تاریخ انتشار: پنجشنبه 1394/03/28 - 20:20
کد خبر: 170279

دو نماینده مجلس در گفتگو با «خبرنامه دانشجویان ایران»،

تمام عزت و شرفمان را مدیون این شهداییم

تمام عزت و شرفمان را مدیون این شهداییم

وی یادآور شد: هم در حماسه نهم دی و هم در تشییع با شکوه شهدای غواص از همه طیف افراد آمده بودند یعنی آن کسانی هم که شاید بنا به فرمایشات مقام معظم رهبر ی خیلی دل به انقلاب ندارند ولی و طن و مملکت برایشان جایگاه رفیعی دارد و ارزش دارد حتی آنها هم در تشییع آمده بودند.

خبرنامه دانشجویان ایران: نماینده مجلس نهم آذربایجان شرقی گفت: این شهدا با اینکه با دست های بسته رفتند خم به ابرو نیاورده و در مقابل دشمن کوچکترین لغزشی نشان ندادند و به شهادت رسیدند.

محمد اسماعیل سعیدی در گفتگو با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» درباره حواشی پیش آمده در تشییع شهدای تفحص شده اظهار داشت: تشییع این شهدا حال و هوای دیگری داشت و شاید یکی از به یاد ماندنی ترین روز هایی بود که بنده دیدم به خصوص در این فضایی که دشمنان ایجاد کرده بودند شاید بعضی ها فکر می کردند که یأس و نا امیدی بین مردم حاکم شده اما مردم نشان دادند که به آرمان های شهدا دل بسته اند.

وی گفت: این شهدا با اینکه با دست های بسته رفتند خم به ابرو نیاورده و در مقابل دشمن کوچکترین لغزشی نشان ندادند و به شهادت رسیدند.

نماینده مجلس نهم آذربایجان شرقی تأکید کرد: همه دیدند حتی کسانی که در دلشان شک و تردید بود و بعضاً می گفتند اگر تحریم ها ادامه پیدا کند برای آب خوردنمان هم با مشکل مواجه خواهیم شد که این ها افکار غلطی است.

محمدعلی اسفنانی

سعیدی خاطر نشان کرد: دشمنان به مردم القاء می کردند که مردم از نظام و انقلاب خسته شده اند و به ارزش ها پایدار نیستند و طوری می خواستند که بین نظام و انقلاب یک شکافی هست.

وی اضافه کرد:همانطور که در جریان فتنه 88قبل از واقعه 9دی این القاء توسط دشمنان در جامعه وجود داشت که مردم از آرماان های انقلاب فاصله گرفتند اما همان موقع در 9 دی مردم با شور در خیابان ها ریختند و تبعیت خود را از رهبری نشان دادند و همه دیدند که آب پاکی را روی دست دشمن و بدخواهان انقلاب ریختند که دیروز هم همین اتفاق افتاد.

محمد اسماعیل سعیدی افزود: مردم ما با عمق وجودشان آمدند و نشان دادند که بحث تحریم ها و تهدید ها هیچ تأثیری در فرهنگ پایداری نخواهد داشت.

وی در ادامه گفت: تمامی عزت و شرفمان را مدیون اسلام و شهداییم یعنی هر چه عزت هست را مدیون خونفشانی های شهداییم لذا مردم در مراسم تشییع شهدای غواص با بیعت و میثاقی که با شهدا بستند خواستند نشان دهند که این عزت را با هیچ چیز عوض نمی کنیم.

نماینده مجلس نهم آذربایجان شرقی یادآور شد: پیام شهدا به مسئولین این است که در سخت ترین شرایط ما تسلیم نشدیم و استقامت و پایداری کردیم و ما نیز نباید به هر بهانه ای در مقابل دشمنان کرنش نشان دهیم و کوتاه آییم.

سعیدی بیان داشت: بین شهدای غواص با دیگر شهدا هیچ فرقی نیست و تفاوت در موقعیت زمان و شرایط و مقتضیات زمان هست زیرا آرمان ها همان آرمان هاست و خونی که ریخته شده همه در راه خدا بوده است مگر اینکه مقتضیات زمان متفاوت باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: وقتی شرایط سخت و پیچیده می شود و دشمن می خواهد القاء کند که مردم با آرمان های امام و شهدا وداع کرده اند آن وقت مردم وارد صحنه می شوند.

