فوج بندگان خود را در این ماه مورد رحمت خود قرار خواهد داد. ورود به این ماه آدابی دارد که باید به آن​ها توجه شود. از خدا می​خواهیم از آنچه از شعبان گذشت و ما بخشیده نشدیم از آنچه از آن مانده ما را ببخشد.

وی در خطبه دوم نماز جمعه اهواز گفت: حال باید پرسید معیار و شاخصه تقوا و تقوامداری چیست و چگونه می​توان آن را اندازه‌​گیری کرد؟ باید گفت که بندگی شاخصه تقوا است. اگر بنده خدا شدیم مشخص می‌​شود که متقی و تقوامدار هستیم.

حجت‌الاسلام حاجتی عنوان​ کرد: انسان باتقوا ثمره ماه شعبان و رمضان است و در همه عرصه​‌های زندگی انسانی با کفایت است. به گفته رهبر معظم انقلاب "اگر ملت ایران در خط امام(ره) قدم بر ندارند از دشمن سیلی خواهند خورد". تقوامداری یعنی چشم و گوش خود را باز کنیم.

امام جمعه موقت اهواز اظهارکرد: تقوامداری به معنی در خط ولایت فقیه قدم برداشتن است و این نقطه قوت ما است که زمانی ولی فقیه ما میرزای شیرازی و زمانی امام خمینی(ره) بودند و اکنون حضرت آیت‌​الله خامنه​‌ای هستند. دشمن زخم خورده این را می​‌داند و برای آن برنامه‌​ریزی می‌​کند. عزت امروز ما در این است که بعد از گذشت 80 روز از حمله آل سعود به یمن، صدایی که از یمن به گوش می​رسد چیزی جز گفته امام (ره) که می​فرمود "هیهات من الذله" نیست.

وی ادامه​ داد: در بخش دیگری از گفته​‌های امام خمینی (ره) می​بینیم که فرمودند "به مسئولین نظام تذکر می​دهم که این انقلاب نقطه شروع ظهور حضرت ولی عصر (عج) است".

حجت‌الاسلام حاجتی در بخش دیگری از خطبه​‌های خود با بیان این​که خداوند ولایت و سلطه کافران را بر مسلمانان قرار نمی‌​دهد، خاطرنشان ​کرد: باید به دشمن بگوییم که تا ولایت فقیه است خواب بازرسی از تاسیسات نظامی ما را به گور خواهید برد.

امام جمعه موقت اهواز خطاب به مسئولین بیان​ کرد: عزیزان مسئول، دنیا و مسئولیت گذرا است و روز حساب می‌​آید. آزمون ما در این دنیا این است که در مقابل خداوند سر خم خواهیم کرد یا دشمن؟!

حجت‌الاسلام حاجتی ادامه ​داد: آمریکا باید بداند حرف اول و آخر را ملت پیرو ولایت فقیه می‌​زنند. شعار ما جز "می​‌جنگیم، می‌​میریم، ذلت نمی‌​پذیریم" نیست. ملت فرق بین شرف و شکم را می​فهمند و در صحنه هستند. ما تا آخرین نفس و تا آخرین قطره خون خود مانند شهید علی هاشمی، حزباوی، کجباف، هلیسایی و همه شهدا پشت ولایت فقیه هستیم و ذره​ای از دستورات وی تخطی نخواهیم کرد.

وی در پایان با تذکر به برخی مسئولین غافل، تاکید کرد: آیا همه مشکلات ما در کشور جز ورود بانوان به ورزشگاه​‌ها حل شده ​است؟! به همه مسئولین مربوطه تذکر می‌​دهیم که ملت ایران سره را از ناسره تشخیص می​دهند و از مسئولین می​خواهم کاری نکنند که دل ملت را به درد آورند.

به گزارش خبرنگار ایسنا کیخسرو چنگلوایی، رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در سخنرانی خود پیش از خطبه​‌های این هفته ضمن ارائه و تشریح گزارش از فعالیت​های این سازمان، مطالبی در خصوص اقدامات انجام شده جهت افزایش راندمان در بخش کشاورزی استان، تولید محصول سالم و ایجاد شهرک​های کشاورزی در استان عنوان کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top