تاریخ انتشار: شنبه 1394/03/23 - 23:53
کد خبر: 169508

آمریکا زیر رگبار حملات سایبری

چند روز پس از آنکه مشخص شد هتل‌های محل مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۵+۱ هدف حملات ویروسی قرار گرفته حالا مقام‌های آمریکایی از حمله جدید سایبری به این کشور خبر داده‌اند که به وسیله آن هکرها به اطلاعات محرمانه میلیون‌ها نفر از نیروهای اطلاعاتی و نظامی این کشور دست پیدا کرده‌اند.

خبرنامه دانشجویان ایران: چند روز پس از آنکه مشخص شد هتل‌های محل مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۵+۱ هدف حملات ویروسی قرار گرفته حالا مقام‌های آمریکایی از حمله جدید سایبری به این کشور خبر داده‌اند که به وسیله آن هکرها به اطلاعات محرمانه میلیون‌ها نفر از نیروهای اطلاعاتی و نظامی این کشور دست پیدا کرده‌اند.

امنیت سایبری آمریکا طی سال‌های گذشته بارها با سرقت اطلاعات و حملات سایبری گسترده به این کشور زیر سؤال رفته است اما 2روز قبل نمایندگان سنای آمریکا طرح افزایش تدابیر امنیت سایبری این کشور را رد کردند. به گزارش واشنگتن پست براساس تحقیقات صورت گرفته حملات جداگانه‌ای به پایگاه‌های اطلاعات دولتی ازجمله دفتر مدیریت پرسنل این کشور صورت گرفته و سرقت اطلاعات حساس در این حملات حتمی است.

آسوشیتدپرس گزارش داده که این اطلاعات حساس می‌تواند برای باجگیری از نیروهای نظامی و اطلاعاتی این کشور مورد استفاده قرار بگیرد که خطری بزرگ به‌حساب می‌آید. براساس گزارش دولت آمریکا فرم اطلاعات نیروهای نظامی موسوم به فرم 86در دسترس هکرها قرار گرفته که شامل اطلاعات شخصی و محرمانه‌ از مشخصات وابستگان نزدیک تا اطلاعات مالی و سابقه روانپزشکی نیروهای نظامی است.

یک هفته قبل هم مشخص شده بود که اطلاعات میلیون‌ها نفر از کارمندهای دولت آمریکا در حملات سایبری به سرقت رفته است. کاخ‌سفید در بیانیه‌ای اعلام کرده که بدون شک اطلاعات سابقه‌ نیروهای نظامی در معرض دسترس هکرها قرار گرفته است. مقام‌های اطلاعاتی آمریکا تخمین زده‌اند که پرونده 4میلیون نفر به سرقت رفته اما برخی منابع به آسوشیتدپرس اعلام کرده‌اند اطلاعات حداقل 14میلیون کارمند دولت در دسترس هکرها قرار دارد.

 جنگ پنهان چین و آمریکا

حالا کشورهای جهان فضای سایبر را پنجمین حوزه جنگ پس از زمین، دریا، هوا و فضا می‌دانند. در گزارش حمله سایبری اخیر اعلام شده که مرکز این حملات در چین قرار داشته است؛مقام‌های پکن مانند گذشته اما این اتهام را رد کرده‌اند.واشنگتن که خودش یکی از طرف‌های اصلی حملات سایبری و جاسوسی است سال‌هاست با یک حریف قدرتمند مانند چین دست وپنجه نرم می‌کند. گفته می‌شود به همین‌خاطر مسئله حملات سایبری یکی از محورهای اصلی نشست مقام‌های واشنگتن و پکن در اواخر‌ماه جاری میلادی است.

آمریکا و چین ظاهرا در صلح به‌سرمی‌برند اما نبرد میان این دو کشور در فضای مجازی بالا گرفته و در حال تبدیل شدن به یک جنگ تمام‌عیار سایبری است. چندی پیش شرکت ماندیانت در گزارشی ۶۰صفحه‌ای، واحد نظامی ۶۱۳۹۸ متعلق به ارتش آزاد خلق چین- که مرکز آن در شانگهای قرار دارد- را مسئول حملات هکرها به حداقل ۱۴۱ سازمان ازجمله در آمریکا و سرقت صدها ترابایت اطلاعات معرفی کرد. آمریکایی‌ها خودشان پرونده قطور حملات سایبری مختلف ازجمله حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران با همکاری رژیم صهیونیستی دارند.

حمله سایبری به نیروگاه‌های هسته‌ای ایران به وسیله ویرویس استاکس‌نت نخستین نمونه از حملات آمریکا به سیستم‌های کامپیوتری یک کشور دیگر بود؛ حمله‌ای که جنگ سایبری را به‌عرصه جدیدی برد که آن را کارشناسان با اقدام روسای جمهور پیشین در دهه1940در استفاده از بمب اتم یا در دهه 1950با موشک‌های قاره‌پیما مقایسه می‌کنند. بدافزار بازسازی شده دوکو موسوم به دوکو 2که رژیم صهیونیستی از آن برای حمله سایبری به هتل‌های محل مذاکرات هسته‌ای ایران استفاده کرده در واقع میراث همان عملیات به‌حساب می‌آید که با اسم رمز «بازی‌های المپیک» جریان داشت. افشاگری ادوارد اسنودن همچنین جاسوسی گسترده دولت آمریکا را از شهروندان کشورهای مختلف جهان و حتی مقام‌های ارشد کشورهای متحد واشنگتن فاش کرد که عواقب سختی برای این کشور به‌دنبال داشت.

حملات گسترده سایبری به آمریکا اکنون اما به خوبی نشان داده که امنیت سایبری این کشور با ضعف‌های عمده‌ای روبه‌روست که نمی‌تواند با حجم گسترده حملات سایبری مقابله کند. گزارش‌ها نشان می‌دهد که تنها شبکه وزارت دفاع آمریکا هر روز با ده‌ها هزار حمله در فضای مجازی روبه‌روست. در ۲۱ نوامبر ۲۰۱۱ هم گزارش‌هایی منتشر شد که هکرها توانسته‌اند با کنترل پمپ‌های آب در شبکه آبرسانی عمومی ایلینویز آنها را از کار بیندازند.

در واقع آمریکایی‌ها جنگی را طی سال‌های گذشته شروع کرده‌اند که حالا هر روز خودشان بیشتر از آن ضربه می‌خورند. دولت اوباما به همین‌خاطر خواستار افزایش بودجه امنیت سایبری این کشور شده اما سنای آمریکا به تازگی این درخواست را رد کرد. جیمز کلاپر، رئیس آژانس اطلاعات ملی آمریکا حملات سایبری را بزرگ‌ترین تهدید علیه امنیت کلی آمریکا و حتی جدی‌تر از گروه‌های تروریستی افراطی توصیف کرده است.

منبع:همشهری آنلاین

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top