نماینده اصفهان: شهدای غواص نماد شرافت و عزتمندی واقعی

از سویی دیگر محمدعلی اسفنانی نماینده مردم اصفهان نیز در گفت و گو با «خبرنامه دانشجویان ایران» گفت: حضور شهدا بعد از29 سال یک فضای جدیدی ایجاد کرد و یک نورانیت جدیدی به جامعه داد سالها بود که بالاخره هر چند شهید تفحص می شد و می آوردند ولی به این سبک و سیاق کمتر دیده شد که به صورت گروهی کشف بشوند.

وی افزود: شهدا خصوصا شهدای غواصی که نحوه ی شهادتشان نشان از مظلومیت آنها دارد حضورشان مجدداً جامعه را منسجم کرد و مجدد این پیام را آورد که اگر تهدیدی باشد دیگر چپ و راست و اصلاح طلب و اصول گرا و بی طرف و ... نمی شناسد و تهدید متوجه تمام کیان جامعه و ارزش های جامعه است.

محمدعلی اسفنانی

اسفنانی در ادامه بیان داشت: همان طور که آنها رفتند و دفاع کردند و با تمام وجود صادقانه از تمام ارزشهای دین و مملکت دفاع کردند من فکر می کنم که حضورشان باعث شد که یک انسجامی در جا معه ایجاد شود.

نماینده مردم اصفهان ابراز کرد: مردم به دنبال این هستند که ارزش های مملکت حفظ شود جایگاه خودش را در دنیا پیدا کند و در واقع آن بحث همدلی و هم زبانی که مد نظر بود و مقام معظم رهبری مطرح کرده بود را توجه کنند.

محمدعلی اسفنانی در ادامه گفت: این تشییع هشداری بود به مسئولین و در واقع یک گوشزد وظایف بود که حواسشان باشد یک موقع خدای ناکرده در مقابل زیاده طلبی و زیاده خواهی دشمنان تسلیم نشوند چه این که دشمنی مثل آمریکا و امثالهم به کمتر از دست دادن عزت و استقلال کشور قانع نمی شوند و هرچه در مقابل چنین دشمنی اظهار عجز و اظهار ناتوانی بشود عزتمندی ملت شهید پرورمان زیر سوال خواهد رفت و دشمن جریح ترخواهد شد.

وی یادآور شد: هم در حماسه نهم دی و هم در تشییع با شکوه شهدای غواص از همه طیف افراد آمده بودند یعنی آن کسانی هم که شاید بنا به فرمایشات مقام معظم رهبر ی خیلی دل به انقلاب ندارند ولی و طن و مملکت برایشان جایگاه رفیعی دارد و ارزش دارد حتی آنها هم در تشییع آمده بودند.

اسفنانی بیان داشت: فارغ از هرگونه طرز تفکر و فارغ از هر نوع خط کشی سیاسی و فارغ از هر نوع دسته بندی همه آمده بودند و در نهم دی هم همین اتفاق افتاد آنجا هم مردم احساس کردند که باید از کیان نظام دفاع شود و دفاع هم باید همه جانبه و همه گیر باشد آنجا هم از همه ی طیف ها حضور پیدا کردند و در هر دو مورد نماد یک زندگی و یکپارچگی جامعه را ما شاهد بودیم.

نماینده مردم اصفهان در پایان گفت: این که یک عده رزمنده جانشان را در کف می گیرند و می روند با دشمنی که عزمش را جزم کرده بود که همه ی مملکت را به نابودی بکشاند و بجنگد حتی در لحظه ای هم که آنها را اسیر می کنند و دستانشان را می بندند کمترین عقب نشینی از آرمانهایشان نمی کنند و قطعا اگر اینها عقب نشینی کرده بودند و یا از ارزشهایشان دست کشیده بودند شاید امروز به صورت دست بسته جنازه های آنها را بر نمی گرداندند لذا این یعنی تمام عزت مندی یعنی عین شرافت و عزت مندی واقعی را اینها به همه نشان دادند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top